  • 1. Data: 2008-05-20 04:41:00
    Temat: kradziez karty a zwrot pieniedzy
    Od: "Max" <m...@o...pl>

    Czy gdy w wypadku porwania , oraz wymuszeniau PIN a nastepnie
    wypuszczeniu osoby dopiero po paru dniach gdy konto zostanie oproznione bank
    zwroci pieniadze czy nie ma raczej na to szans?
    Wiadomo ze zglosic kradziezy czlowiek porwany nie moze czego chyba wymagaja
    banki i jest warunkiem zwrotu kasy jak sie wydaje.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-20 10:50:38
    Temat: Re: kradziez karty a zwrot pieniedzy
    Od: "Zbigniew" <z...@g...com>

    Skoro bank może ciebie obciążyć tylko na 150 euro jeśli kradzież pieniędzy z
    rachunku nastąpiła między utratą a zastrzeżeniem karty, wydaje się że możesz
    zastrzec kartę po tym zdarzeniu i tylko tyle stracisz. 150 euro to jest
    przepis międzynarodowy i bank nie może więcej obciążyć w opisanej sytuacji
    nawet jeśli transakcja była dużo większa. Prawdopodobnie żeby ten przepis
    zadziałał bank musi mieć udokumentowany moment kradzieży karty, jeśli to
    nastąpiło dużo wcześniej niż zgłoszenie. Nie wiem tylko jaki rodzaj
    dokumentacji jest potrzebny. Czy wystarczy zgłoszenie przestępstwa na
    policję czy coś więcej. Dobry radca prawny od spraw bankowych powinien to
    wyjaśnić.

  • 3. Data: 2008-05-20 17:05:09
    Od: "Max" <m...@o...pl>

> [...]
    > na policję czy coś więcej. Dobry radca prawny od spraw bankowych powinien
    Dziekuje za odpowiedz.
    Dodam ze nteresuje mnie to gdyz bywam w Ameryce poludniowej po pare miesiecy
    a slyszalem o takich porwanich turystow dla zdobycia karty kredytowej i PIN
    .Rowniez w Europie sie sie zdarzaja takie porwania np. w Rumuni.Takie
    przypadki po Niemiecku i czesciowo Angielsku opisane sa na tej stronie
    http://kirsten.schurich.com/

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-05-20 21:49:15
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Max" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...

> [...]
    > kredytowej i PIN .Rowniez w Europie sie sie zdarzaja takie porwania np. w
    > Rumuni.Takie przypadki po Niemiecku i czesciowo Angielsku opisane sa na

    Koszmarne przypadki.

    Można się zabezpieczyć przed większymi stratami używając tylko karty
    debetowej podłączonej do konta z ograniczonym saldem - np. VE mBanku
    podłączona do eKonta, podczas gdy zapas gotówki znajduje się na eMax (w
    razie potrzeby po prostu robimy przelew internetowy/telefoniczny z eMax na
    eKonto, albo mamy takie przelewy ustawione regularnie z datą przyszłą).

    Oczywiście nie zabezpiecza to przed porwaniem dla okupu...

  • 5. Data: 2008-05-20 21:55:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Max wrote:
> [...]
    > kredytowej i PIN .Rowniez w Europie sie sie zdarzaja takie porwania np.
    > w Rumuni.Takie przypadki po Niemiecku i czesciowo Angielsku opisane sa

    Wyrób sobie kartę bez pinu, taką, przy pomocy której nie da się wypłacić
    gotówki.

  • 6. Data: 2008-05-21 01:27:50
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:

    > Wyrób sobie kartę bez pinu, taką, przy pomocy której nie da się wypłacić
    > gotówki.

    I beda obcinac po kolei palce, a on "twardo" nie bedzie podawal pin-u...

    To juz lepiej karta z malym limitem (lub debetowa) i ustawionym
    automatycznym doladowywaniem srodkow z innego konta co dwa - trzy dni.
    W przypadku porwania szybko sie oprozni pokazujac 0 srodkow a w
    normalnym korzystaniu srodki beda sie "doladowywac" w z gory wiadomych
    terminach.

  • 7. Data: 2008-05-22 06:21:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > I beda obcinac po kolei palce, a on "twardo" nie bedzie podawal pin-u...

    tez o tym pomyślałem :)

  • 8. Data: 2008-05-22 16:40:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" g133d6$3pq$...@i...gazeta.pl

    > tez o tym pomyślałem :)

    A gdy już obetną mu wszystkie -- z nieukrywaną
    satysfakcją zauważy, że to karta na podpis. ;)

    --