  • 1. Data: 2002-03-13 10:01:44
    Temat: Citi-zlodziej
    Od: "Art" <...@...x>

    Prosze o parade gdzie mozna zlozyc reklamacje
    na dzialalnosci Citibanku.
    GINB ? Prokuratura ?

    W skrócie mój problem wyglada tak :

    W dniu 31.01.2002 wykonalem przelew 220 $ do Wielkiej Brytanii
    za ca zaplacilem prowizje w wysokosci 3,49 $
    Natomiast w dniu 6.03 zauwazylem ze pociagnieto z mojego konta 11.09 $
    nie wiadomo za co...
    Oczywiscie natychmiast wykonalem telefon do Citi gdzie poinformowano mnie
    ze owe 11.09 $ potracono z mojego konta na poczet prowizji banku odbiorcy
    przelewu
    który podobno tyle sobie zazyczyl za zaksiegowanie mojego przelewu !
    Oczywiscie zazadalem anulowania przelewu z tego wzgledu ze nie wyrazam zgody
    na dodatkowe oplaty o których mnie nie poinformowano.
    Miedzyczasie odbiorca poinformowal mnie ze przelane przezemnie 220 $ od
    dawna
    leza na jego koncie...

    Co o tym sadzicie ? Gdzie mozna dochodzi sprawiedliwosci przy takich
    zlodziejskich
    praktykach Citibanku w Polsce ?

    Jako ciekawostke dodam ze w zeszlym roku za zrealizowanie czeku w tym banku
    skasowano 12.5 % kwoty na która byl wystawiony czek...

    Pozdrawiam
    Art
    a...@u...pl

  • 2. Data: 2002-03-13 10:23:07
    Temat: Re: Citi-zlodziej
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Art" <...@...x> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    > W dniu 31.01.2002 wykonalem przelew 220 $ do Wielkiej Brytanii
    > za ca zaplacilem prowizje w wysokosci 3,49 $
    > Natomiast w dniu 6.03 zauwazylem ze pociagnieto z mojego konta 11.09 $
    > nie wiadomo za co...
    [...]
> [...]
    > dawna
    > leza na jego koncie...
    >
    > Co o tym sadzicie ? Gdzie mozna dochodzi sprawiedliwosci przy takich

    Hm, to nie sa zlodziejskie praktyki, ale powszechnie obowiazujaca procedura
    przy przelewach zagranicznych. Jesli nie chciales placic za koszty banku
    zagranicznego wystarczylo zaznaczyc to przy skladaniu zlecenia. W przypadku
    tzw. polecen wyplaty osoba skladajaca zlecenie ma do wyboru 3 opcje:
    1/ przerzuca wszystkie koszty na odbiorce [wtedy dostaje on kwote
    pomniejszona o pobrane przez banki prowizje]
    2/ nadawca placi prowizje banku z ktorego przelew wykonuje, odbiorca placi
    prowizje bankow zagranicznych
    3/ wszystkie prowizje placi nadawca [w takim wypadku prowizje banku
    krajowego placisz przy skladaniu dyspozycji, a po odebraniu przelewu przez
    beneficjenata, zostajesz obciazony kosztami bankow zagranicznych]

    Twoja dyspozycja zapewne zawierala wlasnie te ostatnia opcje rozliczenia
    kosztow. Poniewaz kazdy bank w relulaminach ma zaznaczone, ze nie ponosi
    odpowiedzialnosci zablednie zlozone dyspozycje wiec... sam rozumiesz...

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 3. Data: 2002-03-13 10:27:34
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Jako ciekawostke dodam ze w zeszlym roku za zrealizowanie czeku w tym banku
    > skasowano 12.5 % kwoty na która byl wystawiony czek...

    Wal prosto do rzecznika praw klientów (czy coś takiego). Stanowisko to zostało
    ostatnio powołane w celu występowania rzecznika w imieniu pokrzywdzonych
    klientów banków. Przedmiot sporu do 8000 PLN - więc Twój przypadek się
    kwalifikuje. Powiem CI więcej, banki zobowiązały się że jeśli w postępowaniu
    arbitrażowym zostanie wydane postanowienie niekorzystne dla nich to nie będą
    się od niego odwoływały. Jeśli natomiast to postanowienie będzie niekorzystne
    dla Ciebie, to cały czas zachowujesz proawo odwołania. Musisz za takie
    przyspieszone postępowanie wpłacić 50 PLN. Szukałem namiaru tej osoby, ale nie
    mogę znaleźć. Działa przy NBP - wystarczy się z nimi skontaktować i podadzą
    telefon.

  • 4. Data: 2002-03-13 10:37:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Szukałem namiaru tej osoby, ale nie
    > mogę znaleźć. Działa przy NBP - wystarczy się z nimi skontaktować i
    podadzą
    > telefon.

    Arbiter Bankowy dziala przy ZBP, dane teleadresowe i kilka informacji mozna
    znalezc np tu
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=47&start=1
    Jednakze w tym wypadku nie radze wystepowac do niego, bo wygra bank.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-03-13 10:46:00
    Od: "Art" <...@...x>

> [...]
    nie
    > mogę znaleźć. Działa przy NBP - wystarczy się z nimi skontaktować i

    Dziękuje za odpowiedz.
    Napewno nie popuszcze tym... *&%$$)**%&)

    Art

  • 6. Data: 2002-03-13 10:47:17
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

> [...]
    nie
    | mogę znaleźć. Działa przy NBP - wystarczy się z nimi skontaktować i

    He, he $11.09 X 4.15 = ok. 46 zł.

    Czyli za 4 zł extra masz możliwość udowodnienia swojej racji o ile
    oczywiście coś wygrasz.

  • 7. Data: 2002-03-13 10:56:03
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > zostało
    > postępowaniu
    > będą
    > niekorzystne
    > nie
    > podadzą
    >

    > He, he $11.09 X 4.15 = ok. 46 zł.
    >
    > Czyli za 4 zł extra masz możliwość udowodnienia swojej racji o ile
    > oczywiście coś wygrasz.

    Człowieku, w przypadku orzeczenia na korzyść klienta koszty postępowania są mu
    zwracane. A propos: wiesz co to walka w słusznej sprawie (nie chcę użyć słowa
    honor).

  • 8. Data: 2002-03-13 11:02:49
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    są mu
    > zwracane. A propos: wiesz co to walka w słusznej sprawie (nie chcę użyć

    nie wroze Ci wygranej... w tym wypadku akurat nie masz racji.., chyba ze
    chcesz po prost waczyc z Citi od tak sobie

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-03-13 11:08:45
    Od: "Art" <...@...x>

    > Czyli za 4 zł extra masz możliwość udowodnienia swojej racji o ile
    > oczywiście coś wygrasz.

    Zgadza sie , gra nie warta swieczki , jednak praktyki tego banku nie naleza
    do godnych nasladowania. Nie wyobrazam sobie abym swojemu klientowi podeslal
    dodatkową
    fakture za wykonaną miesiac wczesniej usługe. O ile moga wystapic podobne
    okolicznosci
    czyli koszty dodatkowe , to nalezy JASNO i WYRAZNIE uprzedzic klienta w
    momencie
    zlecania usługi, nikt rozsadny nie bedzie mial pretensji w takim przypadku.
    Tutaj postapiono jednak inaczej , po złodziejsku.
    Jak widac na przykladzie Citibanku , nigdy nie mozna byc pewnym ile bedzie
    nas
    kosztował przelew zagraniczny.To samo wystepuje w drugą strone , kiedy
    otrzymujemy
    pieniadze z zagranicy.Czasami jest to pełna kwota , czasami pare % mniej...
    i badz tu madry... kto i ile na tym zarabia ?
    Citi tłumaczy to w ten sposób że pieniadze idą przez kilka innych banków , i
    każdy coś
    uszczknie po drodze... Tylko czy nie mozna tych wszystkich opłat zawrzec w
    jednej prowizji ?

    Art

  • 10. Data: 2002-03-13 11:48:16
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Jednakze w tym wypadku nie radze wystepowac do niego, bo wygra bank.

    Ale chyba się zgodzisz, że można by się trochę dowiedzieć o przelewach
    zagranicznych w toku postępowania.
    Może banki ustaliłyby wreszcie jakiś standard dotyczący tego typu operacji i
    okresliły kwoty i czas obciążenia nadawcy przelewu.
    Grzegorz