  • 1. Data: 2017-02-10 23:05:11
    Temat: Przelew transgraniczny
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Powitać

    Przyszło mi wykonać przelew do chorwackiego banku
    w ramach rezerwacji pobytu.
    Oczywiście ichniejsze biuro życzy sobie lać z opcją OUR
    - czyli pełny koszty pokrywa zleceniodawca.
    W mBąku za zlecenie SWIFT z opcją OUR zażądali 6,99 ojro,
    no ale ponieważ Croatia w Unii - wypuściłem SEPA za 1,2 ojro

    Mineły 2 dni i laska przysyła mi na maila potwierdzenie
    otrzymanego przelewu z naliczeniem 7 EUR prowizji ichniejszego banku.

    Wyszło na to, że jestem 1,2 euro w plecy :)
    Pytanie tylko - gdzie tu jaki sens i logika UNIJNA ;)

    Pozdro

  • 2. Data: 2017-02-11 03:56:41
    Temat: Re: Przelew transgraniczny
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/11/2017 07:05 AM, Waldek wrote:
> [...]
    >
    > Wyszło na to, że jestem 1,2 euro w plecy :)
    > Pytanie tylko - gdzie tu jaki sens i logika UNIJNA ;)

    Unia nie nakazuje, żeby przelewy SEPA były darmowe - wszystko zależy od
    opłat, jakie ustali bank.

    W praktyce jest tak, że w dużych krajach UE mających euro te przelewy są
    zazwyczaj darmowe (wysyłanie i przysyłanie).

    W Polsce zazwyczaj wysyłanie jest płatne, przyjmowanie darmowe.

    W małych krajach UE banki często koszą za wszelkie operacje (drobna
    opłata za wysłanie przelewu, za przyjęcie przelewu itd.). Choć 7 EUR to
    jakieś zdzierstwo.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 3. Data: 2017-02-11 09:37:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-10 o 23:05, Waldek pisze:
> [...]
    > otrzymanego przelewu z naliczeniem 7 EUR prowizji ichniejszego banku.
    >
    > Wyszło na to, że jestem 1,2 euro w plecy :)

    Nie mam dużego doświadczenia (jeden przelew i dawno), ale bym nie
    wykluczał, że tak jak zrobiłeś to jesteś do przodu. Zależy, czy te 6,99
    to ryczałt czy tylko koszt mBanku. Kwota wydaje mi się za mała jak na
    ryczałt, ale może teraz jest taniej.

    W 2008 (jeszcze nie było SEPA) przelewałem (rezerwacja pobytu) 200 Euro
    z mBanku do Włoch z opcją OUR. Koszt przelewu był 25PLN + (z góry nie
    określone) późniejsze obciążenie kosztami banków pośredniczących.
    Tydzień po przelewie obciążyli mnie jeszcze kwotą na pewno powyżej 60PLN
    (chyba 68, ale głowy nie dam).

    Przypuszczam, że gdybym wtedy wysłał z kosztami dzielonymi na nadawcę i
    odbiorcę to odbiorca zostałby obciążony niższą kwotą niż te 60PLN, ale
    oczywiście pewności nie mogę mieć.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-02-11 11:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

> [...]
    >
    > Przypuszczam, że gdybym wtedy wysłał z kosztami dzielonymi na nadawcę i
    > odbiorcę to odbiorca zostałby obciążony niższą kwotą niż te 60PLN, ale

    Jak ja ostatnio wysłałem przelew z opcja dzielonych kosztów do GBR to
    pobrali ponad 100 funtów w tym drugim banku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 5. Data: 2017-02-11 13:12:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 10 lutego 2017 23:05:10 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
    > Pytanie tylko - gdzie tu jaki sens i logika UNIJNA ;)
    ZTCP to logika jest taka, że obsługa przelewu SEPA transgranicznego - czy to
    wysłanie, czy przyjęcie - nie może być droższe niż krajowa operacja w euro. Także w
    eurolandzie jest to zwykle za 0, a w dziczy nadgranicznej hulaj dusza :(

  • 6. Data: 2017-02-11 22:28:25
    Od: b...@g...com

> [...]
    >
    > Wyszło na to, że jestem 1,2 euro w plecy :)
    > Pytanie tylko - gdzie tu jaki sens i logika UNIJNA ;)

    Gdzie logika, to nie wiem, ale podzielę się swoim doświadczeniem w tej mierze. Lałem
    ostatnio (2 tygodnie temu) do SPLITSKA BANKA na Chorwacji.
    Przelew z TMUB z konta EUR, przelew europejski SWIFT. Bank pobrał ode mnie 5 zł za
    przelew:
    "Pobranie opłaty: Opłata za przelew zagraniczny/walutowy Opłata za przelew
    zagraniczny/walutowy Opłaty i prowizje"
    i to wszystko.
    Kasa na pewno dodarła do CRO, to wiem. Nie pytałem czy tyle ile miało dojść, ale
    pewnie tak, bo by mi coś napisali, że dostali mniej.

  • 7. Data: 2017-02-12 11:48:17
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Wyszło na to, że jestem 1,2 euro w plecy :)
    > Pytanie tylko - gdzie tu jaki sens i logika UNIJNA ;)

    A na pewno prowizja 7EUR? na forach o Chorwacji piszą raczej o 7 kunach.
    Najlepiej sprawdź sobie toip na stronie banku.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2017-02-12 12:17:49
    Od: pietruszka <p...@...eee>

    Ja wysyłałem euro z PL do litewskiego banku na Litwie. Koszty dzielone.
    Brak dodatkowych opłat. Przelew walutowy bezpłatny, wykonany z nestbanku.

    Może na drugi raz, wysyłaj pieniądze z innego banku :)

  • 9. Data: 2017-02-12 12:21:26
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > Kasa na pewno dodarła do CRO, to wiem. Nie pytałem czy tyle ile miało dojść, ale
    pewnie tak, bo by mi coś napisali, że dostali mniej.

    No to sie dowiesz po przyjezdzie
    ... chyba ze wczesniej zapytasz mailowo ile ichniejszy bank pobrał
    prowizji - bo sadze ze pobral - no chyba ze wybrales opcje OUR,
    ale raczej byloby drozej niz 5 zeta ;)

    Pozdro

  • 10. Data: 2017-02-12 13:35:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/12/2017 08:17 PM, pietruszka wrote:
    > Ja wysyłałem euro z PL do litewskiego banku na Litwie. Koszty dzielone.
    > Brak dodatkowych opłat. Przelew walutowy bezpłatny, wykonany z nestbanku.
    >
    > Może na drugi raz, wysyłaj pieniądze z innego banku :)

    Na Litwie jest EUR.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com