  • 11. Data: 2009-11-30 23:19:37
    Temat: Re: Ciekawe dla karciarzy
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    news:hf0kve$ner$1@news.onet.pl...
> [...]
    ke-kazdy-zaplaci-za-siebie-osobno/

    > Kolejny przykład, że to Chińczycy będą gospodarczą potęgą w XXIw. Póki
    > co w zapyziałej Europie nawet jak w restauracji chce zapłacić kilka osób
    > swoimi kartami za ten sam "stolik", to kelnerzy kręcą nosem, że się nie
    > da.

    Bo kartą nie da się napiwku :)))))

    Feromon

  • 12. Data: 2009-12-01 00:50:41
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hf0u51$1gv$2@news.interia.pl>, "Valdi" <V...@v...pl>
    wrote:

    > "Tomasz Opalski" news:hf0nkt$9bv$1@inews.gazeta.pl

    > problemu,
    >
    > Ty się ciesz, że jednoprzejazdowy bilet może kupić za pomocą karty w
    > Warszafce. Krakówek dał zaporowy limit 20 zł, od którego w automatach można
    > płacić kartą... No comments.

    W Starym Smokowcu nie bylo problemow jak chcialem zaplacic karta 0.96
    EUR za bilet na elektriczke.
    To samo bylo przy niewiele wiekszej platnosci, za czekolade Studencka
    Pieczec w jakiejs wsi.

    TA

  • 13. Data: 2009-12-01 00:57:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Feromon" hf1kiq$hs$...@n...news.neostrada.pl

    > Bo kartą nie da się napiwku :)))))

    Ja daję złomem, który noszę czasami w portfelu. :)
    IMO niedawanie napiwku dobrej obsłudze jest niewybaczalne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-12-01 05:59:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On 1 Gru, 01:57, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    Wsciekle Psy ogladales? :)

  • 15. Data: 2009-12-01 07:29:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Feromon" news:hf1kiq$hs$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Bo kartą nie da się napiwku :)))))

    Da się, inna kwestia czy właściciel knajpy potem te pieniądze daje swoim
    pracownikom czy zabiera je do własnej kieszeni. Najczęściej to drugie.

  • 16. Data: 2009-12-01 07:51:08
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2009 00:19:37 +0100, Feromon napisał(a):

    > Bo kartą nie da się napiwku :)))))

    Oczywiście, ze się da. I jak najbardziej da się zapłacić kilkoma kartami za
    ten sam stolik w Polsce, aczkolwiek miłoby by było uprzedzić kelnera, że
    każdy płaci za siebie.

    --
    Kojer

  • 17. Data: 2009-12-01 08:02:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 1, 8:51 am, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

> [...]
    > ten sam stolik w Polsce, aczkolwiek miłoby by było uprzedzić kelnera, że

    Mhm mi sie czesto zdarza, sa knajpy, w ktorych od razu licza np. dwa
    rachunki - sa knajpy, w ktorych obsluga jeden rachunek nabija dwa razy
    na pos [np. jak wyjdzie 200 zl to dwa razy po 100].

  • 18. Data: 2009-12-01 09:26:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 8...@j...goo
    glegroups.com

    > Ja daję złomem, który noszę czasami w portfelu. :)
    > IMO niedawanie napiwku dobrej obsłudze jest niewybaczalne. :)

    : Wsciekle Psy ogladales? :)

    Wielokrotnie -- mają na sobie sutanny czy habity i kąsają okrutnie. :)
    Zbierają ,,na tacę'' i izolują mnie od kilkunastu lat, korzystając
    z choroby umysłowej mojego ojca, który (jak oni) pragnie życia bez
    Boga. :) Mówią -- młode dziewczyny (w wieku prokreacyjnym) są
    zarezerwowane dla nich i dla Angoli, z którymi mają się rąbać gdzie
    popadnie i jak popadnie tak, aby nie mogły ukorzenić i rozwinąć swego
    życia; ja muszę rąbać się ze starymi kobietami tak, abym miał utrapienia
    i abym nie miał dzieci!!! Dzieci, które bym beznamiętnie uczył między
    innymi -- do bogactw, choćby rosły, serc nie przywiązujcie, ale ceńcie
    sobie przyjaźń i mądrość. :)

    Ale może Ty nie o tych psach? :)

    Dziś odnotowałem zwycięstwo nad chorobą moich płuc. :)
    Do tej pory wizyta w superhipermarkcie skutkowała rozchorowaniem się.
    Wczoraj byłem aż w 4 superhiper, poczułem się źle (nie ma to związku
    z wysiłkiem, bo po parkach mogę chodzić godzinami bez bólu w plecach
    i nadmiarowo ciepłego oddechu, ponadto w mieszkaniu ćwiczę do bólu
    w mięśniach i w kościach bez bólu w płucach) a dziś jestem już na
    chodzie. :) Będę znów (po trzech latach) biagał, jeśli do wiosny
    nie wyzionę ducha. :)

    Inna sprawa, że świńska grypa wymusiła na ludziach częstsze mycie
    się, więc w superhiper nie jest tak brudno jak kiedyś. :) Gdyby
    ludzie nadal byli tak brudni, jak byli pół roku temu, chyba już
    bym nie żył, bo wizyty w superhiper dobijały mnie.

    No nic.... Jakoś to będzie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-12-01 10:20:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Valdi pisze:
    > "Feromon" news:hf1kiq$hs$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Da się, inna kwestia czy właściciel knajpy potem te pieniądze daje swoim
    > pracownikom czy zabiera je do własnej kieszeni. Najczęściej to drugie.

    Z drugiej strony jak da pracownikowi, to z 10zł napiwku po potrąceniu
    podatków (w tym ZUSu), oraz weźmie pod uwagę, że napiwki zwiększają
    później wynagrodzenie za urlop, zostanie pewnie ledwie kilka zł.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-12-01 10:51:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hf2ool$6ue$...@n...interia.pl

    > Da się, inna kwestia czy właściciel knajpy potem te pieniądze daje swoim
    > pracownikom czy zabiera je do własnej kieszeni. Najczęściej to drugie.

    Ja zwykle o to pytam. I czasami mam odpowiedź typu -- szef daje nam premię ;)
    z tych napiwków. :) Premia to (jak pojmuję) około 20 procent lub nawet mniej.
    Bezsens. :)

    Co innego, gdyby właściciel dawał 180 procent, uważając, że dobra obsługa
    przysparzy mu klientów. :) Ale wówczas obsługant czy obsługantka może
    zbierać lewe napiwki. IMO najrozsądniejszą jest ta sytuacja, gdy napiwki
    wędrują do kieszeni kelnerki czy kelnera -- na ile klient wycenia pracę,
    tyle dana osoba otrzyma.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'