  • 21. Data: 2019-03-15 21:28:50
    Temat: Re: Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-15 o 19:38, dantes pisze:

    > NTG.
    >
    > KiCad'a używasz pod Linux'em czy Windows'em.

    Windows.
    Używasz to na razie dużo powiedziane.
    Spodobały mi się filmiki o interaktywnym routerze i o automatycznym
    wyrównywaniu długości ścieżek i dlatego przymierzam się (powoli) aby się
    przenieść do KiCada ze starego Protela (z 97r).
    Ale pewnych rzeczy, które w Protelu były już wtedy KiCad jeszcze nie ma
    i widzę, że trochę będzie mi to przeszkadzać.
    Coś za coś. Aktualnie powoli definiuję sobie swoje biblioteki.
    P.G.

  • 22. Data: 2019-03-15 22:03:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 21:23:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    bezpieczny i na którym dokładnie wiesz, co która aplikacja robi?

    > Absolutnie to może nie, ale bezpieczniejszy od telefonowej to na pewno.

    O RLY? Z dwojga złego wolę androidowy tel/tablet z poinstalowanymi różnościami
    (zmienię klawiaturę, wyłączę translator i gotowe) niż komputer z windows, na którym
    luser klika w co popadnie (a nawet wystarczy zwykłe podłączenie do netu).
    To chyba przez to ten idiotyczny pomysł haseł maskowalnych.

    > [1] owszem, chodziło o podróbę, ale dla normalnego użytkownika nie do
    > odróżnienia podobno.

    Dla debilnego. Chyba że to norma...

  • 23. Data: 2019-03-15 22:09:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 18:45:30 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jak na razie to wydaje mi się, że mam większą kontrolę na telefonem niż
    > komputerem - jeszcze nigdy nie zainstalowałem żadnej apki :)

    To po co w ogóle masz słuchawkę z androidem?
    Chyba że nie instalujesz, ale używasz jednak preinstalowanych apek.
    Inaczej polecam raczej nokię jakąś, osobiście wolę klawisze telefonu od pykania po
    ekranie. I zdjęcie też się da zrobić.
    Hmm, to jak nie możesz instalować (brak konta google play) to i aktualizować
    preinstalowanych raczej też nie możesz, kiszka nieco.

  • 24. Data: 2019-03-15 22:19:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    > różnościami (zmienię klawiaturę, wyłączę translator i gotowe) niż
    > komputer z windows, na którym luser klika w co popadnie (a nawet

    "komputer z windows"
    Czy gdzieś napisałem, że używam windows? Pokaż albo odszczekaj.[1]

    > To chyba przez to ten idiotyczny pomysł haseł maskowalnych.

    > Dla debilnego. Chyba że to norma...
    Tak, to norma.
    KJ

    [1] nawet w nagłówkach moich postów widać, że niekoniecznie.
    KJ

    Give your child mental blocks for Christmas.

  • 25. Data: 2019-03-15 22:35:43
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2019-03-14 o 21:55, Bolko pisze:

    > Jak takie rzeczy się załatwia w dzisiejszych czasach?

    Pewnie sobie robisz jaja, ale jeśli nie, to póki masz "tyle kasy"
    na tym koncie, przestań czytać maile z tej skrzynki którą się tu
    przedstawiłeś.

  • 26. Data: 2019-03-15 22:45:00
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2019-03-15 o 12:37, Bolko pisze:

    > nie no przelałem na konto oszczędnościowe
    > ale tak szczerze
    > ktoś przykłada mi nuż do gardła
    > i każe dać telefon i kciuk
    > i obie rzeczy może sobie wziąść
    > i co Ty na to?

    Wystarczy że poprosi Cię o przelew, a teraz zastanów się kto Cię może
    zidentyfikować dzięki Twojej aktywności w sieci.

  • 27. Data: 2019-03-16 00:33:19
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Fri, 15 Mar 2019 21:28:50 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > i widzę, że trochę będzie mi to przeszkadzać.
    > Coś za coś. Aktualnie powoli definiuję sobie swoje biblioteki.

    Pamiętam czasy jak elementy 3D
    robiłem w Wings 3D... .
    A co do bibliotek to ta jest ciekawa:
    http://smisioto.no-ip.org/elettronica/kicad/kicad-en
    .htm

  • 28. Data: 2019-03-16 08:14:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 22:21:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    bezpieczny i na którym dokładnie wiesz, co która aplikacja robi?

    > "komputer z windows"
    > Czy gdzieś napisałem, że używam windows? Pokaż albo odszczekaj.[1]

    Z kontekstu, przynajmniej dla mnie, nie wynikło, że piszesz o Twoim komputerze
    (słówka "mój" zabrakło) - sądziłem, że mowa dalej o komputerze xxx albo wręcz "jeder
    mana".
    Wiem, że mogłeś to odebrać jako wielką obelgę, ale zdecydowanie nie było to moją
    intencją.

    > Tak, to norma.

    Więc dla jasności dyskusji trzeba by ją podzielić na dwa wątki - jeden o "normie" i
    jak ją uszczęśliwić na siłę (a przy okazji siebie, np. sprzedając opracowany pomysł
    bankom i/lub googlowi ;) - i drugi o tych po normą, co to jednak trochę myślą.

  • 29. Data: 2019-03-16 13:31:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > To po co w ogóle masz słuchawkę z androidem?

    Telefony zasadniczo nie mają zoomu optycznego więc zależy mi na dużej
    liczbie megapixli bo telefon mam zawsze ze sobą a lustrzankę tylko
    czasem. Jak ułożysz telefony według jakości aparatu to na początku będę
    te z pykaniem po ekranie i androidem.

    > Chyba że nie instalujesz, ale używasz jednak preinstalowanych apek.

    Generalnie nie używam (zdarzyło mi się kilka razy włączyć Google maps).
    Od roku noszę się z zamiarem, że trzeba kupić jakieś trzymadło telefonu
    w samochodzie.

    Chwalę sobie brak konieczności ładowania telefonu co rusz. Mój rekord
    (to była wtedy Nokia Lumia chyba) to 14 dni między ładowaniami (cały
    czas włączony, ale możliwe, że akurat ani jednej rozmowy, ani SMS nie
    było i chyba zostały ze 2% baterii). Teraz (jakaś Motorola) to tak
    tydzień między ładowaniami.

    > Inaczej polecam raczej nokię jakąś,

    Zawiodłem się na Nokii. Żony Lumię 2 razy zanosiłem do reklamacji i nic
    nie potrafili naprawić - wgraliśmy aktualną wersję oprogramowania -
    według nich sprawa załatwiona.
    Wada była tak, że jak telefon się położy na stole i poleży bez ruchu
    kilka godzin to nie sygnalizuje przychodzących rozmów ani SMS. Dla mnie
    oczywiste, że należy w pierwszej kolejności podejrzewać zimny lut, albo
    jakieś nie kontaktujące złącze. Gdyby to był jakiś błąd sotwareowy (mają
    czujniki ruchu więc mógłby być, że brak ruchu powoduje ogłupienie
    programu) to mój telefon też by się tak zachowywał.
    A w serwisie: jaki numer - zadzwonię - o dzwoni, co pan chce.

    > to i aktualizować preinstalowanych raczej też nie możesz, kiszka nieco.

    Kupuję urządzenie i ono ma działać, a nie wymagać mojej opieki w postaci
    pilnowania, czy któryś z jego kawałków nie wymaga odświeżenia.
    Nie dla mnie świat w którym dzień będzie się zaczynało od uaktualnienia
    oprogramowania lodówki, pralki, kuchenki, telewizora i odkurzacza (o
    telefonie nie wspominając) :)
    P.G.

  • 30. Data: 2019-03-16 13:48:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-16 o 00:33, dantes pisze:

    > Pamiętam czasy jak elementy 3D
    > robiłem w Wings 3D... .

    Na razie nie wiem po co w ogóle 3D. Ja nigdy nie potrzebowałem (nie
    projektuję telefonów komórkowych).

    > A co do bibliotek to ta jest ciekawa:
    > http://smisioto.no-ip.org/elettronica/kicad/kicad-en
    .htm

    Jak się rok temu zaczynałem interesować KiCadem to ją widziałem i na
    razie na tym się moje zainteresowanie nią skończyło. Jak dojdę do tego,
    że moje footprinty muszą mieć 3D to wtedy będę się rozglądał, za
    źródłami 3D, bo FreeCAD jest u mnie dopiero w planach - jeszcze nigdy
    nie zainstalowałem. Mój plan na dzisiejszą sobotę był, że zacznę czytać
    manual FreeCADa (0.18 lada dzień).
    P.G.