  • 1. Data: 2010-11-05 00:26:10
    Temat: Re: Bank za granic� ?
    Od: b...@o...pl

    > Witam,
    > Mam takie pytanie, czy zakladajac na Slowacji, Ukrainie czy w Czechach
    > konto osobiste ja jako obywatel RP, Pan *Mateusz moze mi siasc na takie
    > konto ?

    ogólnie rzecz biorąc, nic nie stoi na przeszkodzie aby komornik próbował
    zając jakiekolwiek konto w jakimkolwiek banku w jakimkolwiek państwie,
    ale skąd ma wiedzieć że akurat ukraina a nie kazachstan i dlaczego akurat
    ten bank a nie inny?

    na Ukrainie zapewne nie siądzie, bo przypuszczalnie nie ma przepływu
    informacji między naszymi państwami.

    czy kraje UE takie jak czechy i słowacja wymieniają sie informacjami
    na tyle intensywnie aby polski komornik dowiedzial sie o takowym koncie?

    przypuszczam że wątpię ale mogę sie pomylić.

  • 2. Data: 2010-11-05 06:49:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 05 Nov 2010 01:26:10 +0100, b...@o...pl wrote:

    >ogólnie rzecz biorąc, nic nie stoi na przeszkodzie aby komornik próbował
    >zając jakiekolwiek konto w jakimkolwiek banku w jakimkolwiek państwie,

    A zagraniczny bank ma obowiązek potraktować polskiego komornika tak
    samo, jak polski bank?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-11-05 09:14:12
    Temat: Re: Bank za granicÄ&#65533; ?
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    > A zagraniczny bank ma obowiązek potraktować polskiego komornika tak
    > samo, jak polski bank?

    Polski komornik ma takie sama prawa w zagranicznym jak ja
    a nawet mniejsze jeśli ja jestem klientem :)
    Natomiast procedura zajęcia odbędzie się na mocy prawa miejscowego.

  • 4. Data: 2010-11-05 09:37:48
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2010-11-05 10:14, dwr pisze:
> [...]
    [...]
    > Polski komornik ma takie sama prawa w zagranicznym jak ja
    > a nawet mniejsze jeśli ja jestem klientem :)
    > Natomiast procedura zajęcia odbędzie się na mocy prawa miejscowego.

    i jeszcze uzupełniając.
    Pod warunkiem, że dany kraj współpracuje z Polską w tym zakresie.
    Będzie to wymagało nadania klauzuli wykonalności właściwej w danym kraju.
    W praktyce chyba bez większych szans ;)