  • 1. Data: 2015-12-21 11:35:24
    Temat: Banki maja się dobrze
    Od: z <...@...pl>

    Taka pozytywna wiadomość z rana w GW.
    Rentowność "polskich" banków po wprowadzeniu nowego podatku w najgorszym
    scenariuszu przesunie nas z 5 na 9 miejsce wśród najlepiej stojących pod
    tym względem państw (chyba europejskich)
    Nadal za nami będą Niemcy, Francja ...

    Odetchnąłem z ulgą ;-)

    A tak serio jak widać koszty nie muszą być automatycznie przenoszone na
    klientów a i nie ma powodu żeby taki kraj na dorobku z tak małymi
    płacami pozwalał na rentowności większe niż niemieckie.

    Precz z propagandą! :-)

  • 2. Data: 2015-12-21 12:01:40
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >na klientów a i nie ma powodu żeby taki kraj na dorobku z tak małymi
    >płacami pozwalał na rentowności większe niż niemieckie.

    Czy nie musza, to bedzie zalezec od bankow - udzialowcom i zarzadom na
    zyskach zalezy.
    Ale wystarczy kilka mniej pazernych bankow i konkurencja zablokuje
    podwyzki.

    A IMO - to w wlasnie z tego "na dorobku" i niestabilne waluty wynika
    wyzsza rentownosc polskich bankow.
    U nas po prostu wyzsze odsetki akceptowalne przez gospodarke i
    spoleczenstwo sa, to i pare % wiecej latwiej zarobic.

    J.

  • 3. Data: 2015-12-21 12:04:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/21/2015 07:35 PM, z wrote:
> [...]
    >
    > Odetchnąłem z ulgą ;-)
    >
    > A tak serio jak widać koszty nie muszą być automatycznie przenoszone na

    Tzn. to nie do końca właściwy wniosek:

    1) skok z 5 na 9 miejsce to jednak duże ruchy, za którymi pewnie pójdzie
    spadek w płaconym przez banki CIT,

    2) część banków już oficjalnie zapowiedziała wprowadzenia większych
    marż, czy wręcz już je wprowadziła

    Więc te koszty już są przenoszone na klientów banków.

    Z innej beczki - na różnych losowych stronach widziałem wypowiedzi
    "żalących się" ludzi, że nie zdecydowali się na kredyt w listopadzie, a
    teraz bank, w którym negocjowali kredyt, mówi "no niestety to wszystko
    będzie kosztować 20-25 tys. zł więcej, wie Pan, podatek bankowy".

    Ciężko mi zweryfikować tego typu informacje - jakiś doradca bankowy może
    tu się anonimowo wypowie? :)

    > a i nie ma powodu żeby taki kraj na dorobku z tak małymi
    > płacami pozwalał na rentowności większe niż niemieckie.

    Rentowności są takie, na jakie pozwalają klienci - z czegoś trzeba
    utrzymać te niezliczone oddziały banków, z szybami zalepionymi reklamami
    od dołu do góry (legalne to w ogóle? pracowników trzymać w pomieszczeniu
    bez dostępu światła dziennego? parę lat temu pamiętam jakiś objawiony
    urzędnik mało nie zamknął z tego powodu nowo otwartej fabryki); niektóre
    z ulic w wielu polskich miastach należałoby przemianować na "bankowe"...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2015-12-21 12:53:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 12/21/2015 07:35 PM, z wrote:
> [...]
    > klientów

    >Tzn. to nie do końca właściwy wniosek:
    >1) skok z 5 na 9 miejsce to jednak duże ruchy, za którymi pewnie

    Linku nie podano, ale taki skok to moze byc pare % (p.p.), albo np
    0.2%(p.p.) ...

    >2) część banków już oficjalnie zapowiedziała wprowadzenia większych
    >marż, czy wręcz już je wprowadziła
    >Więc te koszty już są przenoszone na klientów banków.

    Ale to sie moze szybko wyprostowac, jak przestana do nich przychodzic
    klienci ...

    J.

  • 5. Data: 2015-12-21 14:33:59
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/21/2015 08:53 PM, J.F. wrote:

    > Ale to sie moze szybko wyprostowac, jak przestana do nich przychodzic
    > klienci ...

    Albo "wyprostować" w drugą stronę, tzn. kolejne banki zaczną podnosić marże.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 6. Data: 2015-12-21 14:43:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 12/21/2015 08:53 PM, J.F. wrote:
    >>> 2) część banków już oficjalnie zapowiedziała wprowadzenia

    >Albo "wyprostować" w drugą stronę, tzn. kolejne banki zaczną podnosić
    >marże.

    Ze zaczna, to ja jestem niemal pewny - juz zaczely.
    Tylko, ze to nadal wystarczy kilka mniej pazernych, zeby to
    podniesienie zatrzymac.

    J.

  • 7. Data: 2015-12-21 17:04:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 12:53, J.F. pisze:
    > Ale to sie moze szybko wyprostowac, jak przestana do nich przychodzic
    > klienci ...

    Zwłaszcza jak się dowiedzą że rentowność "polskich" banków nadal będzie
    lepsza niż w Niemczech czy Francji.

    Tylko że prawda w mediach to szkoda gadać...

  • 8. Data: 2015-12-21 17:31:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/22/2015 01:04 AM, z wrote:

    > Zwłaszcza jak się dowiedzą że rentowność "polskich" banków nadal będzie
    > lepsza niż w Niemczech czy Francji.
    >
    > Tylko że prawda w mediach to szkoda gadać...

    To znaczy jak - gdy Polacy dowiedzą się, że Niemcy czy Francuzi są
    jednak bogatszymi narodami, i przez ich rozwinięte gospodarki mają
    mniejsze tempo rozwoju niż nasza - to wtedy Polacy zaczną trzymać
    pieniądze w skarpecie, zaczną chcieć mieszkać z rodzicami całe życie,
    aby dokopać tym niedobrym, niepolskim bankom?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 9. Data: 2015-12-21 18:10:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 17:31, Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    > pieniądze w skarpecie, zaczną chcieć mieszkać z rodzicami całe życie,
    > aby dokopać tym niedobrym, niepolskim bankom?

    Nie wiem czy zauważyłeś że polskie pisałem w cudzysłowie :-)
    Nie ma powodu aby zagraniczny bank, bo takie tylko praktycznie mamy w
    Polsce, miał tu wyższą rentowność niż w innych krajach wyżej rozwiniętych.
    Sprytnie próbujesz powiązać te dochody ze wzrostem gospodarczym ale obaj
    wiemy że to manipulacja.
    Można sobie powiązać wszystko ze wszystkim żeby wyszło na nasze a
    przychylne media będą trąbiły miesiącami jaki to zły wpływ podatek
    bankowy będzie miał na Kowalskiego.
    Nie ma powodu żeby banki miały większą rentowność niż inne branże w
    kraju na dorobku w dobie kryzysu który same wywołały.

  • 10. Data: 2015-12-21 18:58:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 12/22/2015 02:10 AM, z wrote:

    > Nie wiem czy zauważyłeś że polskie pisałem w cudzysłowie :-)
    > Nie ma powodu aby zagraniczny bank, bo takie tylko praktycznie mamy w
    > Polsce, miał tu wyższą rentowność niż w innych krajach wyżej rozwiniętych.

    Jestem w stanie wymienić wiele powodów, dla których banki w jednym kraju
    mogą być bardziej rentowne niż w innym kraju.

    Pierwszy lepszy - podatek CIT w Niemczech jest z grubsza 2x większy niż
    w Polsce.

    > Sprytnie próbujesz powiązać te dochody ze wzrostem gospodarczym ale obaj
    > wiemy że to manipulacja.

    Uzasadnij proszę.

    > Można sobie powiązać wszystko ze wszystkim żeby wyszło na nasze a
    > przychylne media będą trąbiły miesiącami jaki to zły wpływ podatek
    > bankowy będzie miał na Kowalskiego.

    Jakieś dziwne media czytasz.

    W tych, które ja czytam, spotykam się raczej z próbą prostowania
    kłamliwych wypowiedzi przedstawicieli rządu, typu:

    * "podatek bankowy nie będzie miał żadnego wpływu na ceny usług
    bankowych" - jest to oczywista manipulacja przedstawicieli rządu, bo
    jeszcze historia nie znała takiego przypadku, że podniesienie podatku na
    cokolwiek pozostanie bez wpływu na cenę

    * "banki nie płacą w polsce podatków" - kolejna manipulacja
    przedstawicieli rządu - banki płacą kilka miliardów podatku CIT rocznie

    Dlaczego ludzie z polityki nie potrafią powiedzieć prawdy, typu: "branża
    bankowa naszym zdaniem powinna więcej przykładać się do budżetu, więc
    wprowadzimy dodatkowy podatek, który może wpłynąc na ceny usług bankowych"?

    Lub - "banki zaplaciły X mld zł podatku, po wprowadzeniu dodakowych
    obciążeń zapłacą go w okolicach X+Y zł - dodatkowy zysk wydamy na
    kolejne dotacje do górnictwa, które w odróżnieniu od bankowości nie jest
    biznesem nastawionym na zysk".

    > Nie ma powodu żeby banki miały większą rentowność niż inne branże w
    > kraju na dorobku w dobie kryzysu który same wywołały.

    To w Polsce jest kryzys wywołany przez banki? Coś przegapiłem? O_o

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com