  • 101. Data: 2016-05-26 10:19:48
    Temat: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 04:46:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    .
    > Przykładem właśnie kredyt udzielony mężowi ów posłanki PiS - który od
    > razu wywędrował gdzieś za granicę po czym zaprzestano jego spłacania
    "Ale są na to jakieś dowody" czy tak gdybasz jak to masz ostatnio w zwyczaju?
> [...]

    > Kancelarii Prezydenta i odpowiadał za proces legislacyjny,
    > dlaczego w Kancelarii Prezydenta próbowano nie dopuścić do
    > objęcia SKOK-ów nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
    > Przypomnijmy, że brak nadzoru nad SKOK-ami doprowadził do
    > bardzo wielu patologii w tejże instytucji - mówił Szejnfeld.
    > Dodał, że skutkiem tych patologii była utrata "ogromnych
    > pieniędzy" przez członków Kas.
    >

    > Przypomnę - do chwili obecnej z sektora SKOK znikło "niewiadomogdzie" 5
    > mld zł, przy niespełna 13 mld zł aktywów, a większość innych kas
    > wykazuje straty i jest objęta programem naprawczym.
    A jak banki teraz programy naprawcze mają to prawie się nad tym zachwycasz;)

    > W 2009 roku ówczesny prezydent Lech Kaczyński zaskarżył ustawę
    > o SKOK-ach do TK. Ustawa miała m.in. na celu objęcie Kas
    > kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego.
    To ten Trybunał jest cacy czy be? Co złego w tym że TK miał przyjrzeć się ustawie "o
    SKOKach" Jak Komorowski hurtem wycofał to cacy było rozumiem?

  • 102. Data: 2016-05-26 12:17:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> writes:

> [...]
    > razu wywędrował gdzieś za granicę po czym zaprzestano jego spłacania -
    > choć bardziej rzeczowym przykładem jest skala strat, jakie zostały

    Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie komuny,
    których zarząd jest tak daleko od właścicieli, którzy nie mają w ogóle
    najmniejszego wpływu na działania instytucji. Tak jak we wszystkich
    takich spółdzielniach (ten sam problem widoczny jest w spółdzielniach
    mieszkaniowych), gdzie zarząd wydaje cudze pieniądze, zawsze będzie tam
    wiele defraudacji, jeśli spółdzielnia nie będzie objęta ścisła,
    niezależną kontrolą (nie twierdzę, że jeśli będzie objęta, to takich
    problemów automatycznie nie będzie).

    Nie ma rady, bez kontroli do zarządu dużej spółdzielni zawsze dostaną
    się złodzieje, zawsze pozbędą się uczciwych (bo będą mieć większą
    motywację oraz zestaw środków), i zawsze będą kraść. BTW w bankach
    i innych dużych przedsięwzięciach ten problem także występuje, bo
    właściciele, mimo że "skupieni", także są daleko. Tyle tylko, że tam
    skala jest znacznie mniejsza, bo właściciele, mimo że "niedowidzą", to
    przynajmniej mają realną władzę.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 103. Data: 2016-05-26 13:20:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/26/2016 05:19 PM, Kris wrote:
    > W dniu czwartek, 26 maja 2016 04:46:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    >
    > .
    > "Ale są na to jakieś dowody"

    Doniosła prasa. PiS obiecał publicznie sprawę zbadać i wyjaśnić, lecz
    nie doszukałem się od nich ani zaprzeczenia ani potwierdzenia - po
    prostu schowali sprawę do szuflady.

    > czy tak gdybasz jak to masz ostatnio w zwyczaju?

    Na przykład?

    > A jak banki teraz programy naprawcze mają to prawie się nad tym zachwycasz;)

    Gdzie się zachwycam nad programami naprawczymi banków?

    Naprawdę nie jesteś w stanie zobaczyć skali?

    SKOKi: 5 mld strat pokrytych z BFG, kolejne 5 mld zagrożone, całość
    aktywów: ok. 13 mld zł, program naprawczy w prawie wszystkich kasach

    Banki komercyjne: kilka miliardów strat pokrytych przez BFG w ostatnich
    25 latach (łącznie z bankami spółdzielczymi), całość aktywów: ok. 900
    mld zł, program naprawczy w 2 czy 3 mniejszych bankach.

    > To ten Trybunał jest cacy czy be? Co złego w tym że TK miał przyjrzeć się ustawie
    "o SKOKach"

    Dla niektórych jest najwyraźniej "be", bo ataki na TK zaczęły się, gdy
    nie po myśli PiS objęto SKOKi nadzorem KNF.

    > Jak Komorowski hurtem wycofał to cacy było rozumiem?

    Co wycofał? Komorowski wycofał z TK sprawę o zbadanie ustawy obejmującej
    SKOKi nadzorem KNF, złożoną tam przez PiS? Jak ten trybunał w takim
    razie ją zbadał, skoro prezydent ją wycofał?

    Wbrew temu co piszesz, prezydent w Polsce (jeszcze) nie ma uprawnień do
    wycofywania spraw złożonych w TK.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 104. Data: 2016-05-26 14:30:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 13:20:38 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski ?

> [...]
    > razie ją zbadał, skoro prezydent ją wycofał?
    >
    > Wbrew temu co piszesz, prezydent w Polsce (jeszcze) nie ma uprawnień do
    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/326452,Prezyd
    ent-Komorowski-wycofal-czesc-zastrzezen-Lecha-Kaczyn
    skiego-ws-SKOKu
    http://giz3.salon24.pl/299021,bronislaw-komorowski-w
    nioskuje-do-tk-o-wycofanie-wniosku

  • 105. Data: 2016-05-26 14:52:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zamiast "spółdzielnia" podstaw "giełdowa spółka akcyjna".
    A dla picu na przewodniczącego rady nadzorczej wybierze się np. prezesa Naczelnej
    Rady Adwokackiej.

    -----

  • 106. Data: 2016-05-26 15:31:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/26/2016 09:30 PM, Kris wrote:
> [...]
    > http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/326452,Prezyd
    ent-Komorowski-wycofal-czesc-zastrzezen-Lecha-Kaczyn

    Czyli jak, "jak Komorowski hurtem wycofał to cacy było rozumiem"
    zmieniło się już w "część zastrzeżeń"?

    Sprawę do TK możesz złożyć i ty, i potem złożyć wniosek o jej wycofanie.

    Pisałem o sprawach dot. SKOK składanych przez PiS ("Komorowski wycofał z
    TK sprawę o zbadanie ustawy obejmującej SKOKi nadzorem KNF, złożoną tam
    przez PiS?") - prezydent nie ma uprawnień do wycofywania czyichś spraw.

    A tu wyrok TK ws. SKOK - chwilę przed objęciem władzy przez PiS.

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wy
    rok-trybunalu-konstytucyjnego-w-sprawie,15,0,1870607
    .html

    No i potem TK miał przechlapane, bo zepsuł im dojne koryto.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 107. Data: 2016-05-26 15:34:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/26/2016 09:52 PM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zamiast "spółdzielnia" podstaw "giełdowa spółka akcyjna". A dla picu
    > na przewodniczącego rady nadzorczej wybierze się np. prezesa
    > Naczelnej Rady Adwokackiej.

    No to zgodnie z sugestią zamieniamy zdanie, które ma sens:

    Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie
    komuny (...)

    na:

    Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie giełdowe spółki
    akcyjne, wielkie komuny (...)

    Jakaś bzdura ci wyszła chyba?

  • 108. Data: 2016-05-26 17:54:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2016 22:34:49 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > komuny (...)
    > na:
    > Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie giełdowe spółki

    I tak i nie - w skali aktywow taki SKOK to oczywiscie mala spolka, ale
    w kwestii zarzadzania moze byc podobnie.
    Jestes udzialowcem-akcjonariuszem takiej wielkiej spolki i jaki masz
    wplyw na zarzad ? Zaden, chyba ze nie doceniam kolegi i mozesz wykupic
    np 5% akcji :-)

    A spoldzielcy w te SKOKi w zasadzie nie inwestuja - to i poczuie
    nadzoru wlascicielskiego nad zarzadem zadne.

    J.

  • 109. Data: 2016-05-26 18:45:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 15:31:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

> [...]
    > TK sprawę o zbadanie ustawy obejmującej SKOKi nadzorem KNF, złożoną tam
    > przez PiS?") - prezydent nie ma uprawnień do wycofywania czyichś spraw.
    Doczytaj proszę bo ciągle gdybasz.
    Taki poziom wyborczej- najpierw połstrony piszą że mąż posłanki długów za pióra nie
    spłaca a na koniec ni z gruszki ni z pietruszki akapit o skokach.
    No i ciągle nie wiem czy to dobrze czy źle że prezydent Kaczyński do TK skierował
    ustawę o SKOKach. Z Twojej twórczości wynika mi że żle ale ciągle nie ma
    uzasadnienia.

  • 110. Data: 2016-05-26 18:53:22
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/27/2016 01:45 AM, Kris wrote:

    > Doczytaj proszę bo ciągle gdybasz.
    > Taki poziom wyborczej- najpierw połstrony piszą że mąż posłanki
    > długów za pióra nie spłaca

    A nie był mężem posłanki PiS?
    A spłacał długi?

    > a na koniec ni z gruszki ni z pietruszki
    > akapit o skokach.

    A tych długów nie narobił w SKOKach?

    Sama posłanka przyznała, że nie spłaca długów.

    Więc nie gdybam, jakbyś nie bronił tej przecudownej maszynki do
    zarabiania pieniędzy.

    > No i ciągle nie wiem czy to dobrze czy źle że
    > prezydent Kaczyński do TK skierował ustawę o SKOKach. Z Twojej
    > twórczości wynika mi że żle ale ciągle nie ma uzasadnienia.

    Wiesz, to jakby się czepiać, że bez uzasadnienia tego od Amber Gold
    zamknęli, taki przystojny chłopak był z niego i dobre chęci miał.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com