  • 1. Data: 2003-03-13 18:42:24
    Temat: Ciekawa statystyka - konta bankowe na wsi
    Od: "olo" <n...@d...pl>

    http://biznes.onet.pl/0,671294,wiadomosci.html

    "Bankowe konta osobiste są znacznie mniej popularne na wsi niż w miastach. Z
    kont osobistych korzysta 23 proc. mieszkańców wsi, podczas gdy w miastach
    odsetek ten sięga 45 proc. - wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos."

  • 2. Data: 2003-03-13 19:28:16
    Temat: Re: Ciekawa statystyka - konta bankowe na wsi
    Od: m...@p...onet.pl

    A jaki bank jest najbardziej popularny na wsi? I czy bankowość elektroniczna
    zawitała już pod strzechy?

  • 3. Data: 2003-03-13 20:03:33
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    > A jaki bank jest najbardziej popularny na wsi?
    Banki Spółdzielcze, potem BGŻ- według mnie

    I czy bankowość elektroniczna
    > zawitała już pod strzechy?
    Pod warunkiem że najpierw zagości tam internet :-)

    Jak jest dysproporcja, niech powie wam mój przypadek;
    Jakieś dwa dni temu pytałem się o konto dla gospodarstwa rolnego- jest to w
    pewnym sensie firma,ale...
    no właśnie, w związku z tym, że generalnie nie ma żadnej księgowości to
    normalne komercyjne banki niechcą udzielać kredytów, ba nawet otwierać kont
    gospodarstwom.
    BS(banki spółdzielcze) jako małe i lepiej w sytuacji rolnictwa obeznane
    wykorzystują to więc tak;
    Moje gospodarstwo- firma o rocznych obrotach rzędu 300-500 tyś zł rocznie,
    gdzie te obroty są udokumentowane rejestrami zakupów i sprzedaży związanych
    z płaceniem podatku VAT na zasadach ogólnych(VAT-7) niemoże w żadnym
    normalnym banku dostać kredytu obrotowego odnawialnego w koncie na ogólnych
    zasadach, czyli jak mniemam na dziś około 9%, msze korzystać tylko z banków
    spółdzielczych, gdzie takowe kredyty są oprocentowane na poziomie 15-16!!

  • 4. Data: 2003-03-13 21:49:40
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    > A jaki bank jest najbardziej popularny na wsi?

    Chodzi Ci o rolnikow czy wystarczy sam fakt mieszkania poza miastem?

    Ja mieszkam na wsi, ale rolnikiem nie jestem.
    Mam konto w PKO BP i mBank.
    Znajomi maja w PEKAO SA albo w Lukasie.

    > I czy bankowość elektroniczna
    > zawitała już pod strzechy?

    Na wiosce troche trudno o jakis sensowny dostep do Internetu.
    Ale pare osob ma konta w mBanku.

    Z tym, ze to nie jest raczej typowa wies rolnicza.
    Do Lodzi (najblizszy bankoamat Euronetu) jakies 30 minut autobusem sie
    jedzie,
    samochodem oczywiscie szybciej.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2003-03-14 07:42:58
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    olo wrote:
> [...]
    > miastach. Z kont osobistych korzysta 23 proc. mieszkańców wsi,
    > podczas gdy w miastach odsetek ten sięga 45 proc. - wynika z badań

    bo za konto z reguly trzeba placic a wielu na wsi ledwo wiaze koniec z
    koncem a jak juz zalozyliby bezplatne np. mBanku to okazloby sie ze aby
    wyjac bezplatnie pieniadze to trzeba jechac np. 30km do miasta do bankomatu
    Euronet... A tak - listonosz przynosi renty i emerytury pod drzwi i nawet
    PINu nie trzeba wystukiwac ani wychodzic do bankomatu :-))

    D.

  • 6. Data: 2003-03-14 08:54:18
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    > bo za konto z reguly trzeba placic a wielu na wsi ledwo wiaze koniec z
    > koncem

    z tym to juz bym sie niekoniecznie zgodzil
    w miastach ludzie w wiekszosci mieszkaja w blokach z lat 70, 80 tych
    a na wsiach we wlasnych domach, przewaznie 1 lub 2 pietrowych
    o metrazu ~~ 150 mkw
    predzej chyba chodzi o to ze na wsi w wiekszym % nastepuje obrot gotowkowy
    a nie bankowy (bo niby gdzie , w spozywczym na roku zaplacic karta?)

    ale to juz nie temat do dyskusji na tej grupie

  • 7. Data: 2003-03-14 09:14:27
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    PiotR wrote:

    > z tym to juz bym sie niekoniecznie zgodzil
    > w miastach ludzie w wiekszosci mieszkaja w blokach z lat 70, 80 tych
    > a na wsiach we wlasnych domach, przewaznie 1 lub 2 pietrowych
    > o metrazu ~~ 150 mkw

    w wiekszosci odziedziczonych po przodkach albo przejetych po Niemcach....
    Wybierz sie na zachod Polski i zobacz ile poniemieckich domow stoi w stanie
    sprzed wojny bez zadnych remontow bo wlascicieli na to nie stac...

    > predzej chyba chodzi o to ze na wsi w wiekszym % nastepuje obrot
    > gotowkowy a nie bankowy (bo niby gdzie , w spozywczym na roku
    > zaplacic karta?)

    to tez. Bardzo malo placowek obsluguje karty. Nawet popularne markety typu
    sieci Plus nie przyjmuja kart...

    D.

  • 8. Data: 2003-03-14 09:15:09
    Od: "Rolnik" <b...@p...fm>

    > w miastach ludzie w wiekszosci mieszkaja w blokach z lat 70, 80 tych
    > a na wsiach we wlasnych domach, przewaznie 1 lub 2 pietrowych
    > o metrazu ~~ 150 mkw
    Ojojoj! Bardzo żeś bracie przywalił!
    Niezaprzecze, że w domach, a pewnie nawet i większych, ale pamiętaj, że i o
    wiele taniej wybudowanych- bo własnymi siłami, owiele skromniej
    wyposażonych, b. często niedokońca wykończonych i zamieszkałych- ogólnie
    jest to śmieszny argument.
    Wiesz co to jest średnia Boy'a(przedwojennego publicysty i tłumacza)?
    Jeśli na klatce mieszkają dwie rodziny i jedna gospodyni puszcza się dwa
    razy w tygodniu, a druga wcale;
    To średnio każda z nich puszcza się raz w tygodniu!!

    > predzej chyba chodzi o to ze na wsi w wiekszym % nastepuje obrot gotowkowy
    > a nie bankowy (bo niby gdzie , w spozywczym na roku zaplacic karta?)

    Myślę, że bardziej jest tak, że przeciętny mieszkaniec wsi obraca
    miesięcznie mniejszą sumą pieniędzy i to na zakupy podstawowe, a akumulacja
    jest bliska "0"

  • 9. Data: 2003-03-14 13:25:06
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Dave <w...@o...pl> wrote:
    > Wybierz sie na zachod Polski i zobacz ile poniemieckich domow stoi w stanie
    > sprzed wojny bez zadnych remontow bo wlascicieli na to nie stac...

    Jakie to smutne. Proponuje zwrócić się do PSL by do listy swoich
    warunków poparcia wejścia do UE dołączyli dotacje dla biednych
    mieszkańców wsi, których nie stać na wyremontowanie domu. Jak
    szantażem to na całość. Tylko kogo oni szantażują?

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10238 dzień życia, sprawność