  • 1. Data: 2019-03-14 21:42:00
    Temat: Po kursie mastercard
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Ostatnio widziałęm karte Citi.
    Można płacić w obcych krajach.
    Rozliczana jest "po kursie mastercard."

    Jak to się ma do kantora aliora?

    btw trzeba zarabiać 14k

  • 2. Data: 2019-03-15 07:49:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To pewnie ta karta była czarna, ze srebrnym logo MC?

  • 3. Data: 2019-03-15 08:37:26
    Temat: Re: Po kursie mastercard
    Od: ń <k...@t...sie>

    Netto czy brutto, z premiami czy bez?

    -----

  • 4. Data: 2019-03-15 09:59:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 08:37:29 UTC+1 użytkownik ń napisał:

    > Netto czy brutto, z premiami czy bez?

    Hehe, chcesz się pochwalić, że w którymś wariancie tyle wyciągasz? ;P

    Nie wiem, czy OP miał na myśli debetówkę czy kredytówkę mc world elite.
    Tzn. jestem pewien, że kredytówka citi mc world elite ma przeliczanie po kursie mc,
    ale nie wiem, czy debetówki mc world elite (i ew. mc gold) też tak mają.

    W kredytówce dla fizoli-etatowców zwykle sprawdzają średni dochód netto z ostatnich 3
    miesięcy, więc premie też się liczą.

  • 5. Data: 2019-03-15 10:49:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 14 marca 2019 21:42:02 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Jak to się ma do kantora aliora?

    Tak, że w kantorze trzeba wymienić walutę - kurs praktycznie taki sam jak mc - oraz
    pamiętać, jaką kartą w jakiej walucie płacić - czyli chcąc mieć cały świat, potrzebna
    jest fragmentacja wewnętrzna na 3 konta i karty.

    A z każdą polską kartą, czy to złotówkową czy "walutową", trzeba za granicą uważać na
    DCC.

    > btw trzeba zarabiać 14k

    Aha, i kosztuje 900 czy 1000zł rocznie, bez możliwości zwolnienia z opłaty.
    Ma też oczywiście za to dodatkowe bonusy, ale przydatne tylko wtedy, jak ktoś dużo po
    świecie lata.

    Zresztą nie ma się co tak tym przeliczaniem zachwycać, są takie karty złotówkowe
    również dla uboższych.
    Debetówka mc z pekao przelicza po pojedynczym kursie mc (ok. 0,2%) dla $, po
    podwójnym dla innych walut (ok. 0,4%).
    Debetówka i kredytówka visa z getoutu przelicza po kursie visy (ok. 0,4% - taka to
    visa jest, za przeliczenie na euro bierze 0,2%, ale na złotówki już 0,4%).
    W obu tych bankach można mieć za darmo przy niewielkich warunkach.

    Zaś z rozwiązań zagranicznych N26 - darmowo konto i karta w euro, inne waluty
    przeliczane po kursie mc - oraz dodatkowy plus, brak ryzyka DCC w strefie euro, bo
    karta wydana przez niemiecki bank (prawdziwy, pod nadzorem i funduszem gwarancyjnym).
    Oraz curve - do 200 funtów miesięcznie przeliczane bez prowizji, obciąża podpięta
    kartę złotówkową.
    Oba te rozwiązania mogę Ci polecić, wtedy jest jeszcze dodatkowa premia na wejście.

  • 6. Data: 2019-03-15 12:18:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Ostatnio widziałęm karte Citi.
    >Można płacić w obcych krajach.
    >Rozliczana jest "po kursie mastercard."

    Ale z prowizjami czy bez ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-03-15 14:57:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-14 o 21:42, Bolko pisze:

    > Jak to się ma do kantora aliora?

    Ooo! To Alior ma swojego kantora?
    I co, ten kantor śpiewa za waluty?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2019-03-15 20:52:37
    Od: ń <k...@t...sie>

    Nie no bez sensu, rzuć jakąś promocją z Citka bezpłatną.

    -----

  • 9. Data: 2019-03-15 21:40:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 marca 2019 20:52:39 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > Nie no bez sensu, rzuć jakąś promocją z Citka bezpłatną.

    Wiem, że bez sensu, droga i tylko na zaproszenie banku wydawana.
    Ale pretensje miej do citka.
    Promocje są, na bezpłatne i jeszcze bonus na start, ale do płacenia za granicą się
    nie nadają, 5,8% prowizji, a 2% jak z DCC.
    Więc nawet nie testowałem z curve, a i z rewolwerem ludzie miewali jazdy - choć są i
    tacy, co twierdzą, że jest OK.

    A bezpłatną kartę na zagranicę możesz mieć w IKA, pekao, getout, N26, curve, revolut.
    W citku bezpłatnie debetówkę world elite dostaniesz, jak wpłacisz 3 miliony.
    Dodatkowo promocyjne 7 tysięcy za polecenie - wchodzisz?

  • 10. Data: 2019-03-21 13:41:38
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ostatnio nawet PKO BP otworzyło swój kantorek internetowy.
    Porównywał ktoś zady i walety?