  • 111. Data: 2016-01-05 13:09:02
    Temat: Re: Banki maja się dobrze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 12:23:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Fakt, ze w te marze to pewnie i wynagrodzenie zarzadu wchodzi i
    > mercedes prezesa :-)
    Marże marżami ale rozpiętość cen to chyba tylko ceny gruntu windują. No i pewnie
    marże;)
    Skoro są miejsca gdzie spokojnie da się kupić mieszkanie w stanie tzw.
    "deweloperskim" za niewiele ponad 2tys/mk2 a W-w czy inny Kraków kilka razy drożej to
    głównie ceny gruntu i może marża wpływa na różnice. bo ceny materiałów podobne,
    robocizna tez az tak dużych różnic cenowych nie ma.

  • 112. Data: 2016-01-05 14:08:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Jan 2016 12:23:48 +0100, w <568ba7c7$0$657$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Przyznaj sie, ze liczyles na wiecej.
    > Z 20% to nie mozna duzo opuscic.
    >
    > A tam podawane tez mniejsze marze, choc sa i wieksze.
    >
    > Fakt, ze w te marze to pewnie i wynagrodzenie zarzadu wchodzi i
    > mercedes prezesa :-)

    I pensje pracowników, reklama, koszty kredytów itp.
    Nie chce mi się wracać do artykułu, ale bodajże ostateczny zysk to ok. 10%.

  • 113. Data: 2016-01-05 18:57:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >w ten sposob patrzac to PiS tez wprowadzal "liberalne" reformy za
    >Gilowskiej, np.
    >PiS zlikwidował:
    > 40 proc. stawki PIT;
    > podatek od spadku i darowizn;
    > podatek od alimentów na dzieci;
    > podatek od pożyczek w rodzinie;

    Te popieram,

    >PiS obniżył:
    > deficyt budżetowy z 28,36 mld PLN do 15,95 mld PLN;
    > deficyt finansów publicznych z 4 proc. do 1,9 proc.;

    Ale to dlatego, ze w dobrym okresie rzadzili. Jakby porzadzili dluzej,
    to by musieli zaciskac pasa, jakby kryzysu swiatowego nie bylo, to i
    PO moglaby obietnice spelniac.

    No i jakby wpadli na pomysl 500zl na dziecko, to by deficyt poszedl w
    gore w kolejnym roku ...

    > składkę rentową z 13 proc. do 6 proc.;

    a to nie wynika ze spadku ilosci rencistow lub rent ?

    > stawkę VAT w budownictwie z 22 proc. do 7 proc.;

    a tego to nie pamietam - chyba zawsze bylo 7%.
    Z tym numerem, ze jak kupujesz materialy to placisz 22%, a jak
    kupujesz nowe mieszkanie, to 7% ..

    > podstawową stawkę PIT z 19 proc. do 18 proc.;

    tego tez nie pamietam, ale moze bylo.

    > akcyzę na używane samochody;

    A to juz niezbyt pamietam, ale tak ogolnie - duze obnizki akcyzy byly
    wymuszone przez Unie. Ale to chyba jeszcze przed PIS obnizono.
    Dalej to juz tylko drobna kosmetyka, ewentualnie srednia w klasie
    ponad 2 litry.

    No i to nie jest na samochody uzywane, tylko na niezarejestrowane - a
    wiec nowe krajowe i zagraniczne lub uzywane zagraniczne.

    >nieorozliczona afera tasmowa (dla mnie najwieksza czarna owca jest
    >tam prezes NBP) + pojawienie się .N i Kukiza, gdyby nie to moze nawet
    >wygraliby wybory.

    Jakby ludzie byli zadowoleni, to by im afera ani Kukiz nie zaszkodzil.
    A skoro byli niezadowoleni, to wystarczyl ktokolwiek, ktory glosno
    powiedzial "a mnie sie nie podoba".

    I kto wie, czy bardziej niz Kukiz nie zaszkodzilo im podniesienie
    wieku emerytalnego - to jednak wyborcow bezposrednio dotyczy.

    J.

  • 114. Data: 2016-01-06 09:32:53
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 4 Jan 2016 23:52:42 -0800 (PST), Krzysiek wrote:

    > Co do ogolnej zasady to sie nie zgodze - mozna miec duze zyski sprzedajac tanio
    ale w wiekszej ilosci, masowo.

    Z tym, że budować trzeba mieć gdzie, a atrakcyjne grunty są ograniczone
    ilościowo.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns