  • 1. Data: 2009-11-29 20:59:04
    Temat: wpłatomat BRE
    Od: z...@o...pl

    ostatnio udało mi się wpłacić niesamowicie pomietolone ale
    na szczęście nie podarte 20zł do mBanku w maszynie Multibanku
    w Jeleniej Górze (gratulacje, naprawiona po kilkunastu mies.)

  • 2. Data: 2009-11-29 21:49:07
    Temat: Re: wpłatomat BRE
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <z...@o...pl>

    > ostatnio udało mi się wpłacić niesamowicie pomietolone ale
    > na szczęście nie podarte 20zł do mBanku w maszynie Multibanku
    > w Jeleniej Górze (gratulacje, naprawiona po kilkunastu mies.)

    Widzę, że masz stalowy kark! ;) Ja to bym się teraz nawet 10 zł bał wpychać
    do tej maszyny - i nie chodzi o to że jestem przeciwny takim automatom, ale
    jak sobie czytam o "dobrych praktykach" mBanku względem klienta to aż się
    odechciewa wszelkich wpłat. I pomyśleć, że na początku ich obecności
    korzystałem z nich dość nagminnie, na całe szczęście bez żadnej awarii :)

  • 3. Data: 2009-11-29 22:23:16
    Od: z...@o...pl

    > <z...@o...pl>

    > Widzę, że masz stalowy kark! ;) Ja to bym się teraz nawet 10 zł bał wpychać

    byłem ciekaw jak to działa i co tzn. 'zniszczony` banknot; banknot brudny
    pomięty i wybrudzony jak szmata do podłogi został poprawnie rozpoznany,
    ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu.

  • 4. Data: 2009-11-30 06:51:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 21:59:04 +0100, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
    napisał(a):

    > ostatnio udało mi się wpłacić niesamowicie pomietolone ale na szczęście
    > nie podarte 20zł do mBanku w maszynie Multibanku w Jeleniej Górze
    > (gratulacje, naprawiona po kilkunastu mies.)

    I potem ludzie się dziwią, że wpłatomat nie działa .....

    Wpłacając przeczytałeś co tam pisze o wymaganym stanie banknotów?

  • 5. Data: 2009-11-30 07:49:31
    Od: z...@o...pl

    > I potem ludzie sie dziwia, źe wplatomat nie dziala .....

    1) takie wydano mi w BZWBK
    2) instrukcja obrazkowa przedstawiała banknot podarty
    3) a mój banknot nie był naddarty ani podarty ani poklejony
    4) testowalem jak bardzo podarte banknoty przyjmie maszyna
    licząc się z ew. chwilową utratą 20zł i koniecznością wyjaśnień
    pisemnych w placówce banku (bo karty finansowej to raczej nie)
    5) test wypadł pozytywnie, nic nie popsułem

    czy zatem poprawny jest wniosek uogólniający, że *można*
    wkładać do maszyny banknoty wyglądające jak szmata do podłogi?

  • 6. Data: 2009-11-30 09:20:45
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    z...@o...pl napisał(a):

    [...]
    > czy zatem poprawny jest wniosek uogólniający, że *można*
    > wkładać do maszyny banknoty wyglądające jak szmata do podłogi?

    Jezeli chcesz przeprowadzic eksperyment naukowy to
    wymaga sie jego powtarzalnosci. Na podstawie jednego, pojedynczego
    doswiadczenia nie mozemy niczego stwierdzic.
    Tym m.in. rozni sie nauka od tzw. paranauki, jak prezentowana
    jest w programach typu Braniac na Discovery.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 7. Data: 2009-12-01 01:00:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    z...@o...pl 5...@n...onet.pl

    > 4) testowalem jak bardzo podarte banknoty przyjmie maszyna

    A próbowałeś sklejone? Można tak powycinać listki z banknotów,
    że dostanie się banknot dodatkowy, tyle tylko, że numerki nie
    będą zgodne ze sobą. :) Może jednak wpłatomaty to przyjmują? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-12-01 01:02:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Prof_Ex" hf02pc$hfa$...@i...gazeta.pl

    > Jezeli chcesz przeprowadzic eksperyment naukowy
    > to wymaga sie jego powtarzalnosci.

    Dokładnie. Na dodatek trzeba starannie i jednoznacznie opisać
    ów eksperyment, aby każdy (kto chce i dysponuje odpowiednimi
    warunkami) mógł dokonać weryfikacji. :) Wpłatomaty raczej nie
    są powtarzalne, więc eksperyment nie ma sensu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'