  • 261. Data: 2015-09-13 14:00:24
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Nie twórz proszę mitów. Dla banku kredyt walutowy jest atrakcyjniejszy
    > bo dodatkowo zarabia na przewalutowaniu. Tylko i wyłącznie. Nie zarabia
    > na przewidywaniach kursu.

    Jestes pewien?

    W przypadku wielu banków jest wielce prawdopodobne ze nie kupowały franków
    ktore pozyczały, w przypadku niektorych jak np. millenium widac to jak na
    dłoni w ich bilansach - nie mogli pozyczac franków bo ich po prostu nie
    mieli. No chyba ze bilans kłamie...

  • 262. Data: 2015-09-13 15:11:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-09-13, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Jestes pewien?

    Tak.

> [...]
    > ktore pozyczały, w przypadku niektorych jak np. millenium widac to jak na
    > dłoni w ich bilansach - nie mogli pozyczac franków bo ich po prostu nie

    Nie kłamie. Ale oni mieli i mają te kredyty zabezpieczone odpowiednimi
    papierami. Trochę "łopatologicznie" próbował to wyjaśnić Samcik.

    http://samcik.blox.pl/2015/01/Na-tropie-Yeti-Czy-ban
    ki-udzielajace-kredytow.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 263. Data: 2015-09-14 09:24:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Miller" msn77i$vcb$...@u...news.interia.pl

    > a co moze spowodować, ze sie CHF wzmocni przy ledwie
    > zipiącej szwajcarskiej gospodarce? To juz nie jest
    > "bezpieczna przystań"...
    > Dzisiaj kolejne rekordy na EUR/CHF od stycznia.

    Kolejne referendum dotyczące zwiększenia złotych rezerw.
    [wiem -- na razie Polacy zwiększają rezerwy za sprawą
    złotego pociągu i złotego miasta pod Wałbrzychem]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 264. Data: 2015-09-14 10:50:10
    Od: " 666" <...@...6>

    Ponieważ od kilkuset lat żyjemy w takiej cywilizacji, że każdy powinien mieć prawo do
    dachu nad głową, podobnie jak prawo do miski
    żeby nie umarł z głodu i prawo jednej małżonki (poza kulturowymi wyjątkami).
    Co niestety ma te ujemne skutki, że mnożą się biedni, którzy z tego korzystają
    (przysłowiowe "siedmioro dzieci stróża"), a nie
    bogaci (którzy za to płacą).
    Ciekawsza mogłaby być cywilizacja, gdzie przykładowo masz tyle żon, na ile Cię stać,
    wówczas mnożyli by się bogaci.
    Interesujące, jakie inne zjawisko by wypłynęło, gdybyśmy w powyższy sposób naruszyli
    równowagę systemu?

    -----

  • 265. Data: 2015-09-14 13:37:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]

    >jak na
    >dłoni w ich bilansach - nie mogli pozyczac franków bo ich po prostu

    Jak pisalem - jaki sens mialby dla banku taki kredyt ?
    Nie dosc ze odsetki marne, to jeszcze kwota w zlotowkach maleje ?
    Mialoby to sens, gdyby bank wiedzial, ze pojdzie w gore ... ale
    przeciez udzielali takich kredytow i w poprzednich latach, a frank
    tanial i tanial.

    W bilansie Millenium za rok 2008 sa dziesiatki miliardow walutowych
    instrumentow pochodnych - np 34mld swapow w terminie ponizej 3
    miesiecy, 5mld kontraktow.
    Ale w ktora strone te instrumenty dzialaja, to juz bank nie
    poinformowal :-)
    Nawiasem mowiac - 3 miesiace to krotki okres, za krotki na kredyt
    hipoteczny.

    Nie patrz tylko na franki - bank mogl sam pozyczac np w euro, uznajac,
    ze ryzykow kursowe EUR/CHF jest niewielkie.
    Zysk banku za 2008 nie byl duzy - czyli ten spory zysk wynikajacy ze
    wzrostu kursow kredytow frankowych byl zrownowazony zobowiazaniami ...
    albo bank zdolal go zgrabnie ukryc :-)

    J.

  • 266. Data: 2015-09-14 15:05:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:XnsA5134D29265Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .

    > Doszedłem do tego w ten sposób, ze sytuacje w ktorej w pracy jestes
    > specjalista od wszystkiego opisałes, jak zrozumiałem, z niejaką dumą.

    Absolutnie bez żadnej dumy a z wściekłością, że każe mi się
    (urzędnicy/politycy unijni i nasi) podejmować racjonalne decyzje i ponosić
    za nie odpowiedzialność w oparciu o ich bełkot.
    Konkretnie miałem na myśli wymaganie (dyrektywa RoHS, która weszła w 2013
    roku, dodatek VI ) aby w deklaracji CE podawać:
    ------- cytat (dokładny, te 3 kropki to nie moje pominięcie czegoś tylko
    tak jest w dyrektywie) -------
    1. Nr ... (niepowtarzalny identyfikator EEE):
    ------- koniec cytatu -------

    EEE oznacza po prostu sprzęt elektroniczny.

    Według mnie nie da się tego w żaden inny sposób zrozumieć niż wpisanie w
    deklaracji konkretnego numeru fabrycznego urządzenia (każde inne oznaczenie
    nie jest niepowtarzalne).
    Jakiś jeden z drugim baran nie pomyśli, że wymaganie jest praktycznie nie
    wykonalne i potem wszyscy (ja też) muszą kombinować jak by to można było
    inaczej zinterpretować i według tej interpretacji postępują (ja też)
    narażając się, na kary za nie zastosowanie się do dyrektywy. A mam obowiązek
    ją znać i w pełni zastosować.

    Macie jakieś pomysły - jak to zinterpretować w zgodzie z logiką, aby dało
    się zrobić ?

    > A mnie się wydaje że na pewnym poziomie specjalizacji taniej jest
    > skorzystać z usług fachowca.

    No więc próbowałem znaleźć fachowca. Napisałem do naczelnego
    specjalistycznego pisma branżowego, ten znał kogoś w ministerstwie, kto się
    interesuje RoHS i obiecał napisać artykuł na ten temat. W artykule ujął, że
    nie ważne jak się zrobi, ważne, że się starało. Jak dostałem od naczelnego
    ten artykuł na brudno to napisałem, że na jego miejscu wstydziłbym się coś
    takiego opublikować. Skierował do poprawek ale to niewiele dało - kolejny
    bełkot.
    Do tej pory nie wiem, czego tak na prawdę, dyrektywa ode mnie wymaga.

    [...]
    > Bo ja - co do zasady - zgadzam się z Tobą. Ale mam wrażenie ze rozmawiamy
    > dwóch róznych sprawach - Ty mówisz o dziecinnym braku wiedzy podstawowej
    > (czy kawa w kubku jest gorąca), ja mówie o wiedzy duzo bardziej
    > specjalistycznej połączonej z kłamstwami pracowników banku na temat tej
    > wiedzy.
    > No chyba ze przyjąc iz tą wiedzą ktorą kazde dziecko powinno miec jest
    > fakt
    > iz: BANK dla swojego zysku zawsze będzie cie próbował oszukać?

    Przypuszczam, że prawda jak zwykle leży gdzieś po środku.
    Ja też nie zdawałem sobie sprawy co się może stać z kursami. Wydawało mi
    się, że jak kurs twardych walut pójdzie w górę to i pensje i wartości
    nieruchomości będą musiały dokładnie tak samo, bo praca/dom ma przecież
    jakąś realną wartość.
    Kredyt we frankach odrzuciłem z zupełnie innego powodu. Pracownik banku nie
    umiał mi wytłumaczyć co mi gwarantuje, że kursów zakupu sprzedaży bank nie
    będzie niekorzystnie zmieniał akurat na dni kiedy ja mam spłacać kredyt. Co
    go powstrzyma od spreadu 50 i więcej %. Jedyne co mi mówił, że tak się nie
    robi.
    P.G.

  • 267. Data: 2015-09-14 15:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >dyrektywy. A mam obowiązek ją znać i w pełni zastosować.
    >Macie jakieś pomysły - jak to zinterpretować w zgodzie z logiką, aby

    a) czytales wersje oryginalna/angielska dyrektywy ? Moze tam jest
    rozsadnie opisane i jest to np jakis nr organizacyjny,
    b) Ciebie obowiazuje polski przepis, zapewne rozporzadzenie ... to
    moze wprost napisac do ministra co mial na mysli i jak sobie to
    wyobraza - osobna deklaracja na kazda z miliona wyprodukowanych sztuk
    ?

    [...]
    >Przypuszczam, że prawda jak zwykle leży gdzieś po środku.

    Bedzie ... na pare zlotych.
    W odroznieniu np od panstwa i systemu komorniczo-sadowego, gdzie sie
    okazuje, ze mozna obywatela okrasc z milionow i nikt sie nie poczuwa
    do odpowiedzialnosci :-)

> [...]
    >ja mam spłacać kredyt. Co go powstrzyma od spreadu 50 i więcej %.
    >Jedyne co mi mówił, że tak się nie robi.

    No i jak sie okazalo - mial sporo racji, i jednoczesnie troche klamal.
    Ale za lekkim naciskiem panstwa banki w koncu poszly na ugode i mozna
    splacac bez spreadu.

    I ten nacisk w zasadzie nie narusza interesow banku.

    J.

  • 268. Data: 2015-09-14 17:19:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > a) czytales wersje oryginalna/angielska dyrektywy ? Moze tam jest
    > rozsadnie opisane i jest to np jakis nr organizacyjny,

    Te różne interpretacje to nie pochodzą z Polski. Pytałem na IEEE co ludzie
    myślą. Tam mi napisali, że znają 3 różne interpretacje (już nie pamiętam
    szczegółów - że numer serii wystarczy, że zakres numerów można podać, że
    wystarczy konkretny typ). Ja im napisałem aby moją dopisali sobie jako
    czwartą. Moja jest taka: jakiś baran chciał napisać że ma być niepowtarzalny
    numer deklaracji a wpisał, że sprzętu. Ale oryginałem nie jest ta dyrektywa.
    Ona jest po prostu pierwszą z wprowadzonych po napisaniu i zatwierdzeniu
    jakichś wytycznych jak mają wyglądać od teraz dyrektywy na CE. No i wydaje
    się, że piszący kolejne dyrektywy boją się podważać zdanie tych
    "mądrzejszych", którzy napisali dla nich wytyczne.

    W oryginale jest tak:
    -----------------
    EU DECLARATION OF CONFORMITY
    1. No . (unique identification of the EEE):
    2. Name and address of the manufacturer or his authorised representative:
    3. This declaration of conformity is issued under the sole responsibility of
    the manufacturer (or installer):
    4. Object of the declaration (identification of EEE allowing traceability.
    It may include a photograph, where appropriate):
    -----------------

    Gdyby w 1 był numer deklaracji, a w 4 określenie o jaki sprzęt chodzi
    wszystko układało by się w logiczną całość. Ale nikt tego tak nie
    interpretuje, bo w razie dyskusji w sądzie nie bierze się chyba pod uwagę
    domniemanej intencji tylko to co jest napisane.

    > b) Ciebie obowiazuje polski przepis, zapewne rozporzadzenie ...

    w rozporządzeniu jest chyba ciut inaczej, ale sensu nie nabrało.

    > to moze wprost napisac do ministra co mial na mysli i jak sobie to
    > wyobraza - osobna deklaracja na kazda z miliona wyprodukowanych sztuk ?

    Czasem zajmuję się "naprawianiem świata", ale już mi nie starcza na to siły.

    Drukowanie deklaracji dla każdej sztuki jakoś sobie potrafię wyobrazić. Nie
    potrafię sobie wyobrazić ich podpisywania (dla ważności musi być faktyczny
    podpis a nie skan i to kogoś, kto ma w firmie dość władzy, aby w razie
    podejrzenia niezgodności z deklaracją mógł wstrzymać produkcję - nie może to
    być student zatrudniony do podpisywania deklaracji). Problem przechowywania
    przez 10 lat kopii każdej podpisanej deklaracji też może być wyzwaniem.
    P.G.

  • 270. Data: 2015-09-14 17:43:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I ten nacisk w zasadzie nie narusza interesow banku.

    W jakim sensie nie zarabia skoro wczesniej banki zarabiały nawet po 8% z
    tego spreadu...?

  • 269. Data: 2015-09-14 17:43:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Mialoby to sens, gdyby bank wiedzial, ze pojdzie w gore ... ale
    > przeciez udzielali takich kredytow i w poprzednich latach, a frank

    Ale ktoś twierdzi, ze robili tak cały czas?
    Podejrzewam, ze jak frank był po około 2zł to kalkulowali - jaka jest
    szansa ze jeszcze spadnie a jaka ze jednak wzrosnie...

> [...]
    >
    > Nie patrz tylko na franki - bank mogl sam pozyczac np w euro, uznajac,
    > ze ryzykow kursowe EUR/CHF jest niewielkie.

    Nie no wez nie zartuj.
    Czyli pozyczał franki ktorych nie miał?
    Toz własnie o tym pisze!

    > Zysk banku za 2008 nie byl duzy - czyli ten spory zysk wynikajacy ze
    > wzrostu kursow kredytow frankowych byl zrownowazony zobowiazaniami ...
    > albo bank zdolal go zgrabnie ukryc :-)

    Ale kto twierdzi ze ten zysk pokazałby sie w 2008?
    Mysl! Po pierwsze pojawiac sie bedzie sukcesywnie, po drugie nie martw sie
    - jak jakis zysk trzeba pzejesc to to nie jest problem dla organizacji...