    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki maja się dobrze
    Date: Tue, 22 Dec 2015 02:58:20 +0900

    On 12/22/2015 02:10 AM, z wrote:

    > Nie wiem czy zauważyłeś że polskie pisałem w cudzysłowie :-)
    > Nie ma powodu aby zagraniczny bank, bo takie tylko praktycznie mamy w
    > Polsce, miał tu wyższą rentowność niż w innych krajach wyżej rozwiniętych.

    Jestem w stanie wymienić wiele powodów, dla których banki w jednym kraju
    mogą być bardziej rentowne niż w innym kraju.

    Pierwszy lepszy - podatek CIT w Niemczech jest z grubsza 2x większy niż
    w Polsce.

    > Sprytnie próbujesz powiązać te dochody ze wzrostem gospodarczym ale obaj
    > wiemy że to manipulacja.

    Uzasadnij proszę.

    > Można sobie powiązać wszystko ze wszystkim żeby wyszło na nasze a
    > przychylne media będą trąbiły miesiącami jaki to zły wpływ podatek
    > bankowy będzie miał na Kowalskiego.

    Jakieś dziwne media czytasz.

    W tych, które ja czytam, spotykam się raczej z próbą prostowania
    kłamliwych wypowiedzi przedstawicieli rządu, typu:

    * "podatek bankowy nie będzie miał żadnego wpływu na ceny usług
    bankowych" - jest to oczywista manipulacja przedstawicieli rządu, bo
    jeszcze historia nie znała takiego przypadku, że podniesienie podatku na
    cokolwiek pozostanie bez wpływu na cenę

    * "banki nie płacą w polsce podatków" - kolejna manipulacja
    przedstawicieli rządu - banki płacą kilka miliardów podatku CIT rocznie

    Dlaczego ludzie z polityki nie potrafią powiedzieć prawdy, typu: "branża
    bankowa naszym zdaniem powinna więcej przykładać się do budżetu, więc
    wprowadzimy dodatkowy podatek, który może wpłynąc na ceny usług bankowych"?

    Lub - "banki zaplaciły X mld zł podatku, po wprowadzeniu dodakowych
    obciążeń zapłacą go w okolicach X+Y zł - dodatkowy zysk wydamy na
    kolejne dotacje do górnictwa, które w odróżnieniu od bankowości nie jest
    biznesem nastawionym na zysk".

    > Nie ma powodu żeby banki miały większą rentowność niż inne branże w
    > kraju na dorobku w dobie kryzysu który same wywołały.

    To w Polsce jest kryzys wywołany przez banki? Coś przegapiłem? O_o

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com