  • 1. Data: 2009-11-28 13:21:51
    Temat: KK Citi a nadpłata
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Witam

    Konkretna, przykładowa sytuacja:
    KK Citi z limitem 10 000zł, posiadacz chce wykonać transakcję na 15000zł
    Ponieważ wykorzystał już w danym okresie 1000zł, wpłaca na rachunek
    karty 6000zł i w tym momencie jego saldo dostępne wynosi 15 000zł

    Czy bez obaw o przekroczenie limitu kredytu można w takiej sytuacji
    wykonać ową transakcję na 15 000zł? Czy bank technicznie przepuści taką
    transakcję?
    Czy na wyciągu z owego okresu całkowitą kwotą do spłaty będzie 15 000zł?
    (Pomijam wszelkie inne możliwości przekroczenia kredytu- opis ma
    charakter przykładowy i orientacyjny). Nie interesuje mnie też w tym
    momencie możliwość "czasowego podniesienia limitu".

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-11-28 13:28:40
    Temat: Re: KK Citi a nadpłata
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

> [...]
    >
    > Czy bez obaw o przekroczenie limitu kredytu można w takiej sytuacji
    > wykonać ową transakcję na 15 000zł? Czy bank technicznie przepuści

    Zwykle tak, chyba ze ma jakis dziwny limit na wysokosc pojedynczej
    transakcji.

    > Czy na wyciągu z owego okresu całkowitą kwotą do spłaty będzie 15
    > 000zł?

    Nie, dlaczego? Przeciez zadluzenie nie bedzie wyzsze niz 10 kzl.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2009-11-28 13:31:49
    Od: "Kaen" <...@...com>

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Czy bez obaw o przekroczenie limitu kredytu można w takiej sytuacji
    > wykonać ową transakcję na 15 000zł? Czy bank technicznie przepuści taką
    > transakcję?

    Przepuści bez problemu. Sprawdzałem. Do spłaty będzie 10 000, bo reszta
    zadłuzenia spłaca się z nadpłaty.

  • 4. Data: 2009-11-28 13:43:35
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Zwykle tak, chyba ze ma jakis dziwny limit na wysokosc pojedynczej
    > transakcji.

    W sumie mało prawdopodobne w przypadku Citi, który z limitami na bakier
    raczej ;) Ewentualnie mogliby przedzwonić celem potwierdzenia- na razie
    pytam jednak czysto teoretycznie.

    Zastanawia mnie jeszcze jedno (pytam w kontekście tego, że zmienili TOiP
    i w nowym już będzie 45zł za to "przekroczenie limitu kredytu"). Otóż w
    regulaminie stoi:

    Paragraf 8:

    1. Każda Transakcja zmniejsza dostępny Limit Kredytu. Limit Kredytu jest
    odnawialny i każda spłata zwiększa
    dostępny Limit Kredytu o kwotę dokonanej spłaty. Wpłaty przewyższające
    Zadłużenie zwiększają dostępne
    środki na Rachunku Karty, ale nie zwiększają przyznanego Limitu Kredytu
    i nie podlegają oprocentowaniu.
    Wszelkie nadpłaty mogą być przeznaczone na poczet przyszłego Zadłużenia.

    [...]

    4. Przy ustalaniu, czy Limit Kredytu został przekroczony, uwzględnia się
    sumę wszystkich Transakcji dokonanych
    przez Klienta, łącznie z Transakcjami dokonanymi przy użyciu Kart
    Dodatkowych, kwotę miesięcznych rat
    w ramach Planu Spłat Ratalnych ,,Komfort" oraz sumę należnych i
    niezapłaconych Bankowi opłat i prowizji
    określonych w Tabeli Opłat i Prowizji oraz odsetek określonych w Tabeli
    Oprocentowania.

    ... "sumę WSZYSTKICH transakcji"... Zapewne kontekst dotyczy właśnie tej
    karty dodatkowej i innych spraw, ale lepiej się upewnić. Ale gdyby to
    odpowiednio zinterpretować mogłoby wyjść, że ponieważ dokonano
    transakcji na 16 000zł, przekroczono tym samym limit kredytu. Zwłaszcza
    w połączeniu z pkt 1, gdzie "wpłaty przewyższające zadłużenie nie
    zwiększają limitu kredytu"

    > Nie, dlaczego? Przeciez zadluzenie nie bedzie wyzsze niz 10 kzl.

    No w sumie tak, tj pokażą transakcję za 15 000zł ale też pokażą "spłatę"
    na odpowiednią kwotę.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2009-11-28 13:47:11
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Kaen pisze:

    > Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Przepuści bez problemu. Sprawdzałem. Do spłaty będzie 10 000, bo reszta
    > zadłuzenia spłaca się z nadpłaty.

    Super, a czy nie pojawia się wtedy "przekroczenie limitu kredytu" jako
    bonus? :) Teraz to zacznie stanowić problem, bo zostało objęte opłatą
    (do końca listopada jest bezpłatne)

    --
    Michał

  • 6. Data: 2009-11-28 14:37:38
    Od: reik <r...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Zwykle tak, chyba ze ma jakis dziwny limit na wysokosc pojedynczej
    > transakcji.

    Dodatkowo KK Citi ma ograniczenie na transakcje zdalne powyżej 8 tys PLN
    czy coś koło tego - jak by były problemy z płatnością to trzeba wtedy
    zadzwonić na partyline i wyłączyć zabezpieczenie.

    r.

  • 7. Data: 2009-11-28 15:32:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

    > ... "sumę WSZYSTKICH transakcji"... Zapewne kontekst dotyczy właśnie
    > tej karty dodatkowej i innych spraw, ale lepiej się upewnić.

    Nie rozumiem problemu. Karta dodatkowa zwykle dziala podobnie do
    duplikatu, z ta tylko roznica, ze mozna ja odroznic. Innymi slowy
    transakcje karta dodatkowa sa zwykle ksiegowane tak samo jak glowna.

    > Ale gdyby
    > to odpowiednio zinterpretować mogłoby wyjść, że ponieważ dokonano
    > transakcji na 16 000zł, przekroczono tym samym limit kredytu.

    A jesli w ciagu roku ktos wyda 100 kzl, to ile razy przekroczy limit?
    Bez zartow. Aktualne zadluzenie to jest dosc scisle pojecie i to ono
    musi przekroczyc limit zeby bylo o czym mowic.

    > Zwłaszcza w połączeniu z pkt 1, gdzie "wpłaty przewyższające
    > zadłużenie nie zwiększają limitu kredytu"

    Przeciez nie zwiekszaja. Zwiekszaja dostepne srodki, ale nie limit
    kredytowy. Limit kredytowy to jest suma, do ktorej mozemy sie zadluzyc.
    Wplacajac pieniadze zmniejszamy zadluzenie (w tym przypadku zadluzenie
    bedzie przez jakis czas ujemne).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2009-11-29 11:55:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Super, a czy nie pojawia się wtedy "przekroczenie limitu kredytu" jako
    > bonus? :) Teraz to zacznie stanowić problem, bo zostało objęte opłatą (do
    > końca listopada jest bezpłatne).

    A ty rozumiesz pojęcie kredytu i limitu kredytu?

    Jak wpłacasz swoje pieniądze (i masz saldo dodatnie, czyli nie
    korzystasz z kredytu na karcie) to żaden kredyt to nie jest, a jedynie
    wykorzystanie własnych środków zgromadzonych na karcie.

  • 9. Data: 2009-11-29 18:27:14
    Od: "mx" <m...@o...pl>

> [...]
    > korzystasz z kredytu na karcie) to żaden kredyt to nie jest, a jedynie
    > wykorzystanie własnych środków zgromadzonych na karcie.

    A jak bank stwierdzi, że w pierwszej kolejności korzystasz z jego pieniędzy
    t.j. kredytu, a twoje tylko sobie leżą nieoprocentowane?

  • 10. Data: 2009-11-29 20:16:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "mx" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak bank stwierdzi, że w pierwszej kolejności korzystasz z jego
    > pieniędzy t.j. kredytu, a twoje tylko sobie leżą nieoprocentowane?

    A wiesz co to jest saldo rachunku? Karta kredytowa to jest zwykły
    rachunek techniczny z możliwością zadłużenia się do jakiejś kwoty. Nie ma
    pojęcia takiego jak pieniądze klienta i banku, a jedynie saldo ujemne lub
    dodatnie.