  • 1. Data: 2017-02-12 19:33:00
    Temat: jak placic w Danii
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    witam,
    planuje wyjazd do Danii na kilka miesiecy.
    jaki rachunek (walutowy w EUR?) i gdzie?
    jaka karta do platnosci biezacych (sklepy) i czasami dostep do gotowki z
    bankomatu?
    pozdrawiam, marek

  • 2. Data: 2017-02-13 00:35:32
    Temat: Re: jak placic w Danii
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-02-12 o 19:33, marek pisze:
> [...]
    > jaki rachunek (walutowy w EUR?) i gdzie?
    > jaka karta do platnosci biezacych (sklepy) i czasami dostep do gotowki z

    A Duńczycy to już nie posługują się koroną ?

    Pozdro

  • 3. Data: 2017-02-13 10:26:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 06:40, marek pisze:

    > Mysle ze tak :). I dlatego pytam...

    Piszę na podstawie tego co tu ludzie piszę, sam nie miałem okazji sprawdzić.
    Najgorsze rozwiązanie - nie wiem.
    Lepsze - karta w Euro z walutą rozliczeniową USD - będą przeliczenia
    Korona-USD-PLN-EUR + koszt zakupu tego Euro.
    Lepsze - karta w PLN - będzie przeliczenie Korona-waluta rozliczeniowa-PLN
    Jeszcze lepsze - karta w USD z walutą rozliczeniową USD - będzie
    przeliczenie Korona-USD + koszt zakupu tego USD (podobno są też karty w
    Euro z walutą rozliczeniową Euro - powinno wyjść podobnie).
    Najlepsze - nie wiem.

    We wszystkich tych przykładach pierwsze przeliczenie (organizacji
    płatniczej) to jakiś ułamek % a wszystkie kolejne to solidne 2..3%.

    Zupełnie inaczej pewnie wszystko wygląda jak się jedzie tam zarabiać.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-02-13 10:33:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" napisał w wiadomości grup
    >planuje wyjazd do Danii na kilka miesiecy.
    >jaki rachunek (walutowy w EUR?) i gdzie?
    >jaka karta do platnosci biezacych (sklepy) i czasami dostep do
    >gotowki z bankomatu?

    Nie lepiej zalozyc tam sobie na miejscu konto w banku ?

    J.

  • 5. Data: 2017-02-13 10:52:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 10:33, J.F. pisze:

    > Nie lepiej zalozyc tam sobie na miejscu konto w banku ?

    Widziałem gdzieś info, że ktoś we Francji nie mógł za żadne skarby
    założyć konta dopóki nie przedstawi kilku faktur (czynsz, prąd)
    wystawionych na siebie.
    Nie wiem czy to prawda, czy mi się coś pozajączkowało, ale nie
    wykluczam, że gdzie indziej może być jakoś trudniej niż u nas.

    Niedawno (nie info prasowa, tylko znana mi osoba) studentka z Polski w
    ramach jakiejś wymiany w Niemczech. Tam organizowany jakiś wspólny
    wyjazd i jedyna możliwość zapłacenia to czek z niemieckiego banku.
    Jakieś średniowiecze czy co?
    P.G.

  • 6. Data: 2017-02-13 11:09:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Lista z pamięci, więc nie gwarantuję kompletności.

    Oferty w miarę poważne:
    - citi z kontem priority i debetówką do niego - teraz jeszcze jest promocja i za
    spełnienie warunków bezpłatności można dostać dodatkowo 300zł (plus ew. stówkę za
    polecenie - szukać na grupie) - kartę należy podłączyć do konta w euro (też darmowe)
    i koszt wychodzi ok. 0,5% (cena zakupu waluty w kantorze aliora - bo oczywiście po
    kursie citka nie kupujemy, a przelew z kantoru aliora do citka darmowy - plus spread
    MC) dla wszystkich krajów świata z wyjątkiem USA i UK, bankomaty na całym świecie za
    darmo (uwaga, uważać na bankomaty citi, mogą przeliczać na USD),
    - pekao - konto "mobilne" z debetówką - tutaj mamy koszt rzędu 0,2%, czyli wyłącznie
    spread MC, i przeliczanie bezpośrednio z PLN - bezpłatne przy wpływie 500zł/mc (ale
    nie wiem, czy wystarczy ping-pong) i 4 transakcjach kartą.

    Oferty mniej poważne:
    - kantor aliora z kartą do konta w USD - uwaga, w USD, a nie w EUR ! Koszt ok. 0,5%.
    Jeśli chcemy po drodze płacić też w strefie euro, bierzemy również kartą do konta w
    EUR. Jedna darmowa wypłata z bankomatu miesięcznie.
    - eurobank - debetówka visa do konta prestige (i tylko prestige, z innym rodzajem
    konta walutowe transakcje droższe), koszt 1%+spread visy, konto może być darmowe, ale
    to nie takie łatwe.

    Oferty mityczne - podobno są, ale mało kto sprawdził:
    - bank pocztowy - kredytówka visa, koszt przeliczenia tylko spread visy (0,3-0,4%),
    koszt bezwarunkowy bodajże 4zł/mc,
    - kredytówka santander - najlepiej turbokarta, bo ma dodatkowo moneyback 1% (a dla
    tankowania chyba nawet 3%) oraz możliwość zwolnienia z opłaty - koszt przeliczenia
    1%+spread visy

    Oferty mało poważne:
    - getout i kredytówka, przeliczenie tylko spread visy, podobno może być darmowa - ale
    to jednak getout.

  • 7. Data: 2017-02-13 11:43:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Koszt ok. 0,5%. Jeśli chcemy po drodze płacić też w strefie euro,
    >bierzemy również kartą do >konta w EUR. Jedna darmowa wypłata z

    Czy w przypadku Danii tez USD ?
    Ta ich korona powiazana w Euro, kurs chyba nawet staly ..

    >Oferty mało poważne:
    >- getout i kredytówka, przeliczenie tylko spread visy, podobno może
    >być darmowa - ale to jednak getout.

    Oferty ostatniej szansy:
    -visa debetowa Inteligo - sprawdzic aktualny cennik, ale kurs w/g
    strony banku, bez przewalutowania.
    wychodzi w miare znosnie, czasem nawet lepiej, ale ciagle ~2% ...
    ale bezposrednio z PLN.

    -Master Card World - w wersji BZWBK ponoc brak prowizji za
    przewalutowanie.

    J.

  • 8. Data: 2017-02-13 11:52:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Nie wiem czy to prawda, czy mi się coś pozajączkowało, ale nie
    >wykluczam, że gdzie indziej może być jakoś trudniej niż u nas.

    A nie bylo to w Anglii ?
    Dowodow nie ma, meldunkow nie ma, to najlepszym dowodem jest faktura z
    British Gas :-)

    We Francji chyba inaczej ... ale moze za duzo imigrantow maja :-)

> [...]
    >w ramach jakiejś wymiany w Niemczech. Tam organizowany jakiś wspólny
    >wyjazd i jedyna możliwość zapłacenia to czek z niemieckiego banku.

    Zawsze byly czeki, to po co zmieniac ?

    U nas tez by tak bylo, gdyby nie sredniowiecze w sciganiu i kryzys :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-02-13 21:00:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie lepiej zalozyc tam sobie na miejscu konto w banku ?
    >
    > J.

    jak się da to tak najlepiej, w Danii (prawie wszędzie) za płatności
    obcymi kartami prowizja (interchange) przerzucana jest na kupującego
    czyli...

    lepiej płacić gotówką

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2017-02-13 21:52:56
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    konta walutowe transakcje droższe), koszt 1%+spread visy, konto może być darmowe, ale

    No nie wiem czemu "mniej poważne"
    - KD Visa EB to póki co, moja najlepsza karta do wypłat z bankomatów
    zagranicznych dla mniej popularnych walut ;)

    Pozdro