  • 21. Data: 2002-10-14 08:03:49
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: Ra-Ash <r...@p...onet.pl>

    > wiem ze sie naraze wielu milosnikom kart na grupie ale prosze mi wyjasnic
    > jaki jest sens kupowania na karte przy kwotach rzedu kilku zlotych ? Albo
    > jak ktos powiedzial - 1,8 za gume ?

    1. Dla testów ... (nie bój się tabuny grupowiczów nie biegają po
    sklepach kupujac w każdym bułke).
    2. Czasami rzeczywiście człowiek nie ma tych 10 PLN w gotówce.

    > Przeciez to tak naprawde generuje straty
    > dla sprzedawcy i zyski dla aklajerow i bankow.

    Nie rozumiem, chyba prowizja jaką sklep/lokal płaci od transakcji
    jest procentem od kwoty transakcji więc prz większych kwotach to dopiero
    generujesz "straty" dla swojego ulubinego sklepu :-)

    [cut]

    > Tacy jednak nie wiedza do czego naprawde sluzy KK - ja oplaca sie uzywac jak
    > transakcja jest rzedu np. 6000zl a nie 6zl.

    Często robisz zakupy z 6k PLN ??
    Musisz mieć fajny budrzet domowy ;-)
    Całe szczęscie banki mają chyba na mysli innych klentów docelowych
    wydając karty bo inaczej produkt raczej by na siebie nie zarobił ..
    Pozdr

    Ra-Ash

  • 22. Data: 2002-10-14 08:32:11
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ra-Ash" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Dla testów ... (nie bój się tabuny grupowiczów nie biegają po
    > sklepach kupujac w każdym bułke).
    > 2. Czasami rzeczywiście człowiek nie ma tych 10 PLN w gotówce.

    a ma KK za 70zl rocznie..?

    > Nie rozumiem, chyba prowizja jaką sklep/lokal płaci od transakcji
    > jest procentem od kwoty transakcji więc prz większych kwotach to dopiero
    > generujesz "straty" dla swojego ulubinego sklepu :-)

    policz koszt autoryzacji 0,35 plus prowizje.

    > Często robisz zakupy z 6k PLN ??
    > Musisz mieć fajny budrzet domowy ;-)

    nie. Ale wykorzystuje kazda okazje jak robie wieksze zakupy na budowe domu
    :-)

    > Całe szczęscie banki mają chyba na mysli innych klentów docelowych
    > wydając karty bo inaczej produkt raczej by na siebie nie zarobił ..

    Zarabia na kazdej operacji. Bank jest szczesliwy jak zrobie zakupy na 6kzl
    :-)
    Ja takze - ze wzgledu na grace period. :-)

    D.

  • 23. Data: 2002-10-14 09:10:07
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Oct 14, 2002 at 10:32:11AM +0200, Dave wrote:

    > a ma KK za 70zl rocznie..?

    Czasem ma wiecej. A co ma jedno z drugim wspolnego?

    > policz koszt autoryzacji 0,35 plus prowizje.

    Klasyczna odpowiedz pracownika sklepu.

    > Zarabia na kazdej operacji. Bank jest szczesliwy jak zrobie zakupy na 6kzl
    > :-)

    No wiec o co chodzi, skoro na kazdej operacji zarabia?

    --

    --w

  • 24. Data: 2002-10-14 09:25:19
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > zaraz okaze sie ze chodzi o osoby, ktore nie nosza gotowki w ogole ale za
    > maja karte kredytowa z wymaganym minimalnym dochodem netto rzedu 1200zl...
    > Tacy jednak nie wiedza do czego naprawde sluzy KK - ja oplaca sie uzywac
    jak
    > transakcja jest rzedu np. 6000zl a nie 6zl.

    Zauwaz, ze zeby miec drobne - trzeba isc do bankomatu :) a jak ktos nie ma
    VE z fortisBanku to musi czasami dralowac dosc daleko do bankomatu.

    Ja np. nie nosze gotowki - a jak juz nosze - to pozniej w domu mam gore
    nieprzeczytanych gazet :)

  • 25. Data: 2002-10-14 09:29:23
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Czasem ma wiecej. A co ma jedno z drugim wspolnego?

    jest chyba malo prawdopodobne zeby osoba placaca za karte 70zl rocznie czy
    nawet wiecej nie miala przy sobie 10zl... Ja z reguly nosze przy sobie
    przynajmniej kilkadzisiat zlotych mimo posiadania wielu kart roznych
    systemow. Nie chce mi sie biegac za bankomatem jak terminale padna a chce
    kupic cole w supermarkecie...

    > Klasyczna odpowiedz pracownika sklepu.

    byc moze. Ale rzeczowa.

    > No wiec o co chodzi, skoro na kazdej operacji zarabia?

    o to ze traci sprzedawca.
    Przez takich klientow pozniej sprzedawcy w ogole rezygnuja z terminali.
    Pomijam juz fakt ryzyka pozostawiania swojego numeru karty przy kazdej
    dupereli...

    D.

  • 26. Data: 2002-10-14 09:31:00
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:aoe2cg$du1$1@news.onet.pl...
> [...]
    > VE z fortisBanku to musi czasami dralowac dosc daleko do bankomatu.
    >
    > Ja np. nie nosze gotowki - a jak juz nosze - to pozniej w domu mam gore

    a jak terminal odmawia posluszenstwa to zostawiasz zakupy na ladzie i
    idziesz szukac bankomatu ? Mnie nie stac na taka rozrzutnosc czasu.

    D.

  • 27. Data: 2002-10-14 09:35:29
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > a jak terminal odmawia posluszenstwa to zostawiasz zakupy na ladzie i
    > idziesz szukac bankomatu ? Mnie nie stac na taka rozrzutnosc czasu.

    Wyjmuje druga karte. Dlatego tak plakalem po VC Fortisowa.
    Jak mam dwie (a mam zazwyczaj wiecej) karty czuje sie ;) bezpieczny - i
    istotnie nigdy mnie taki tandem nie zawiodl

  • 28. Data: 2002-10-14 09:35:52
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Oct 14, 2002 at 11:29:23AM +0200, Dave wrote:

> [...]
    > przynajmniej kilkadzisiat zlotych mimo posiadania wielu kart roznych
    > systemow. Nie chce mi sie biegac za bankomatem jak terminale padna a chce

    A ja czasem nie mam. Bo to co wlasnie nosile sie skonczylo, albo
    wzialem ze soba tylko karte bo to mniejsze ryzyko. Naprawde, robilem
    juz tak.

    > byc moze. Ale rzeczowa.

    I co z tego ze rzeczowa?

    Nie rozwazales kosztow przewozu gotowki.

    > o to ze traci sprzedawca.

    Sprzedawca zarabia na kliencie. Klient, ktorego sie olewa, idzie sobie.

    > Przez takich klientow pozniej sprzedawcy w ogole rezygnuja z terminali.

    A ja z takich sklepow. Z dwu w najblizszej okolicy
    zrezygnowalem. Podaj gdzie jest Twoj, wpadne tam ...

    > Pomijam juz fakt ryzyka pozostawiania swojego numeru karty przy kazdej
    > dupereli...

    A co Ciebie to obchodzi? Moja karta.

    --

    --w

  • 29. Data: 2002-10-14 09:37:47
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:aoe2vj$fla$1@news.onet.pl...

    > Wyjmuje druga karte. Dlatego tak plakalem po VC Fortisowa.
    > Jak mam dwie (a mam zazwyczaj wiecej) karty czuje sie ;) bezpieczny - i
    > istotnie nigdy mnie taki tandem nie zawiodl

    to sie mozesz kiedys zdziwic jak terminal nie przyjmie zadnej karty.

    D.

  • 30. Data: 2002-10-14 09:42:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Oct 14, 2002 at 11:37:47AM +0200, Dave wrote:

    > to sie mozesz kiedys zdziwic jak terminal nie przyjmie zadnej karty.

    No to poprosze o autoryzacje glosowa.

    A tak poza tym to co chcesz udodownic?

    --

    --w