  • 1. Data: 2009-11-30 09:37:00
    Temat: Ciekawe dla karciarzy
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    http://gadzetomania.pl/2009/11/28/dzieki-piece-of-ca
    ke-kazdy-zaplaci-za-siebie-osobno/

    rupa projektantów w składzie Jung You Chul, Her Miran, Lee Chang Ho,
    Lee Kiho oraz Shin Youngmi stworzyła projekt urządzenia o nazwie Piece
    of Cake, dzięki któremu każdy z osobna będzie miał możliwość
    uregulowania własnego rachunku w knajpie płacąc swoją kartą.Piece of
    Cake nie bez powodu zyskał taką nazwę - rzeczywiście wygląda jak
    ciasto, w dodatku pokrojone na osiem równych części. Pośrodku znajduje
    się wyświetlacz, na którym znajdziemy nazwy oraz ceny wszystkich
    zamówionych posiłków oraz napojów. Chcąc zapłacić za siebie wystarczy
    wybrać z listy to, co się zamówiło, a suma za zamówienie zostanie
    automatycznie obliczona.

  • 2. Data: 2009-11-30 09:42:37
    Temat: Re: Ciekawe dla karciarzy
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    2000yqa.googlegroups.com...
> [...]
    > zamówionych posiłków oraz napojów. Chcąc zapłacić za siebie wystarczy
    > wybrać z listy to, co się zamówiło, a suma za zamówienie zostanie

    Dla mnie rewelacja.

  • 3. Data: 2009-11-30 14:25:25
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 30 Lis, 10:37, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    I tak płacę za wszystkich. Kartą Tesco..;-)

  • 4. Data: 2009-11-30 14:31:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf pisze:
> [...]
    > zamówionych posiłków oraz napojów. Chcąc zapłacić za siebie wystarczy
    > wybrać z listy to, co się zamówiło, a suma za zamówienie zostanie

    Kolejny przykład, że to Chińczycy będą gospodarczą potęgą w XXIw.
    Póki co w zapyziałej Europie nawet jak w restauracji chce zapłacić kilka
    osób swoimi kartami za ten sam "stolik", to kelnerzy kręcą nosem, że się
    nie da.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-30 15:07:39
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > swoimi kartami za ten sam "stolik", to kelnerzy kręcą nosem, że się nie da.

    Ba - w niektorych krajach jest to zle widziane (i przez kelnerow, i
    przez gosci z tego samego stolu), jak ktos chce placic za siebie...

    A w niektorych krajach kazdy chce placic za siebie, by przypadkiem nie
    nadplacic, czym mile spotkanie przeradza sie pod koniec w sesje
    matematczno-obliczeniowa... :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2009-11-30 15:16:45
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Póki co w zapyziałej Europie nawet jak w restauracji chce zapłacić kilka
    > osób swoimi kartami za ten sam "stolik", to kelnerzy kręcą nosem, że się

    We Francji kilkakrotnie zdarzało mi się, że w knajpie siedząc większa ekipą
    płaciliśmy każdy za siebie, karta czy gotówką - jak kto chciał. Dodatkowo
    też kelner nie strzelał focha na widok karty kiedy płaciło się tylko za 2
    piwa. Nie trzeba żadnych super mechanizmów, tylko niezmanierowani kelnerzy.
    Dziwnym trafem w Paryżu za bilet na metro można kartą zapłacić bez problemu,
    a w Warszawie dopiero jak się burza w lokalnej prasie przetoczyła, to
    zauważyli, że plastik w ogóle istnieje.

  • 7. Data: 2009-11-30 15:29:07
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Liwiusz nadaje:
    > Kolejny przykład, że to Chińczycy będą gospodarczą potęgą w XXIw.

    To akurat koreański wynalazek.

    W tradycyjnej chińskiej restauracji, gdzie potrawy stawiane są na
    obrotowym stoliku pośrodku stołu i każdy sam komponuje sobie posiłek. w
    łyżkach lub pałeczkach służących do nabierania będzie czujnik
    zbliżeniowy który rozpozna rodzaj i obliczy wagę i pewnie sam pobierze
    opłatę. ;-)

  • 8. Data: 2009-11-30 15:51:14
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    JanKo pisze:
    > To akurat koreański wynalazek.

    To akurat koncepcja artystyczna tylko...

    --
    Raf

  • 9. Data: 2009-11-30 16:11:03
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Opalski" news:hf0nkt$9bv$1@inews.gazeta.pl

    > Dziwnym trafem w Paryżu za bilet na metro można kartą zapłacić bez
    problemu,
    > a w Warszawie dopiero jak się burza w lokalnej prasie przetoczyła, to
    > zauważyli, że plastik w ogóle istnieje.

    Ty się ciesz, że jednoprzejazdowy bilet może kupić za pomocą karty w
    Warszafce. Krakówek dał zaporowy limit 20 zł, od którego w automatach można
    płacić kartą... No comments.

  • 10. Data: 2009-11-30 20:41:14
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 30 Lis, 16:07, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > A w niektorych krajach kazdy chce placic za siebie, by przypadkiem nie
    > nadplacic, czym mile spotkanie przeradza sie pod koniec w sesje
    > matematczno-obliczeniowa... :)

    Szwecja ?