    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
    Date: Sat, 16 Mar 2019 13:31:54 +0100

    > To po co w ogóle masz słuchawkę z androidem?

    Telefony zasadniczo nie mają zoomu optycznego więc zależy mi na dużej
    liczbie megapixli bo telefon mam zawsze ze sobą a lustrzankę tylko
    czasem. Jak ułożysz telefony według jakości aparatu to na początku będę
    te z pykaniem po ekranie i androidem.

    > Chyba że nie instalujesz, ale używasz jednak preinstalowanych apek.

    Generalnie nie używam (zdarzyło mi się kilka razy włączyć Google maps).
    Od roku noszę się z zamiarem, że trzeba kupić jakieś trzymadło telefonu
    w samochodzie.

    Chwalę sobie brak konieczności ładowania telefonu co rusz. Mój rekord
    (to była wtedy Nokia Lumia chyba) to 14 dni między ładowaniami (cały
    czas włączony, ale możliwe, że akurat ani jednej rozmowy, ani SMS nie
    było i chyba zostały ze 2% baterii). Teraz (jakaś Motorola) to tak
    tydzień między ładowaniami.

    > Inaczej polecam raczej nokię jakąś,

    Zawiodłem się na Nokii. Żony Lumię 2 razy zanosiłem do reklamacji i nic
    nie potrafili naprawić - wgraliśmy aktualną wersję oprogramowania -
    według nich sprawa załatwiona.
    Wada była tak, że jak telefon się położy na stole i poleży bez ruchu
    kilka godzin to nie sygnalizuje przychodzących rozmów ani SMS. Dla mnie
    oczywiste, że należy w pierwszej kolejności podejrzewać zimny lut, albo
    jakieś nie kontaktujące złącze. Gdyby to był jakiś błąd sotwareowy (mają
    czujniki ruchu więc mógłby być, że brak ruchu powoduje ogłupienie
    programu) to mój telefon też by się tak zachowywał.
    A w serwisie: jaki numer - zadzwonię - o dzwoni, co pan chce.

    > to i aktualizować preinstalowanych raczej też nie możesz, kiszka nieco.

    Kupuję urządzenie i ono ma działać, a nie wymagać mojej opieki w postaci
    pilnowania, czy któryś z jego kawałków nie wymaga odświeżenia.
    Nie dla mnie świat w którym dzień będzie się zaczynało od uaktualnienia
    oprogramowania lodówki, pralki, kuchenki, telewizora i odkurzacza (o
    telefonie nie wspominając) :)
    P.G.