  • 1. Data: 2010-11-04 20:48:36
    Temat: [Citi] Miejska Karta Debetowa
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
    może sobie sprawię to cudo.

    Krótko: wszystko działa, jeśli ktoś nie lubi czytać długich epistoł może
    sobie darować dalej :)

    I. ZAŁOŻENIE KONTA
    Jako, że strona citi była dla mnie dość nieczytelna, wypełniłem wniosek
    o CitiDirect, naiwnie sądząc, że gdzieś we wniosku będzie opcja, że chcę
    kartę "miejską". Nie było. Wtedy dopiero wypełniłem wniosek widoczny
    pod http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska
    _karta_citibank/
    Telefon kontaktowy miałem po ok pół godzinie, natomiast pani gdy
    zobaczyła, że już jest wniosek o konto, stwierdziła, że najlepiej będzie
    doprowadzić proces zakładania konta do końca, a później wymienić
    kartę. Miałem niejakie wątpliwości czy w świetle
    http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska
    _karta_citibank/files/regulamin_miejska_karta_debeto
    wa.pdf?a=1288898930640
    (pkt.2) będzie to możliwe, ale zaryzykowałem.
    Po niejakich perturbacjach (z mojej winy, żeby nie było) przyjechał do
    mnie bardzo ładny "przedstawiciel bankowy"[1] ;) i dał mi do podpisania
    umowę (tu citi ma minus: nie znalazłem szablonu umowy, żeby się można
    było z nim zapoznać wcześniej; drugi minus za to, że zabierają oba
    podpisane egzemplarze). Tego samego dnia dostałem telefon, że dokumenty
    są w banku i żebym czekał na debetówkę.

    II. KARTA
    Po otrzymaniu debetówki i aktwowaniu sobie citionline zadzwoniłem w
    sprawie wymiany karty i konsultant stwierdził, że faktycznie trzeba po
    prostu wymienić kartę. Ze względu na konieczność naniesienia zdjęcia[2],
    można to zrobić tylko w oddziale.
    Trudno. Następnego dnia, czekając na pociąg przespacerowałem się do
    oddziału[3]. Powiedziałem co i jak. Pan nie wydawał się zaskoczony. "Pan
    podejdzie tutaj na białe tło, to zrobimy zdjęcie". Po zrobieniu zdjęcia
    rozpoczęła się procedura zamykania starej karty, nadawania pinu do
    nowej i drukowania na miejscu nowej, już "miejskiej". Tu wystąpił
    drobny zgrzyt, bo okazało się, że "dział skanowania" nie wprowadził
    mojej umowy do systemu w związku z tym nie było mojego wzoru podpisu, co
    nieco przedłużyło sprawę. W każdym razie po ok półgodzinie miałem już
    nową kartę. Pan ostrzegł mnie, żebym na razie nie ładował karty w
    "srebrno-niebieskich" automatach, bo mają jakiś błąd w sofcie, ale
    żółto-niebieskie działają, bo sam ładował.

    III. ŁADOWANIE
    Ładowanie przebiega dokładnie tak jak zwykłej karty, tyle że w pewnym
    momencie trzeba kartę wyjąć, żeby nią zapłacić. Pomachałem kartę przed
    modułem zbliżeniowym (kwota 196 PLN), zostałem poproszony o PIN i
    transakcja przeszła. Po zapłaceniu biletomat wyświetlił tekst w rodzaju
    "Brak karty w czytniku. Włóż kartę aby dokończyć transakcję"
    Potulnie włożyłem, po czym automat zakończył pracę.

    IV.DZIAŁA :)
    Dziś rano sprawdziłem. Bilet na karcie jest i kasownik go prawidłowo
    rozpoznał :)

    KJ

    [1] - kobieta
    [2] - wymóg ZTM?
    [3] - Chałubińskiego

    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 2. Data: 2010-11-04 22:59:27
    Temat: Re: Miejska Karta Debetowa
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    No proszę, a właśnie miałem zapytać się na grupie czy ktoś już posiada
    tę Miejską Kartę Debetową. Czy Twoja karta jest wypukła czy płaska? Ja
    dzisiaj dostałem płaskiego MasterCarda do CitiKonta, ale zniknął
    dopisek "Electronic use only". Wydawało mi się, że kiedyś taki dopisek
    był obecny na ich debetówkach.

  • 3. Data: 2010-11-04 23:26:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "m1ch4l.j" <m...@g...com> writes:

    > No proszę, a właśnie miałem zapytać się na grupie czy ktoś już posiada
    > tę Miejską Kartę Debetową. Czy Twoja karta jest wypukła czy płaska? Ja
    Płaska.
    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 4. Data: 2010-11-05 07:38:36
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    On 4 Lis, 21:48, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
    > IV.DZIAŁA :)
    > Dziś rano sprawdziłem. Bilet na karcie jest i kasownik go prawidłowo
    > rozpoznał :)

    Do metra wpuszcza przez bramki?
    Pytam gdyż kilka miesięcy temu skusiłem sie na Paypassa z mBanku ktory
    "gryzł" sie z kartą miejską i musiałem wyjmować ją z portfela przed
    bramkami żeby wejść.

  • 5. Data: 2010-11-05 07:45:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Marcin K." <k...@g...com> writes:

    > Do metra wpuszcza przez bramki?
    > Pytam gdyż kilka miesięcy temu skusiłem sie na Paypassa z mBanku ktory
    > "gryzł" sie z kartą miejską i musiałem wyjmować ją z portfela przed
    > bramkami żeby wejść.

    Nie wiem.
    Natomiast miałem obok paywave z multibanku i faktycznie kasownik
    piszczał na czerwono, przez co musiałem wyjąć kartę z biletem.

    Natomiast w innym autobusie już nie piszczał. Mam wrażenie, że to zależy
    od wzajemnego położenia kart.

    KJ

    The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

  • 6. Data: 2010-11-05 08:05:22
    Temat: Re: [Citi] Miejska Karta Debetowa
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 04 Nov 2010 21:48:36 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
    > może sobie sprawię to cudo.

    Nie wiem dlaczego ale londyńska "oyster card" wydaje mi się bardziej
    użyteczna i bezpieczna dla swojego użytkownika.

    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Oyste
    r_card

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-11-05 08:15:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Nie wiem dlaczego ale londyńska "oyster card" wydaje mi się bardziej
    > użyteczna i bezpieczna dla swojego użytkownika.
    >
    > https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Oyste
    r_card

    Bezpieczniejsza? Dlaczego?
    Natomiast ja też zastanawiałem się parę razy dlaczego nie ma "hurtowych'
    biletów w W-wie.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 8. Data: 2010-11-05 08:19:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 09:15:26 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Bezpieczniejsza? Dlaczego?
    > Natomiast ja też zastanawiałem się parę razy dlaczego nie ma "hurtowych'
    > biletów w W-wie.

    No ja mogę sobie zakupić oysterkę i jeździć po Londynie anonimowo
    jednocześnie korzystając z całego jej dobrodziejstwa. Na tym tle Warszawa
    wygląda blado.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2010-11-05 08:24:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > No ja mogę sobie zakupić oysterkę i jeździć po Londynie anonimowo
    > jednocześnie korzystając z całego jej dobrodziejstwa. Na tym tle Warszawa
    > wygląda blado.

    A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
    jakiegoś czasu wprowadzili "personalizację" :(
    KJ
    GNU is Not Unix

  • 10. Data: 2010-11-05 08:33:58
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 05 Nov 2010 09:24:28 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > A, o to chodzi. Do niedawna też tak, można było w W-wie (no prawie), od
    > jakiegoś czasu wprowadzili "personalizację" :( KJ

    No właśnie i po co to komu? Wiadomo, że w stolicy kraju jest przeważnie
    dużo ludzi z różnych stron świata często na dzień, tydzień albo i dłużej,
    dlatego obowiązkowe personalizowanie karty to bezsens i porażka. Czemu
    nie można było się wzorować na oyster card?

    --
    xbartx