  • 1. Data: 2017-05-19 11:18:52
    Temat: Polecenia zapłaty SEPA (amazon).
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Korzysta ktoś, np. wskazując rachunek kantorowy w euro w AliK?
    www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=hp_l
    eft_v4_sib?ie=UTF8&nodeId=201895420
    www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=hp_l
    eft_v4_sib?ie=UTF8&nodeId=202004750

  • 2. Data: 2017-05-19 11:38:00
    Temat: Re: Polecenia zapłaty SEPA (amazon).
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-19 o 11:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > Korzysta ktoś, np. wskazując rachunek kantorowy w euro w AliK?
> [...]

    http://epc.cbnet.info/content/adherence_database

    mało banków:

    POLAND
    BANK HANDLOWY W WARSZAWIE SA
    16, SENATORSKA
    WARSZAWA
    CITIPLPXXXX
    2-11-2009
    DEUTSCHE BANK POLSKA S.A.
    FOCUS BUILDING: 26, AL. ARMII LUDOWEJ
    WARSZAWA
    DEUTPLPXXXX
    9-07-2012
    mBank SA
    18, UL. SENATORSKA Street
    WARSZAWA
    BREXPLPWXXX
    7-02-2011
    POWSZECHNA KASA OSZCZEDNOSCI BANK POLSKI SA
    UL. PULAWSKA 15
    WARSZAWA
    BPKOPLPWXXX
    8-12-2015
    RBS Bank (Polska) S.A.
    Wisniowy Business Park, ul. 1-go Sierpnia 8A
    WARSZAWA
    ABNAPLPWXXX
    2-11-2009

    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-05-19 11:54:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale przynajmniej jeden, w którym konto walutowe można mieć za free - czyli mBąk.
    Do tego za darmo przyjęcie przelewu SEPA z polskich banków - bo oczywiście nikt
    normalny nie będzie kupował euro po mBąkowym kursie, kupić należy np. w IKA (i w tym
    wypadku również zlecenie przelewu SEPA za darmo).

    W citku konto walutowe niby za darmo, ale złotówkowe już nie (tzn. nie bezwarunkowo).
    W db konto złotówkowe za darmo może być (dbNet), ale walutowe płatne.
    W PKO nie ma darmowych złotówkowych, walutowe nie wiem - zaś w inteligo można mieć
    złotówkowe za darmo, ale nie wiem, czy w ogóle prowadzą walutowe, w TOiP nie ma o tym
    słowa.
    Ciekawostką jest pojawienie się na tej liście RBS - o ile wiem, dla fizoli rachunków
    nie prowadzą.

  • 4. Data: 2017-05-19 12:16:43
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    normalny nie będzie kupował euro po mBąkowym kursie, kupić należy np. w IKA (i w tym
    wypadku również zlecenie przelewu SEPA za darmo).

    Ale gdzie tu sens, kupować EUR i przelewać do mbąka, skoro to samo można
    zapłacić kartą do AK bez takich wygibasów.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2017-05-19 12:30:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No właśnie ciekawe.
    Gdy kupujesz na amazon płacąc kartą, na karcie musisz mieć odpowiednią kwotę już w
    chwili robienia zamówienia, bo amazon robi blokadę na kwotę zakupów, ale obciążenie
    karty amazon robi dopiero w chwili wysyłki towaru.
    Za to przy płatności z wskazanego konta obciążają je dopiero w chwili wysyłki towaru,
    czyli nie musisz mieć środków na koncie (euro) w samym momencie zamawiania.
    Ta zwłoka może Ci pomóc w przelaniu środków z innego banku, jeśli akurat ich nie masz
    w Aliku.
    Wygląda na to, że nie ma w sepa mechanizmu blokady środków na koncie, lub jest
    nieużywany.

    Dla porównania przy natychmiastowych płatnościach krajowych on-line z rachunku
    bankowego (pajju i podobne) chyba najpierw blokują (poza godzinami i w weekendy), a
    później obciążają?

    -----

  • 6. Data: 2017-05-19 13:55:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-19 o 12:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > No właśnie ciekawe.
    > Gdy kupujesz na amazon płacąc kartą, na karcie musisz mieć odpowiednią kwotę już w
    chwili robienia zamówienia, bo amazon robi blokadę na kwotę zakupów,

    Nieprawda, więc cała reszta wywodu jest zbędna.

    --
    Pete