  • 1. Data: 2008-05-20 05:39:19
    Temat: Centrala karta kredytowych - czyli geszeft na blokowaniu kart
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Pod numerem 9584 można zastrzec karte dowolnego banku. Taką oto
    informacja poszła w świat. A jak to działa ? Sposób na biznes jest
    niezwykle prosty. Niewykorzystane moce call-center zaprzęgnięto do
    zestawiania połączenia między klientem które został okradziony lub
    zgubił kartę z jego własną bankowa infolinia.

    Sam pomysł jest całkiem ok ja mam karty w 8 bankach i naprawdę pamiętam
    może numer do jednej infolinii. Wygoda wydaje sie niezaprzeczalna i ja
    nie rozumiem czemu banki lub "akłajerzy" nie wpadli już dawno na ten
    pomysł by powstał numer do zastrzegania kart odrazu w wielu bankach na
    raz, a dziś posiadanie produktów kilku banków nie jest niczym dziwnym.
    Widać GINB a dziś KNF znów nie pomyślał o tej wygodzie dla klientów

    Calosc tutaj, ogolnie ostrzegam paranoicy maja sie czego bac.

    http://www.bankowanie.org.pl/wp/2008/05/20/centrum-b
    lokowania-kart-bankowych/

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 2. Data: 2008-05-20 12:39:24
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadanie produktów kilku banków nie jest niczym dziwnym. Widać GINB a
    > dziś KNF znów nie pomyślał o tej wygodzie dla klientów

    No ja mam w UK podobną wygodę, bo choć żadna instytucja rządowa na to nie
    wpadła, oferuje to mój ubezpieczyciel: kradzież kart czy komórki - jeden
    telefon do ubezpieczalni (na bezpłatny nr 0800), a on zastrzega wszystkie
    karty i blokuje telefon oraz bierze odpowiedzialność za nieautoryzowane
    transakcje.

    Oczywiście, wcześniej trzeba było podać numery posiadanych kart.

    Cała przyjemność za ok. 50 zł rocznie.

    k.

  • 3. Data: 2008-05-20 12:53:18
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > transakcje.
    >
    > Oczywiście, wcześniej trzeba było podać numery posiadanych kart.

    to u nas jest (była?) podobna usługa o nazwie BLOKADA

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-05-20 16:02:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > to u nas jest (była?) podobna usługa o nazwie BLOKADA

    Jest. Dla posiadaczy kart DC za 50 PLN.

    MK

  • 5. Data: 2008-05-20 20:42:11
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    kashmiri <k...@i...pl> wrote:
    > Oczywiście, wcześniej trzeba było podać numery posiadanych kart.
    >
    > Cała przyjemność za ok. 50 zł rocznie.

    50 zł rocznie za przyjemność potencjalnego zastrzeżenia kart pod jednym
    numerem, czyli usługi z której się najprawdopodoniej nigdy nie
    skorzysta? Chyba komuś mózg słonko za bardzo przygrzało z tą ceną, ja
    bym się zastanawiał czy 5 zł rocznie to nie jest za drogo, no a tak
    żebym na serio brał pod uwagę skorzystanie z takiej usługi to cennik
    musiałby być na przykład max 20 zł za 10 lat. Inaczej uznałbym że więcej
    tracę niż zyskuję.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 6. Data: 2008-05-20 21:22:29
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    usługa "Blokada" nadal jest oferowana, kazdy moze z niej skorzystac:
    http://www.blokada.pl/

    cena za 12 miesięcy zaczyna się od 69 zl...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-05-20 22:01:43
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Miernik" <p...@p...miernik.name> napisał w wiadomości

> [...]
    > żebym na serio brał pod uwagę skorzystanie z takiej usługi to cennik
    > musiałby być na przykład max 20 zł za 10 lat. Inaczej uznałbym że więcej

    To jest połączone z ubezpieczeniem nieautoryzowanych transakcji - w moim
    przypadku jest to do 5000 GBP (ok. 22 000 zł) za transakcje między kradzieżą
    a złożeniem zawiadomienia i do 150 000 GBP (ok. 660 000 zł) za transakcje
    późniejsze; jak również ubezpieczeniem od kradzieży gotówki (do 200 GBP),
    torebki/portfela, paszportu itp. Widzisz, za 5 zł nikt Ci nic nie
    ubezpieczy - wydrukowanie i wysłanie polisy wyniesie firmę drożej. Ale cóż,
    rozumiem, że nasza mentalność narodowa to: "wszystko powinno być za darmo".

    k.

  • 8. Data: 2008-05-20 23:21:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Strybyszewski" g0to66$a80$...@n...onet.pl

    > Sam pomysł jest całkiem ok ja mam karty w 8 bankach i naprawdę pamiętam
    > może numer do jednej infolinii.

    Zajdź do sklepu z artykułami papierniczymi, weź do ręki miękki pisak do
    pisania po szkle i na każdej karcie zapisz stosowny numer telefonu, po
    czym na taki numer naklej paseczek taśmy przeźroczystej. :)

    W ostateczności możesz posłużyć się pisakiem i taśmą młodszego ;) brata
    lub młodszej siostry -- dzieci przechowują ;) takie przydatne przedmioty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2008-05-21 04:53:39
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    kashmiri <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > moim przypadku jest to do 5000 GBP (ok. 22 000 zł) za transakcje
    > między kradzieżą a złożeniem zawiadomienia i do 150 000 GBP (ok. 660

    E tam, takie ubezpieczenia zamiast rozwiązań technicznych to jest
    zrzucanie się na haracz dla bandytów (mentalność typu - "dajemy się
    okraść wszyscy po trochu"). Ja tam to robię tak że na kontach do których
    podpięta jest karta trzymam tylko drobniaki, takie żeby na codzienne
    zakupy spożywkę styknęło, a jakąkolwiek forsę większej wartości trzymam
    na innych subkontach bez kart, z których w razie potrzeby mogę przelać
    na konto z kartą jakbym kupował coś o większej wartości niż tygodniowy
    zapas żarcia. Utrata karty grozi w najgorszym wypadku stratą rzędu
    tygodniowego zapasu żarcia, czyli mniej więcej cenie tej usługi - czyli
    musiałbym co roku tracić kartę którą by mi wyczyszczono by mi się to
    opłacało. Jak na razie jeszcze nigdy nie wyczyszczono mi konta utracona
    kartą, więc za owe 50 zł wolę sobie coś zjeść niż wydać na tą usługę,
    wiesz ile makaronu w Biedronce można kupić za 50 zł?

> [...]
    > ubezpieczy - wydrukowanie i wysłanie polisy wyniesie firmę drożej. Ale
    > cóż, rozumiem, że nasza mentalność narodowa to: "wszystko powinno być

    Nie "wszystko powinno być za darmo" tylko stosunek przydatności do ceny
    akurat tej usługi jest beznadziejny.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 10. Data: 2008-05-21 06:33:22
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
    > pisania po szkle i na każdej karcie zapisz stosowny numer telefonu, po
    > czym na taki numer naklej paseczek taśmy przeźroczystej. :)

    Po skradzeniu karty to wiesz co mi przyjdzie po tym ?
    Na kazdej karcie jest numer infolii albo na wiekszosci tylko jak mam go
    przeczytac jak wlasnie stracilem portfel z kartami.

    I wez teraz czlowieku w lesie szukaj numeru na infolinie jak telefon
    tez ukradli (mam drobniaki albo ktos pozwoli zadzwonic se swojego ale
    nie na 913 po iles zloty za minute

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/