  • 111. Data: 2016-05-26 19:10:41
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 18:53:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > A nie był mężem posłanki PiS?
    > A spłacał długi?

    > A tych długów nie narobił w SKOKach
    Nie tylko

    > Sama posłanka przyznała, że nie spłaca długów.
    Tego się nie czepałem

    > Więc nie gdybam, jakbyś nie bronił tej przecudownej maszynki do
    > zarabiania pieniędzy.
    Nikogo nie bronię tylko trochę szerzej patrzę . A ten artykuł to mniej wiecej tak
    jakbym na poł strony wyczyny jakegoś zboczeńca opisywał a w ostatnim akapicie napisał
    "Tomasz Chmielewski... (coś tam kiedyś)" Takego poziomu nie akceptuje po prostu.
    .

    > Wiesz, to jakby się czepiać, że bez uzasadnienia tego od Amber Gold
    > zamknęli, taki przystojny chłopak był z niego i dobre chęci miał.
    Czy ten TK nie jest po to żeby "rozwiewać wątpliwości" Przecież gdyba ta ustawa taka
    cacy była to TK by odrzucił zastrzeżenia Prezydenta Kaczyńskego. Po co to wycofywał
    więc Prezydent Komorowski i dlaczego uważasz że złe że Kaczyński skierował?

  • 112. Data: 2016-05-26 19:12:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 12:54 AM, J.F. wrote:

    > I tak i nie - w skali aktywow taki SKOK to oczywiscie mala spolka, ale
    > w kwestii zarzadzania moze byc podobnie.
    > Jestes udzialowcem-akcjonariuszem takiej wielkiej spolki i jaki masz
    > wplyw na zarzad ? Zaden, chyba ze nie doceniam kolegi i mozesz wykupic
    > np 5% akcji :-)

    Porównanie do bani.

    "Giełdowa spółka akcyjna" ma zazwyczaj głównego akcjonariusza, czasem
    dwóch, trzech, i więcej, i masę "drobnicy".
    To ci wielcy akcjonariusze wybierają zarząd, kontrolują go, i odwołują,
    jeśli rezultaty nie są takie, jak powinny być. Do tego obowiązek
    publicznego raportowania. Spółki giełdowe (nie tylko banki) sprawdza
    również KNF (spółki muszą podawać do KNF istotne informacje, emisje
    obligacji musi zaakceptować KNF itd.).

    Dla odróżnienia SKOKi - masa drobnicy wśród "akcjonariuszy", i _żadnego_
    dominującego. Zarząd w zasadzie nie wiadomo w jaki sposób wybrany, ale
    dziwnym sposobem we władzach zawsze zasiada to ktoś o nazwisku Bierecki,
    albo jakieś inne z nazwisk holendersko-luksemburskiej spółki, dla
    niepoznaki nazwanej Kasą Krajową. Parasol polityczny PiS długo chronił
    SKOKi przed jakimkolwiek zewnętrznym nadzorem, a jak nadzór w końcu się
    pojawił, to okazało się, że raporty, które przyklepywała Kasa Krajowa
    były latami fałszowane.
    No się okazało że przez lata kwitło "legalne przestępstwo" w białych
    rękawiczkach, które do tej pory kosztowało 5 mld zł.

    Tyle co do "podobieństw w kwestii zarządzania".

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 113. Data: 2016-05-26 19:25:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 02:10 AM, Kris wrote:

    > Czy ten TK nie jest po to żeby "rozwiewać wątpliwości" Przecież gdyba
    > ta ustawa taka cacy była to TK by odrzucił zastrzeżenia Prezydenta
    > Kaczyńskego

    No i odrzucił większość z nich.

    > Po co to wycofywał więc Prezydent Komorowski

    Taka wola suwerena, jak się dzisiaj mówi.

    A jak nie wola suwerena - to obowiązek każdego polityka, tym bardziej
    prezydenta, aby jak najszybciej ukrócić malwersacje finansowe na tak
    gigantyczną skalę. I dobrze, że to przyśpieszył, a nie spowolnił, jak
    jego poprzednik.

    > i dlaczego
    > uważasz że złe że Kaczyński skierował?

    Bo to stawia Kaczyńskiego w strasznie złym świetle:

    - ordery, nagrody państwowe przyznane przez Kaczyńskiego twórcom SKOK

    - publicznie krytykował, że ktoś próbuje objąć SKOK systemem nadzoru KNF

    - chyba ze 2 mld zł strat w systemie SKOK za czasów Kaczyńskiego
    (naprawdę nie widział skali malwersacji?), do dziś już z 5 mld zł

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 114. Data: 2016-05-26 19:34:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 19:25:44 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > No i odrzucił większość z nich.
    Ciekawe jaka decyzja byłaby w sprawie tych wycofanych przez Komorowskiego?

  • 115. Data: 2016-05-26 20:40:50
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 02:34 AM, Kris wrote:

    > Ciekawe jaka decyzja byłaby w sprawie tych wycofanych przez Komorowskiego?

    Potem chyba posłowie PiS składali to samo co Lech do TK, argumentując
    objęcie SKOKów nadzorem jako niekonstytucyjne (lub co najmniej chcąc
    osiągnąć opóźnienie objęcia nadzorem) i większość z tego została
    odrzucona (z miesiąc czy dwa przed ostatnimi wyborami do parlamentu).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 116. Data: 2016-05-27 18:09:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Po co to wycofywał więc Prezydent Komorowski

    Tego nie wiemy, bo np. mógł chcieć to szybciej wprowadzić w życie, albo
    "bo to zły prezydent był".

    > i dlaczego
    > uważasz że złe że Kaczyński skierował?

    To nie jest złe, każdy prezydent może mieć wątpliwości, a jeśli sprawa
    jest krytyczna czasowo (tu tak nie było), to lepiej żeby to TK (gdzie
    zasiadają profesjonaliści) podjął decyzję szybko, niż miałby prezydent
    (lub np. parlament - a więc amatorzy, choć być może także ze sporym
    doświadczeniem) niepotrzebnie się pospieszyć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 117. Data: 2016-05-28 01:15:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" ni18id$j21$...@n...news.atman.pl

    > A jaki zysk mają "Niemcy" z przerzuconej do nich złotówek? I jaką stratę ma Polska?
    Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą
    > zrobić ze złotówkami, to kupić za nie coś w Polsce?

    Mogą znienacka wrzucić je na polski ryneczek -- aby spadły. :)
    (mogą za te złotówki coś kupić -- euro, dolce, franki...)

    Mając biliony -- można żyć z bezpiecznych spekulacji. :)
    (przewidywalnych spekulacji -- to oksymoron?)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 118. Data: 2016-05-28 01:16:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57443c3a$0$22834$6...@n...neostrada.pl

    > No to kupia meble, sprzedadza u siebie za euro. Caly czas to robia :-)

    Nie jest to export? Najwyższe dobro?

    > Gorzej, ze jesli kredytu udziela w zlotowkach, to beda musieli uwzglednic
    ryzyko/strate kursowa.

    Po co? Toż każdy ;) sąd znajdzie zabronione praktyki. ;)

    > No chyba, ze za pare lat bedzie problem "jak pomoc eurowiczom" :-)

    Chyba złotowiczom? -- nie czytałem całego wątku...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 119. Data: 2016-05-31 00:42:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie komuny,
    > których zarząd jest tak daleko od właścicieli, którzy nie mają w ogóle
    > najmniejszego wpływu na działania instytucji. Tak jak we wszystkich

    Problemem nie jest wielkości -- lecz uczciwość.

    > takich spółdzielniach (ten sam problem widoczny jest w spółdzielniach
    > mieszkaniowych), gdzie zarząd wydaje cudze pieniądze, zawsze będzie tam
    > wiele defraudacji, jeśli spółdzielnia nie będzie objęta ścisła,
    > niezależną kontrolą (nie twierdzę, że jeśli będzie objęta, to takich
    > problemów automatycznie nie będzie).

    Nic po kontroli bez:

    - uczciwości
    - karania winnych
    oraz
    - wychowywania od dziecka.

    > Nie ma rady, bez kontroli do zarządu dużej spółdzielni zawsze dostaną
    > się złodzieje, zawsze pozbędą się uczciwych (bo będą mieć większą

    Mniejsze skrupuły. :)

    > motywację oraz zestaw środków), i zawsze będą kraść. BTW w bankach
    > i innych dużych przedsięwzięciach ten problem także występuje, bo
    > właściciele, mimo że "skupieni", także są daleko. Tyle tylko, że tam
    > skala jest znacznie mniejsza, bo właściciele, mimo że "niedowidzą", to
    > przynajmniej mają realną władzę.

    IMO o co innego spaceruje -- kto doszedł do wielkich pieniędzy, ten
    zna cenę oszustwa, dlatego tępi oszustów. Problem zaczyna się zwykle
    w organizacjach wydających pieniądze publiczne, na które nie trzeba
    pracować. :) Kto sam wypracował zyski, ten wie doskonale o tym, że
    kradzione nie tyle nie tuczy, co zabija.

    Banki mają (zazwyczaj) właścicieli.
    To samo z hipermarketami.

    Mnie, gdy handlowałem, traktowano życzliwie, gdyż powszechnie wiedziano
    o tym, że oszukanie dzieciaka (czy ogólnie osoby bezbronnej) łamie
    przysłowiowe kości oszuston. Jedna osoba miała tak miękkie sumiennie,
    że uznała, iż jakimś przestępstwem było niezabranie mnie ze sobą.
    Byliśmy na peryferiach Warszawy -- ja nie miałem samochodu a ta
    osoba nie miała ochoty na zabranie mnie ze sobą. Nie prosiłem, nie
    płakałem, miałem do swej dyspozycji autobusy około 10 różnych linii,
    a jednak człowieka gniotły (może i gniotą nadal) wyrzuty sumienia. :)

    To jest tak zwane miękkie sumienie. :) Zbyt miękkie. :)
    Może facet czasami mnie czyta... Może przeczyta...
    Może posmutnieje, gdy zrozumie, że ja z niego wyśmiewam się. ;)

    Ja aż tak miękkiego sumienia nie mam. :)

    Ale wiem o tym, że nieuczciwość łamie przysłowiowe kości bardzo
    skutecznie, dlatego dbam o to, by niepotrzebnie nie narażać się ludziom.

    Mnie pomagali w trudnościach także ci, z którymi miałem na pieńku.
    Ale to był inny gatunek (sort) ludzi. :) To byli tak zwani ludzie
    sukcesu -- którzy doszli do czegoś dzięki swej pracy nad sobą. :)

    Kiedyś (ze 35 lat temu) qmpla naraziłem na straty -- do dziś mnie przeklina,
    co czuję stale aż zbyt wyraźnie. :) Qmpel jest dla mnie pocieszeniem, gdyż
    ukazuje mi wyraźnie, co czyni uczciwe przekleństwo. :) Qmpel głupio zrobił,
    bo mogłem mu szkodę wynagrodzić hojnie, gdy byłem bogaty. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 120. Data: 2016-05-31 13:29:47

    Thu, 26 May 2016 10:34:36 -0700 (PDT), w
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Ciekawe jaka decyzja byłaby w sprawie tych wycofanych przez Komorowskiego?

    PiS mógł wnieść, a może wniósł, własne zastrzeżenia. Kto im zabraniał?

    ---
    Avast.