  • 1. Data: 2017-02-11 11:17:34
    Temat: Citi cichcem wycofuje Visy?
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Kończy się nam jedna Visa w kwietniu.
    Citek przysłał maila że się kończy i że doślą nową kartę.
    Dosłali.
    Z tradycyjna ulotką blabla i m. in, z tekstem:
    "Uwaga: zmianie uległy numer karty oraz numer rachunku do spłaty."

    W całej ulotce ani słowa o tym, że zmianie uległa również organizacja
    wydająca kartę - zamiast Visy przysłali MasterCarda.

    Świetnie, super. Lubimy MasterCarda. Ale dlaczego bank nie potrafi
    powiadomić o tym wprost - "Drogi kliencie, miałeś Visę, a teraz na
    skutek przepychanek różnych i świetlanych wizji zarządu będziesz mieć
    MasterCarda". O tym, że bank ZAPYTA czy klient zgadza się na taką
    zmianę, to nawet już nie marzę...

    TZ rżnie głupa w najlepszym bankowym stylu, na razie napisał im że się
    pomylili przysyłając nie taką kartę. Zobaczymy co odpowiedzą.

    --
    Imka

  • 2. Data: 2017-02-11 13:17:52
    Temat: Re: Citi cichcem wycofuje Visy?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dobra odpowiedź ;>
    A poważnie to ktoś tu już chyba taki przypadek opisywał. Ja mam MC, więc nie
    sprawdzę.
    Ale bezczelne - skoro zmienia się numer rachunku to praktycznie nowa umowa. I jeszcze
    trzeba uważać, bo może po aktywacji nowej karty trzeba będzie od razu spłacić starą,
    GP przepadnie.
    A przynajmniej ten sam typ ? Czy jakiś cobrand wrzucili ?
    Ciekawe, co z ew. bezpłatnością tej karty - a ogólnie, to co zrobią z visą payback ?

  • 3. Data: 2017-02-11 13:56:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 11:17:34 +0100, Imka napisał(a):
> [...]
    > W całej ulotce ani słowa o tym, że zmianie uległa również organizacja
    > wydająca kartę - zamiast Visy przysłali MasterCarda.

    Wiele bankow od pewnego czasu wciska MC, podejrzewam ze MC ma ciagle
    dobra promocje dla nich.

> [...]
    > skutek przepychanek różnych i świetlanych wizji zarządu będziesz mieć
    > MasterCarda". O tym, że bank ZAPYTA czy klient zgadza się na taką

    Ale czy musi ? Miala pani karte kredytowa Citibanku, ma pani karte
    kredytowa Citibanku :-)

    > TZ rżnie głupa w najlepszym bankowym stylu, na razie napisał im że się
    > pomylili przysyłając nie taką kartę. Zobaczymy co odpowiedzą.

    Wciskaja na potege Simpliciti, a to MC.
    Moze taka wizja zarzadu, moze takie premie dla pracownikow :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-02-11 14:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 04:17:52 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    > Dobra odpowiedź ;>
    > A poważnie to ktoś tu już chyba taki przypadek opisywał. Ja mam MC, więc nie
    sprawdzę.

    Jeszcze pytanie jaka byla stara karta - wielu bankom sie zdarzaja
    "wycofane z oferty".

    > Ale bezczelne - skoro zmienia się numer rachunku to praktycznie nowa umowa.

    Az tak bym nie uogolnial. Nr rachunku rzecz techniczna, czysto
    techniczna.
    Ale umowe warto sprawdzic - pewnie gdzies tam pisalo "Visa".

    > I jeszcze trzeba uważać, bo może po aktywacji nowej karty trzeba
    > będzie od razu spłacić starą, GP przepadnie.

    Eee - to bedzie reklamacja :-)
    Zreszta czemu MC mialby uniewazniac Vise.

    Ale ... jak sie kto chce pokopac z koniem, to niech splaci stara wize
    na nowo podane konto. A potem domaga wyrownania strat :-)

    > A przynajmniej ten sam typ ? Czy jakiś cobrand wrzucili ?

    Typ inny. A wiec inna pozycja w cenniku, pewnie inny regulamin - inna
    umowa innymi slowy - a gdzie podpis ?

    > Ciekawe, co z ew. bezpłatnością tej karty - a ogólnie, to co zrobią
    > z visą payback ?

    Podmienia na MC w powyzszy sposob :-)

    Karta ciagle w ofercie ... ale to juz jedyna Visa.
    Ten Payback to jakies grosze ich kosztuje - moze chyba zostac.

    Ale moze zarzad ma inna wizje :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-02-12 20:56:53
    Od: Michał <m...@g...pl>

    W dniu 2017-02-11 o 11:17, Imka pisze:
> [...]
    > Z tradycyjna ulotką blabla i m. in, z tekstem:
    > "Uwaga: zmianie uległy numer karty oraz numer rachunku do spłaty."

    [...]

    Też tak miałem pod koniec ub roku. Vise wymienili na MC bez słowa
    jakiejkolwiek informacji. A na moje pytanie odpowiedzieli tak:

    "Szanowny Panie

    W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informuje, że istnieje możliwość
    wymiany dotychczasowej karty na kartę funkcjonującą w systemie VISA.
    Zachęcam do zapoznania się ze szczegółową ofertą Citi Handlowy oraz z
    aktualną Tabelą Opłat i Prowizji, które dostępne są na naszej stronie
    internetowej: www.online.citibank.pl (TOiP:
    https://www.online.citibank.pl/retail/files/citiblue
    /karty/TOiP_kartowy_20150601.pdf).
    "

    Machnąłem na to ręką i kartę wrzuciłem do szuflady...

    --
    pzdr,
    michal

  • 6. Data: 2017-02-12 21:28:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 lutego 2017 20:57:35 UTC+1 użytkownik Michał napisał:

    > Machnąłem na to ręką i kartę wrzuciłem do szuflady...

    Dlaczego nie skasowałeś?

  • 7. Data: 2017-02-23 22:18:26
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2017 11:17:34 +0100, Imka napisał(a):
    [cut]

    Dziękuję wszystkim za komentarze :)

    Ciąg dalszy i zakończenie sprawy: w ST pojawiła się odpowiedź, że na
    reklamację została udzielona odpowiedź w formie pisemnej i że idzie
    pocztą.
    Przyszła.
    Dwie kartki formatu A4 z tekstem - parafrazując klasyka - "sformułowanym
    zwykłym językiem pism bankowych, i ani nogi, ani zębów nie nazywały po
    imieniu".

    W szóstym akapicie dało się wyczytać, że aby z powrotem dostać Visę
    wystarczy złożyć dyspozycję zmiany.

    Dyspozycja takowa została złożona, bank odpowiedział w ST że została
    zrealizowana, dziś Visa doszła (z nowym numerem konta).

    Wyszło mi na to, że citek po prostu wymyślił sobie dość skomplikowaną
    procedurę odnowienia karty Visa ;>

    --
    Imka

  • 8. Data: 2017-02-24 09:18:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Byłoby to nawet milutkie i śmieszne, gdyby nie było niepoważne.
    W sumie dobrze się skończyło, bo, jak rozumiem, skoro poprzednia visa kończyła się w
    kwietniu, to nie było przerwy w jej używaniu ?
    Chyba że aktywowaliście MC, albo citi zamknął visę ?
    A ta nowa visa do kiedy ma ważność ? Skoro ma nowy numer rachunku do spłat
    (upierdliwość niepotrzebna) to pewnie i karta ma nowy numer ?
    Jeszcze zobaczymy, jak będzie ze spłacaniem starej - ja się kiedyś nadziałem, jak
    zmieniałem okres rozliczeniowy (o, i na to też spójrzcie, czy się nie zmienił dla tej
    "nowej" karty) to nagle się okazało, że zmienił się również termin spłaty - i to tak
    2 tygodnie do przodu, dobrze, że to w ogóle - przypadkiem - zauważyłem. Podobno to
    dlatego, że nie mogą być na raz "aktywne" dwa wyciągi...

  • 9. Data: 2017-02-24 09:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >Byłoby to nawet milutkie i śmieszne, gdyby nie było niepoważne.

    Widac cel byl wazniejszy :-)
    Ciekawe o co chodzi - MC ma dla bankow lepsze warunki, czy promocje im
    zaoferowal, pod warunkiem wyrobienia planu :-)

    >W sumie dobrze się skończyło, bo, jak rozumiem, skoro poprzednia visa
    >kończyła się w kwietniu, to nie było przerwy w jej używaniu ?
    >Chyba że aktywowaliście MC, albo citi zamknął visę ?

    No, jakby tam wieksze zadluzenie bylo, to zamkniecie mogloby byc
    ciekawe :-)

> [...]
    >do przodu, dobrze, że to w ogóle - przypadkiem - zauważyłem. >Podobno
    >to dlatego, że nie mogą być na raz "aktywne" dwa wyciągi...

    Dobra uwaga.
    Najwyzej Imka napisze kolejna reklamacje napisze, ze nie prosila o
    zmiane terminu :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-02-24 19:48:59
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2017 00:18:21 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > visa kończyła się w kwietniu, to nie było przerwy w jej używaniu ?
    > Chyba że aktywowaliście MC, albo citi zamknął visę ?

    MC nie została aktywowana, citi nie zamknął starej Visy, działa nadal.

    > A ta nowa visa do kiedy ma ważność ? Skoro ma nowy numer rachunku
    > do spłat (upierdliwość niepotrzebna) to pewnie i karta ma nowy numer ?

    Karta ma nowy numer. I ważna w terminie prawidłowym, do kwietnia 2020.

> [...]
    > i to tak 2 tygodnie do przodu, dobrze, że to w ogóle - przypadkiem
    >- zauważyłem. Podobno to dlatego, że nie mogą być na raz "aktywne" dwa

    Hm. Na razie działa stara, nowa czeka na aktywację, więc nie sądzę aby
    znienacka ruszyli okres rozliczeniowy.

    Naprawdę, volta banku zastanawiająca. Odwalili kawałek solidnej, nikomu
    niepotrzebnej roboty a efekt taki, jakby po prostu od razu przysłali
    odnowioną Visę. Niechby i miała nowy numer i konto.

    Bardzo jestem ciekawa jaki procent klientów nie odróżnia MasterCarda od
    śniętego kraba ;) Bo jednak coś mieli na myśli wykręcając taki numer.

    --
    Imka