  • 301. Data: 2017-10-17 19:24:22
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

> [...]
    [..]

    > I jeszcze że ja odwracam kota (biedne stworzenie) i coś udaję.
    > Więcej czytaj a mniej pisz.

    Ale odpowiedziałeś na pytanie? Bo, powiem szczerze, nie zauważyłem. Może
    coś przeoczyłem.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    <Knghtbrd> This font is starting to come out very nicely

  • 302. Data: 2017-10-18 02:48:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-10-17 o 02:14, J.F. pisze:

    > A moze banki wreszcie zrozumialy jaka jest ich rola ?

    Banki? Raczej nie. Po prostu metodą naturalnej selekcji padły te, które
    nie nadążyły.

    > Bo takie CLA sie sprzedalo AIG, Lukas zamienil w bank, EFL tez
    > przyniosl zysk wlascicielowi.

    Na tym to polega.

  • 303. Data: 2017-10-19 12:18:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17-10-17 o 02:14, J.F. pisze:

    >Banki? Raczej nie. Po prostu metodą naturalnej selekcji padły te,
    >które
    >nie nadążyły.

    Albo zostaly sprywatyzowane zgodnie z planem, a nowy wlasciciel juz
    wiedzial jak bank dzialac powinien.

    Bo padnietych bankow ... to czy nie tylko jeden przed 2008 r byl ?

    >Na tym to polega.

    Czyli calkiem dobrze im sie wiodlo, ale jednak sie przeksztalcily ...
    choc EFL chyba nadal dziala.

    J.

  • 304. Data: 2017-10-19 14:06:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Oct 2017 10:04:44 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > http://czasopismo.legeartis.org/2016/06/barter-powyz
    ej-15-tysiecy-zlotych.html

    To dotyczy tylko os. fiz. i barteru przy rozliczaniu bez
    rachunkowym. Ja mówię o fakturach korygujących rozlicznych
    kompensata.

    --
    Marek

  • 305. Data: 2017-10-19 14:38:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-19 o 14:06, Marek pisze:
    ej-15-tysiecy-zlotych.html

    > To dotyczy tylko os. fiz. i barteru przy  rozliczaniu bez rachunkowym.
    > Ja mówię o fakturach korygujących rozlicznych kompensata.

    Nie bardzo rozumiem.
    Jakie f korygujące?

    --
    Liwiusz

  • 306. Data: 2017-10-19 18:51:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Cos w tym jest, ale IMO jednak ryzyko (wysoce prawdopodobne), bo
    > jednak kwota nie musi opuszczac banku przynajmniej przez pewien czas.

    To prawda, ale to nie jest takie ważne. Jeśli kwota kredytu opuści bank,
    to (w skali ogólnej) do niego wróci. To kwestia tego, kto będzie
    właścicielem wytworzonego przez kredyt depozytu.

    > ale na rachunku w NBP bank ma znacznie mniej pieniedzy niz suma
    > depozytow. Wlasnie przez kreacje.

    W pewnym sensie, ale moim zdaniem nie tyle przez kreację (współczynnik
    kreacji itd), ile po prostu z różnic terminów zapadalności depozytów
    (kredytów). Dokładnie tak samo byłoby w sytuacji, gdyby pieniądz
    z kredytu nie wracał do banku.

    Natomiast to, co bezpośrednio wynika z kreacji, to jest różnica
    oprocentowania, czyli zysk banku.

    > Eee - kreacja jest tak stara, ze juz jest normalna, tylko to jest
    > wlasnie kreacja bankow komercyjnych.

    Owszem, dlatego sama kreacja pieniądza przez banki komercyjne nie jest
    problemem ogólnym, np. całego społeczeństwa. Jest problemem części
    społeczeństwa, tej części z krótkoterminowymi, drogimi kredytami, ale to
    nie ta skala.

    > Kreacja panstwowa to jest gdzie indziej - panstwo pozycza od obywateli
    > przez obligacje, wydaje, i znow pozycza itd az do upadku :-)

    To prawda, państwo działa tu jak taki patologiczny kredytobiorca,
    niestety państwo ma możliwość zasilania swego budżetu z majątku
    społeczeństwa. Emisja, i w szczególności celowo napędzana inflacja,
    to jedna z metod tego "zasilania".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 307. Data: 2017-10-19 19:06:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Generalnie chodzi o to że przedsiębiorstwa zamiast produkować i robić
    > coś pożytecznego wolą spekulować najlepiej wirtulanym towarem np.
    > DŁUGIEM lub przeradzać się w banki i udzielać pożyczek.
    > Bo to jest łatwejszy i szybszy pieniądz.

    Firmy chcą robić obie rzeczy, albo raczej chcą robić wszystko, na czym
    można zarobić.
    Natomiast popełniasz podstawowy błąd - to nie jest żadna spekulacja,
    a towar nie jest wirtualny, kredyty bankowe są jak najbardziej realne
    oraz bardzo przewidywalne.
    Nie twierdzę, że kredyty (w szczególności konsumpcyjne) są dobre, ani
    czyja to wina, ale to jest przeciwieństwo spekulacji.

    > To prowadzi do coraz większego rozwarstwienia społeczeństwa,

    Prawda, ludzie niewykształceni łatwiej biorą takie kredyty.

    > niestabilności rynków bo ci spekulanci mają w du... resztę świata i co
    > chwilę do kryzysów za które płacimy wszyscy.

    To raczej nie jest przyczyną. Nawet w przypadku tamtej bańki
    nieruchomościowej nie było takiej przyczyny.
    Często przyczyną jest po prostu to, że państwo chce na wszystkim
    zarobić. Żeby tak mogło być, ktoś musi stracić, i tak się zwykle składa,
    że są to najsłabsi.

    Czasem to nie jest państwo, ale wtedy typowo kryzys jest dużo mniejszy,
    a tracą tylko ci, którzy sami zdecydowali się na udział (taki np. AG,
    pewnie w przyszłości właśnie BC itp).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 308. Data: 2017-10-19 19:12:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Tutaj zachowanie "z" zmusza nas do obrony bankowej miernoty...

    Coś w tym jest.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 309. Data: 2017-10-19 23:58:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Oct 2017 14:38:18 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie bardzo rozumiem.
    > Jakie f korygujące?

    Klient stwierdził, że z powodu błędu w raportach ostatnia faktura za
    usługę okresową była na kwotę zawyżoną o 90 tys. którą już zapłacił.
    Umawiam się z nim, ze wystawiam mu f. korygującą na te 90tys z formą
    płatności "kompensata" by mu nie zwracać tych 90 tys, tylko by
    potrącił sobie z przelewu z nastepną fakturą. Wystawiam mu fakturę za
    kolejny okres bo. za 190tys a on przelewa tyko 100tys. z powodu
    korekty.
    Pisałeś coś, że nie bycie można zróbic kompensaty bez przelewu pow
    15tys pln...? Jak widzisz można, korektę, nie musiałem przelewać.

    --
    Marek

  • 310. Data: 2017-10-20 00:05:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Oct 2017 23:58:08 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > Pisałeś coś, że nie bycie można zróbic kompensaty bez przelewu pow
    > 15tys pln...? Jak widzisz można, korektę, nie musiałem przelewać.

    A kontrole klient juz mial ? Badanie sprawozdania chociaz ?

    J.