  • 91. Data: 2016-01-04 13:55:18
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:n6dp9q$4go$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-01-04 o 13:36, J.F. pisze:

    >Mogą spaść marże, bo są wysokie.

    Tego to nie wiem. Paru deweloperow zbankrutowalo zdaje sie.

    >No i w końcu może być tak, że w niektórych miastach nie będzie się
    >opłacało budować, a spadać będą ceny na rynku wtórnym - tych już nie
    >interesują aktualne koszty budowy.

    Jak najbardziej. Ale wiesz - to tez oznacza bezrobocie i emigracje.
    Z emigracji bierze sie dalsza obnizka cen, ale tez obnizka emerytur
    :-)

    >No i taki przykład - w Warszawie mieszkanie po 7000/m, w Katowicach
    >po
    >4000/m, więc pole do obniżek na pewno jest i nie chodzi o koszty
    >budowy.

    Gdzies tam moze byc kwestia ceny ziemii.
    No i cena robocizny - ale akurat Slask to region z wysokimi zarobkami.

    Daj linka do oferty - moze to takie UFO, a moze roznice w wykonczeniu

    J.

  • 92. Data: 2016-01-04 14:07:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-04 o 13:55, J.F. pisze:

    > Tego to nie wiem. Paru deweloperow zbankrutowalo zdaje sie.

    Nie zmienia to faktu, że marże są wysokie.

> [...]
    > No i cena robocizny - ale akurat Slask to region z wysokimi zarobkami.
    >
    > Daj linka do oferty - moze to takie UFO, a moze roznice w wykonczeniu ...

    Byłem, widziałem na billbordach.
    Różnice, nie różnice, jednak w KAT się da bez wykończenia, a w WAW nie?

    Poza tym - za rozsądną uważam cenę metra2 jako miesięczne średnie
    wynagrodzenie. Teraz jest znacznie powyżej, przynajmniej na moim terenie.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2016-01-04 15:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie zmienia to faktu, że marże są wysokie.

    A wiesz jakie sa ?

    >Byłem, widziałem na billbordach.
    >Różnice, nie różnice, jednak w KAT się da bez wykończenia, a w WAW
    >nie?

    Moze warszawiacy nie chca/nie musza brudzic sobie rak :-)

    limity cenowe dla MDM rynek pierwotny -
    Katowice 4794, Warszawa 6417.
    Rynet wtorny -
    Katowice 3923, Warszawa 5250

    Roznica jest spora ... ale nie tak jak 4000/7000

    P.S. dla Krakowa na pierwotnym 5247 ...
    http://solartdeweloper.pl/informator_1_866.html
    a tu ceny nawet sporo nizsze.

    Teraz wytezyc wzrok i poszukac czym sie roznia oferty ...

    >Poza tym - za rozsądną uważam cenę metra2 jako miesięczne średnie
    >wynagrodzenie. Teraz jest znacznie powyżej, przynajmniej na moim
    >terenie.

    To jest "chciejstwo" czyli zachcianka.
    Kosztuje ile kosztuje, a nie tyle ile Ty uwazasz za rozsadne :-)

    J.

  • 94. Data: 2016-01-04 15:25:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-04 o 15:20, J.F. pisze:

    > A wiesz jakie sa ?

    Kilkadziesiąt procent.

    > To jest "chciejstwo" czyli zachcianka.
    > Kosztuje ile kosztuje, a nie tyle ile Ty uwazasz za rozsadne :-)

    Nie chodzi o chciejstwo, tylko o obserwację rynku (nie tylko polskiego)
    w długim okresie, wyliczeń w kontekście opłacalności kupna vs. najem itp.

    Przyznasz chyba, że sytuacja kiedy człowiek musi się zadłużać na całe
    zawodowe życie, aby kupić jedno mieszkanie jest trochę nie-teges?

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2016-01-04 16:02:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Jan 2016 15:25:58 +0100, w <n6dvdt$b8a$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Kilkadziesiąt procent.

    Nie musisz zgadywać, zwłaszcza że pudłujesz:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zarabia-dewelope
    r-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

  • 96. Data: 2016-01-04 17:27:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >Nie musisz zgadywać, zwłaszcza że pudłujesz:
    >http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zarabia-dewelop
    er-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

    No, 20% uprawnia do napisania "kilkadziesiat", z drugiej strony - to o
    ile moga jeszcze spasc ceny - o 10% ?

    J.

  • 97. Data: 2016-01-04 17:36:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-04 o 16:02, r...@k...pl pisze:

    > Nie musisz zgadywać, zwłaszcza że pudłujesz:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zarabia-dewelope
    r-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

    Powiada "głupi radek" dając linka do marż 20%.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2016-01-05 08:47:14
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 30 grudnia 2015 12:39:13 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Jak pisałem wyżej- mam lokatorów którzy płaca mi za wynajem więcej niż płacili by
    raty kredytu kupując mieszkanie. A na mieszkanie ich nie stać. Nie stać bo pracują w
    szarej strefie, lub na śmieciówkach i nie mogą wziąć kredytu.
    > I tu jest największy problem.

    druga strona medalu jest taka, ze w Polsce wyjatkowo duzo mieszkan/domow sie kupuje,
    w niektorych krajach wynajem jest chyba znacznie bardziej popularny.

    Jedna osoba z mojej rodziny budowala dom kilkanascie lat - bez kredytu. Kroczek po
    kroku tylko z tego co zarobila. (wlasciwie nadal gorne pietro ne jest wykonczone,
    mieszkaja tylko na dole). Pracuje na etat wiec to nie jest kwestia braku mozliwosci
    by brac kredyt. Jak banki nie beda chcialy byc konkurencyjne to takich osob bedzie
    wiecej.
    To ze banki w Polsce maja dobre wyniki finansowe swiadczy o tym, ze maja z czym zejsc
    nizej. Pewnie, ze moga sie buntowac i starac ugrac wiecej na rynku wiec zamieszanie
    moze byc....

  • 99. Data: 2016-01-05 08:52:42
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 31 grudnia 2015 13:49:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A to zalezy po ktorej jest sie stronie - czy te mieszkania sie kupuje,
    > czy sprzedaje, produkuje lub splaca :-)

    Co do ogolnej zasady to sie nie zgodze - mozna miec duze zyski sprzedajac tanio ale w
    wiekszej ilosci, masowo.

  • 100. Data: 2016-01-05 08:57:59
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 30 grudnia 2015 12:16:33 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Nie wiem czy o to chodziło PiS-owi, no ale generalnie im to nic nie wychodzi,
    > więc nie powinno być zdziwienia.

    Mozna sie klocic o sposoby wykonania, ale podobne podatki sa w wielu krajach, same
    banki co do zasady placa tam tez wyzsze podatki, te w Polsce wcale nie maja niskiej
    rentownosci - wiec nie to jest problemem.

    Jak UE w komunistyczny sposob obnizala ceny w roamingu to tez wielu krzyczalo, ze to
    spowoduje podwyzki oplat telekomunikacyjnych - co sie nie stalo - jest i tak coraz
    taniej. Co nie znaczy, ze jakies przejsciowe perturbacje nie sa mozliwe. Sytuacja
    dobra na zmowe cenowa, latwo sie z podwyzszenia oplat wytlumaczyc.