  • 21. Data: 2017-05-23 22:24:09
    Temat: Re: Będzie można łatwiej odzyskać pieniądze...?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5924942d$0$5141$6...@n...neostrada
    .pl...
    >Po głębszym przemyśleniu dochodzę do wniosku, że to rozwiązanie
    >prawne
    >może jednak nie być najszczęśliwsze. Gdy będę chciał ustalić
    >właściciela
    >rachunku omyłkowo wpłacę mu złotówkę. Albo odeśle i będę miał dane na
    >przelewie, albo nie odeśle i bank mi je poda. Chyba tego nie
    >przemyślano.

    >Stroną powinien być bank, który zwrotnie by sobie ścigał właściciela
    >rachunku i miał prawo zablokować środki w razie otrzymania informacji
    >oszustwie. Wydaje mi się to bezpieczniejszym rozwiązaniem.

    Eee - a jakim prawem "scigac" ?

    Strona owszem, powinien byc bank, ktory powinien przekazac grzeczna
    prosbe o zwrot srodkow/ wyrazenie zgody na cofniecie przelewu.
    Co i tak grozi ujawnieniem, o ktorym piszesz ... ale czy ono takie
    ryzykowne ?

    Przy czym ujawnienia latwo uniknac, jesli zwrotem zajmie sie bank i
    przeleje bezimiennie.

    J.

  • 22. Data: 2017-05-23 22:25:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-23 o 21:41, J.F. pisze:

    >Nie, bo o tym, że to jest darowizna ma decydować darczyńca.

    >Ujawniony, przecież dokładnie wiadomo skąd się wziął.

    Ujawniony to bedzie, jak w picie wpiszesz :-)

    >Kolejny teoretyk.

    75% czy juz 80 ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-05-23 22:51:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 23 May 2017 21:59:11 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > A wiesz, że prawdopodobieństwo pomylenia się w tym numerze, to jakiś
    > promil z uwagi na konstrukcje numeru i tzw. liczby kontrolne?

    Własnie o tym napisałem. Skoro to promil, to jak to możliwe, że to
    taki problem, że prezydent musiał interweniować a rzecznik narzekać
    na długość NRB.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-05-26 13:04:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Niektóre banki (d. Lukas) nie doklejały adresu do przelewu. teraz to już
    chyba
    niestety wszsytkie robią...
    Można adres dla banku teoretycznie podać fałszywy (nie "z dowodu") ale to
    problem poświadczenia nieprawdy w dokumentach.

    > Eee - a jakim prawem "scigac" ?

    No właśnie. I o jakim "oszustwie" mowa? Wyjadę sobie na krótko
    na belzudzie i "bezinternecie" (dobra, wiem, można z satelity...) np.
    na 3 miesiące i jakiś cwaniaczek będzie miał mnie za "oszusta"
    bo mu "nie oddałem"?

> [...]
    > o zwrot srodkow/ wyrazenie zgody na cofniecie przelewu.
    > Co i tak grozi ujawnieniem, o ktorym piszesz ... ale czy ono takie

    Wysyłający "omyłkowo" w ogóle nie powinien mieć możliwości dowiedzeić
    się komu wysłał.
    Jeżeli dostałbym coś ekstra nieznanego to wolałbym oddać na rach.
    "techniczny" banku. Albo pozwolił bankowi ściągnąć. Za zdradę danych
    osobowych powinno sie "wisieć".

    > Przy czym ujawnienia latwo uniknac, jesli zwrotem zajmie sie bank i
    > przeleje bezimiennie.

    Czy tak będzie?
    Dodałbym od siebie jakąś opłatę dla banku/skarbu państwa aby nie
    opłaciło się "mylić".

    Arek

  • 25. Data: 2017-05-29 10:22:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-23 o 22:25, J.F. pisze:

    > Ujawniony to bedzie, jak w picie wpiszesz :-)

    Nie.

    > 75% czy juz 80 ? :-)

    75% już dawno nie ma.

    --