  • 1. Data: 2002-03-13 09:45:28
    Temat: Konto w banku
    Od: "gwshtest" <g...@g...pl>

    W banku powiedziano mi ,że odsetki kapitalizują się po miesiącu.Chciałabym
    wiedzieć na czym to polega?

  • 2. Data: 2002-03-13 10:10:43
    Temat: Re: Konto w banku
    Od: "Artur Fortuna" <f...@u...agh.edu.pl>

    >W banku powiedziano mi ,że odsetki kapitalizują się po miesiącu.Chciałabym
    >wiedzieć na czym to polega?

    Na tym, ze odsetki naliczaja Ci (dopisują do konta) co miesiąc.
    A nie np co kwartał, albo raz do roku.

    Oólnie, nie wdając się w matematyczne wyliczenia jesli masz do wyboru dwa
    banki, ktore daja Ci identyczne oprocentowanie, ale jeden odsetki dopisuje raz
    na miesiąc , a drugi raz na kwartał to bardziej opłaca się częściej.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-03-13 10:28:43
    Od: "Michall" <m...@i...pl>

    Użytkownik "gwshtest" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W banku powiedziano mi ,że odsetki kapitalizują się po miesiącu.Chciałabym
    > wiedzieć na czym to polega?

    To znaczy, ze co miesiac beda naliczane odsetki. W kolejnym miesiacu
    oprocentowanie zostanie obliczone dla twojego wkladu oraz dla doliczonych
    odsetek.
    W przeciwienstwie do kapitalizacji rocznej przy ktorej odsetki naliczane sa
    raz do roku, czy kapitalizacji kwartalnej.
    Kapitalizacja miesieczna oznacza wyzsze oprocentowanie efektywne. Dokladnie
    o ile ? Sprawdz http://faq4pbb.netforia.pl/scripts.php.
    Nalezy zwrocic uwage takze na debet (kredyt) w rachunku. Tu kapitalizacja
    miesieczna takze oznacza wyzsze oprocentowanie. Ale ze strata dla nas.
    Kapitalizacje miesieczna stosuja np. mBank i Inteligo.

    MichalL

  • 4. Data: 2002-03-13 11:05:12
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 13, 2002 at 10:45:28AM +0100, gwshtest wrote:

    > W banku powiedziano mi ,że odsetki kapitalizują się po miesiącu.Chciałabym
    > wiedzieć na czym to polega?

    Na dopisywaniu co miesiac do rachunku skapitalizowanych i obelkowanych odsetek.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-03-14 07:20:47
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Na dopisywaniu co miesiac do rachunku skapitalizowanych i obelkowanych
    odsetek.

    ;-)

    http://wiem.onet.pl/wiem/014416.html
    "Kapitalizacja odsetek, powiększanie podstawy naliczania odsetek od
    pieniędzy złożonych na rachunku bankowym. Odsetki nie wybrane przez klienta
    po określonym okresie oszczędzania zostają dopisane do kwoty podstawowej,
    wpłaconej na początku i suma kwoty początkowej plus odsetki od niej stanowią
    w następnym okresie podstawę do naliczania nowych odsetek."

    Waldek