eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBanki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym › Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Date: Tue, 31 May 2016 00:42:23 +0200

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie komuny,
    > których zarząd jest tak daleko od właścicieli, którzy nie mają w ogóle
    > najmniejszego wpływu na działania instytucji. Tak jak we wszystkich

    Problemem nie jest wielkości -- lecz uczciwość.

    > takich spółdzielniach (ten sam problem widoczny jest w spółdzielniach
    > mieszkaniowych), gdzie zarząd wydaje cudze pieniądze, zawsze będzie tam
    > wiele defraudacji, jeśli spółdzielnia nie będzie objęta ścisła,
    > niezależną kontrolą (nie twierdzę, że jeśli będzie objęta, to takich
    > problemów automatycznie nie będzie).

    Nic po kontroli bez:

    - uczciwości
    - karania winnych
    oraz
    - wychowywania od dziecka.

    > Nie ma rady, bez kontroli do zarządu dużej spółdzielni zawsze dostaną
    > się złodzieje, zawsze pozbędą się uczciwych (bo będą mieć większą

    Mniejsze skrupuły. :)

    > motywację oraz zestaw środków), i zawsze będą kraść. BTW w bankach
    > i innych dużych przedsięwzięciach ten problem także występuje, bo
    > właściciele, mimo że "skupieni", także są daleko. Tyle tylko, że tam
    > skala jest znacznie mniejsza, bo właściciele, mimo że "niedowidzą", to
    > przynajmniej mają realną władzę.

    IMO o co innego spaceruje -- kto doszedł do wielkich pieniędzy, ten
    zna cenę oszustwa, dlatego tępi oszustów. Problem zaczyna się zwykle
    w organizacjach wydających pieniądze publiczne, na które nie trzeba
    pracować. :) Kto sam wypracował zyski, ten wie doskonale o tym, że
    kradzione nie tyle nie tuczy, co zabija.

    Banki mają (zazwyczaj) właścicieli.
    To samo z hipermarketami.

    Mnie, gdy handlowałem, traktowano życzliwie, gdyż powszechnie wiedziano
    o tym, że oszukanie dzieciaka (czy ogólnie osoby bezbronnej) łamie
    przysłowiowe kości oszuston. Jedna osoba miała tak miękkie sumiennie,
    że uznała, iż jakimś przestępstwem było niezabranie mnie ze sobą.
    Byliśmy na peryferiach Warszawy -- ja nie miałem samochodu a ta
    osoba nie miała ochoty na zabranie mnie ze sobą. Nie prosiłem, nie
    płakałem, miałem do swej dyspozycji autobusy około 10 różnych linii,
    a jednak człowieka gniotły (może i gniotą nadal) wyrzuty sumienia. :)

    To jest tak zwane miękkie sumienie. :) Zbyt miękkie. :)
    Może facet czasami mnie czyta... Może przeczyta...
    Może posmutnieje, gdy zrozumie, że ja z niego wyśmiewam się. ;)

    Ja aż tak miękkiego sumienia nie mam. :)

    Ale wiem o tym, że nieuczciwość łamie przysłowiowe kości bardzo
    skutecznie, dlatego dbam o to, by niepotrzebnie nie narażać się ludziom.

    Mnie pomagali w trudnościach także ci, z którymi miałem na pieńku.
    Ale to był inny gatunek (sort) ludzi. :) To byli tak zwani ludzie
    sukcesu -- którzy doszli do czegoś dzięki swej pracy nad sobą. :)

    Kiedyś (ze 35 lat temu) qmpla naraziłem na straty -- do dziś mnie przeklina,
    co czuję stale aż zbyt wyraźnie. :) Qmpel jest dla mnie pocieszeniem, gdyż
    ukazuje mi wyraźnie, co czyni uczciwe przekleństwo. :) Qmpel głupio zrobił,
    bo mogłem mu szkodę wynagrodzić hojnie, gdy byłem bogaty. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_