  • 11. Data: 2002-01-31 12:25:11
    Temat: Re: Bojkot mBanku (długie)
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Jak zawsze takie informacje pochodzą z poufnego źródła - a jak wiadomo poufność
    ma to do siebie że się o niej nie krzyczy. Ale przechodząc pod oknami siedziby
    mBanku można czasem co nieco usłyszeć. Wiosna w Łodzi, 15 stopni - to i okna są
    pootwierane. Trochę to dziwne - bo ponoć tam mają klimatyzację. Czasem można
    również posłuchać co mówi mLinka lub mLinek. A czasem wystarczy wsłuchać się w
    komentarze i ogłoszenia pracowników mBanku. Powtarzam system mBanku jest prosty
    i dokładnie taki sam jak Mulibanku. To co działa w jednym może działać i w
    drugim. Izykarta była testem. Nie było specjalnie wielkich awantur o opłatę. Ot
    trochę krzyku i już cisza. Tak samo będzie z e-maxem. Trochę ludzie pokrzyczą i
    przestaną. W końcu jak to napisał WojBol nikt nie obiecywał że karty będą
    darmowe. A może i e-konto obciążymy. A może by tak wprowadzić opłaty za
    prowadzenie konta i przelewy nawet w internecie. Wówczas mBank niczym nie
    będzie się różnił od mamrurów. I gdzie te oszczędności. Na placówki nie wydają
    pieniędzy, karta płatna - to może za dużo płacą badziewiarzom z Accenture za to
    że nic nie robią. Ciekawe co spieprzą przy kolejnej "nowelizacji" systemu. Bo z
    mBankiem jest jak z Windowsami - wszystko działa tylko jakby trochę się
    zacinało. A kolejne łaty powodują tylko kolejne błędy.
    I w ogóle co to za pomysł, żeby firma doradcza - która powinna analizować bank
    i pokazywać gdzie są błędy w funkcjonowaniu - tworzyła system dla tego banku.
    Sytuacja idealna ale jest to paranoja. SYSTEM DZIAŁA SUPER - jak pokazują
    najnowsze analizy firmy konsultingowej... Ale pic. A może mBanku zatrudnisz
    inną firmę konsultingową i ona przedstawi naprawdę jak sytuacja wygląda.
    To trochę tak jakby Daewoo zanalizowało np. Matiza i wydało orzeczenie - że
    Matiz to the best car of the year. mBanku zmień się zmień!

  • 12. Data: 2002-01-31 12:30:40
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a...@p...onet.pl napisał(a):
    > A to problem wielki bo ja do emaxa karty nie mam i nie chce miec :)

    Poczekaj jeszcze z pół roku i za kartę do ekonta też zapłacisz. Jeszcze
    jakiś czas temu nie było słychać o kasie za kartę do eMaxa-a teraz już jest
    opłata. mBank rozwija się!

    Amehat

  • 13. Data: 2002-01-31 12:37:19
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Ale tam, OIMPNM, nie padły zadne konkretne kwoty
    > np. te 3 zł za emaxa.

    A jak miał to napisać, skoro sam pewnie nie wiedział :-)
    A z drugiej strony, to klientów trzeba najpierw przyzwyczaić, muszą się
    wykrzyczeć i potem jakiś zagorzały kochanek mBanku będzie mógł krzyczeć "to już
    było, ta dyskusja już się toczyła" itp.
    Ale ponieważ "banki nie są do kochania", że zacytuję jednego z listowiczy, to o
    ile nie zwiększą funkcjonalności mBanku i o ile przestanie mi się to opłacać, to
    po prostu zrezygnuję i już.
    Na razie w ramach protestu możnaby faktycznie na jakiś czas wycofać pieniążki z
    kont.
    To tak, zeby wiedzieli, ze ich opinia zależy od nas, że to właśnie my jesteśmy
    ich reklamą, a nas nie robi się w konia.
    Grzegorz

  • 14. Data: 2002-01-31 13:00:36
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Poczekaj jeszcze z pół roku i za kartę do ekonta też zapłacisz. Jeszcze
    > jakiś czas temu nie było słychać o kasie za kartę do eMaxa-a teraz już
    jest
    > opłata. mBank rozwija się!

    Cos z tego wniosek, ze nie tylko fuzje sa "korzystne" dla klientow, ale
    podzial czy wydzielenie przedsiebiorstwa TEZ. Efekt taki sam. Obcinamy
    koszty i podnosimy oplaty.
    Tylko tak dalej ! Czekamy teraz na oplate za prowadzenie eKonta.
    pzd

  • 15. Data: 2002-01-31 13:02:54
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    >Wówczas mBank niczym nie będzie się różnił od >mamrurów.

    mBank ze swoją ofertą będącą tylko drobnym wycinkiem działalności bankowej
    zawsze bedzie się różnił od marmurów. mBank to tylko skarbonka i na razie
    nic więcej, ale jeśli wprowadzi opłaty to będzie to strasznie droga
    skarbonka. Może mBank wprowadzając opłatę za kartę do eMaxa testuje naszą
    wytrzymałość. Jeśli znów nie zaprotestujemy to może okazać się iż przegramy
    i mBank będzie dalej nas doił bez sprzeciwu z naszej strony. Dobrze by było
    gdyby mB przedstawił swoją strategię na najbliższe lata i wtedy
    wiedzielibyśmy co nas czeka.
    "Karą" byłoby przelanie kasy do bezpośredniej konkurencji.

    Amehat

  • 16. Data: 2002-01-31 13:17:47
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Dobrze by było
    > gdyby mB przedstawił swoją strategię na najbliższe lata i wtedy
    > wiedzielibyśmy co nas czeka.
    > "Karą" byłoby przelanie kasy do bezpośredniej konkurencji.

    A czy ty masz strategię na dwa lata na swoje życie ?
    Przeciż to fikcja.

  • 17. Data: 2002-01-31 13:23:04
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    "wopi1" <w...@w...pl> wrote in message news:3C5934BB.B3F7C0EE@wp.pl...

    > I słusznie. Może mBank chce w ten sposób wymusić taki sposób
    > wykorzystania kont jak Bozia przykazała, czyli eKonto do rozliczeń
    > bieżących a eMax dla lokat, wtedy karta dla eMaxa jest niepotrzebna, a
    > wręcz może być szkodliwa.

    A co powiesz na:

    eMAX-1 - do lokat (bez karty)
    eMAX-2 - na zakupy (wspólnym, karty)

    eKONTO - do przelewów (bez karty)

    Jak Bozia uważa, że tak nieładnie, to po co pozwalałna 3 eMAX-y ?

    po co mi eMAX-2 ?
    Jak wprowadzą opłatę, to rachunek jest prosty: konkurencja czeka.
    (e-KONTO: Lukas, VE: LG i Inteligo)

    BAH
    PS.
    m(aliny)Bank(owe) :-((

    temat dyskutowany na forum mBanku.
    (nie warto się powtarzać)

    Wnioski mało zachęcające (ale raczej nie marzec)

  • 18. Data: 2002-01-31 13:23:08
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    Witek napisał(a):

    > Tylko tak dalej ! Czekamy teraz na oplate za prowadzenie eKonta.
    > pzd

    Z dokumentu :Nasza filozofia dzialania" na www.mbank.com.pl:

    Nasi klienci moga oczekiwac ze mbank:

    oferuje wyjątkowo wysokie oprocentowanie oszczędności na rachunku
    eMAX

    zapewnia wspaniałe warunki oprocentowania dla środków zgromadzonych
    na rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym eKonto

    nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku oszczędnościowego
    i konta osobistego oraz wypłaty gotówki z wybranej sieci bankomatów

    wydaje podstawowe karty płatnicze Visa za darmo

    nigdy nie wprowadzi swoich klientów w błąd, stosując
    skomplikowany system prowizji i opłat

    jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dowolnego
    miejsca w Polsce i na świecie

    zatrudnia zespół zaangażowanych ludzi, których najważniejszym
    zadaniem
    jest służyć klientom

    Oplat za prowadzenie konta wiec raczej nie bedzie.
    A zreszta co sie martwic na zapas. Jak sie komus mbank nie spodoba to
    zawsze moze sie wyniesc gdzies indziej. Mbank na pewno sobie zdaje
    sprawe z tego, ze jego klienci nie sa do niego tak przywiazani jak
    klienci PKO BP do swojego banku i z przyzwyczajenia to z mbanku nikt
    nie bedzie korzystal. Jak sie komus mbank przestanie podobac to "Hasta
    la vista". Takie jest zycie i juz. Ja przez 8 lat mojej dzialanosci
    zawodowej z 2 bankow juz rezygnowalem a mysle ze na tej grupie to sa
    duuuzo lepsi ;-)

    Marek

  • 19. Data: 2002-01-31 13:28:17
    Od: Boban <b...@t...onet.pl>

    BAH napisał(a):

    > Jak wprowadzą opłatę, to rachunek jest prosty: konkurencja czeka.
    > (e-KONTO: Lukas,

    W ekoncie jak nie masz tokena (30PLN za rok) to przelewy bezplatne via
    net tylko na 10 rachunkow zdefiniowanych.

    Marek

  • 20. Data: 2002-01-31 13:42:34
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    No dobra rozpedzilem sie. Ale nigdy nic nie wiadomo - filozofie dzilania
    mozna zmienic. Tym bardziej ze wprowadzenie tej jednej oplaty nie spowoduje
    ze mBank nagle zacznie na siebie zarabiac !

    > A zreszta co sie martwic na zapas. Jak sie komus mbank nie spodoba to
    > zawsze moze sie wyniesc gdzies indziej.
    Nic nie mowilem o tym ze chce sie gdzies wyniesc. A ta oplata za VE w eMax
    nie jest dla mnie az tak wazna.

    > Mbank na pewno sobie zdaje
    > sprawe z tego, ze jego klienci nie sa do niego tak przywiazani jak
    > klienci PKO BP do swojego banku i z przyzwyczajenia to z mbanku nikt
    > nie bedzie korzystal.
    To fakt. Teraz klienci sie tak nie przywiazuja. Skoro bank liczy kase
    (podnosi oplaty itd.), ludzie robia to samo.
    pzd