  • 41. Data: 2019-09-10 12:00:22
    Temat: Re: Ciekawy przypadek "pikaczowy"
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.09.2019 o 11:12, J.F. pisze:

    > Gotowki nadal jest sporo -

    Są jakieś dane, ile?

    MJ

  • 42. Data: 2019-09-10 12:01:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 11:10:03 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Od momentu, gdy operacje zaczęły być _autoryzowane_ on line bez
    > ponoszenia kosztów każdego połączenia nie widzę powodu, żeby nie mogły
    > być _rozliczane_ on line.

    Heh, no to się lepiej przyjrzyj ;P
    Zniknął tylko jeden z powodów, dla których były rozliczane raz dziennie.
    Zaś ten powód był na tyle istotny, że z jego powodu właśnie rozliczanie raz dziennie
    zrobiono.
    Taki paragraf 22 - mimo, że powód zniknął, to tak już jest zrobione - a żeby zrobić
    to inaczej, trzeba zmienić oprogramowanie, sprawdzić je i wdrożyć. Koszty przerastają
    zyski, więc trzeba poczekać aż zrobi się to samo "ewolucyjnie" - czyli w miarę
    wymiany terminali.

  • 43. Data: 2019-09-10 12:04:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stacje paliw to było ostatnie miejsce, gdzie czeki przyjmowali.

    -----
    > A na stacjach, jak jeszcze karty płatnicze nie były takie popularne, to już
    wymyślali rodzaje własnych kart charge, z których

  • 44. Data: 2019-09-10 12:08:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W latach 90-tych i jeszcze późniejszych nie było tygodnia, żeby nie pisali o napadzie
    z bronią na stację paliw.

  • 45. Data: 2019-09-10 12:28:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Są jakieś dane, ile?

    Chyba nie, ale popatrz kiedys na stacji - ilu klientow ciagle placi
    gotowka ... najlepiej na stacji w trasie, a nie w Warszawie.

    J.

  • 46. Data: 2019-09-10 12:31:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 09.09.2019 o 17:06, Dawid Rutkowski pisze:

    >Od momentu, gdy operacje zaczęły być _autoryzowane_ on line bez
    >ponoszenia kosztów każdego połączenia nie widzę powodu, żeby nie
    >mogły być _rozliczane_ on line.

    Widac banki nie chca zmienieniac starego, sprawdzonego rozwiazania :-)

    Przy czym u mnie rozliczaja z opoznieniem nawet duze markety, ktore na
    pewno maja stale lacza ...

    J.

  • 47. Data: 2019-09-10 21:27:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Od momentu, gdy operacje zaczęły być _autoryzowane_ on line bez
    > ponoszenia kosztów każdego połączenia nie widzę powodu, żeby nie mogły
    > być _rozliczane_ on line.

    Zasadniczo to nawet wcześniej (mimo kosztów każdego połączenia) można
    było to zrobić. Obciążenie jest przecież znacznie szybsze niż
    autoryzacja.

    Ale np.:
    Autoryzacja może zakończyć się "długo" przed "zatwierdzeniem podpisu" /
    podaniem offlinowego PINu (ten można sprawdzić pewnie przed
    autoryzacją). W przypadkach modemowych natychmiastowe obciążenie długo
    blokowałoby linie wdzwaniane, musiałoby ich być znacznie więcej.

    Normalnie kasjer może być w stanie wycofać niedawną transakcję (mimo
    autoryzacji) - wtedy nie jest w ogóle rozliczana (np. przy pomyłkach).

    Kelner nie mógłby "dobić" trochę do rachunku :-)
    itp.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 48. Data: 2019-09-10 22:17:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 21:27:11 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Kelner nie mógłby "dobić" trochę do rachunku :-)

    Heh, mam w bloku lokal usługowy, w którym sprzedają pieczywo oraz jest bar (z
    żarciem, nie z wódą ;).
    Jak płaciłem kartą za rogalik, to trzeba było iść do baru (tzn. do takiej lady, a nie
    do innego pomieszczenia), bo tylko tam był terminal.
    I widać, że był special kelnerski, bo przemiło wyświetlił na ekranie "doliczyć
    napiwek?" ;>

  • 49. Data: 2019-09-10 22:19:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ciekawe swoją drogą, jak robiło się rozliczenie (bo autot\ryzacji siłą rzeczy nie
    było) dopisku na slipie "10zł napiwku"?

  • 50. Data: 2019-09-11 15:34:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ciekawe swoją drogą, jak robiło się rozliczenie (bo autot\ryzacji siłą
    > rzeczy nie było) dopisku na slipie "10zł napiwku"?

    Normalnie, było o 10 zł więcej i tyle.
    Inną sprawą jest to, co się dalej z tą kwotą stało.
    --
    Krzysztof Hałasa