  • 21. Data: 2020-03-28 21:46:21
    Temat: Re: Banki, korona i informacje
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > "Ma Pani Marysia" :-)
    Obawiam sie, ze rozporządzenie nie pozwala na taką specyfikację.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 22. Data: 2020-03-28 22:28:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2020 21:41:28 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale masz świadomość, że kody do domofonów były wtedy, gdy o żadnych
    > brelokach unique, ani nawet o dallasach 1990A nikt nie myślał?

    Ale sa nowe budynki lub nowe bramy i nadal sa kody.
    Ale moze kady sa lepsze niz inne pomysly ?

    A ja ciekawostke widzialem.
    Domofon, oczywiscie z dzwonkiem dla gosci,
    i klawiaturą, oczywiscie numeryczna ... a mieszkania
    sa 1A, 1B, 1C, 1D, 2A, 2B, 2C ... jak wybrac to A, to nie wpadlem.
    Obok tabliczka z numerami mieszkan ... ale numerow na domofonie nie
    podali.
    Dobrze, ze sa dwie strzalki i mozna przeleciec liste.
    No i dobrze, ze nie ma 160 mieszkan.

    No i tu sie kody przydaja.

    A rozklad budynku ... sen pijanego architekta na prochach, tak
    pokrecone :-)

    J.

  • 23. Data: 2020-03-28 22:49:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Albo od środka otwiera się naciskając klamkę.

    A jeśli chcesz, żeby w normalnym stanie drzwi wymagały "klucza" również
    przy wyjściu?

    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    > Ale wątpię, by w wypadku drzwi wejściowych do siłowni ktoś takie
    > rozwiązanie zastosował. Urządzenie ma pobór mocy prawie 6 W. To ma sens
    > na wejściu do biurowca, gdzie po godzinach pracy to wyłączasz.

    Dokładnie taka zwora jest w furtce na osiedle koło mnie. Działa
    krugłosutoczno.
    A jak to nie jest zwora na 500kG, tylko klapka w zamku, to w ogóle moce
    są śmieszne.

    MJ

  • 24. Data: 2020-03-29 01:21:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...

    >O, to zdołałeś się tyle czasu uchować bez podawania tych danych i nie było żadnych
    konsekwencji?

    Wypłacałem pod koniec 2019, nie pytali.
    Ciekawe, czy przy likwidacji rach. by o to pytali?
    Gdy zakładałem w Getinie to coś im się porąbało - np. limity
    inne niż we wniosku, wpisali mi obywatelstwo USA (pisałem tu
    nawet wątek).

    >Ja np. kantor aliora zakładałem przelewem weryfikacyjnym i nawet mnie na oczy nie
    widzieli
    (ani nawet >kurier mojego dowodu) - ale jak się pojawiło FACTA/CRS to zmusili do
    przyjścia
    do odddziału i >osobistego podpisania (ciekawe, że nowi klienci mogą przez internet
    przy
    zakładaniu) pod groźbą >zablokowania - a przy okazji wyłudzili xero dowodu.

    "Ksero? - ależ skąd, nie kserujemy. Tylko zeskanujemy."
    W PEKAO pytali czy sobie życzę.
    Kilka lat temu likwidowałem w ING po długim nieużywaniu (saldo ok
    10zł) to przy okazji ksero dowodu chcieli, bo bez tego jakoby
    nie dało się zlikwidować (zakłdałem bez ksero).

    >Powyższe kwestie dowodzą, że znajdujesz się w 5%, a może nawet 2%.

    W dodatku PIN-em nie jest rok urodzenia... to pewnie <2%?

    >Więc skoro większość jest inna to jednak ma to znaczenie.
    >Kartki wcale nie trzeba gubić czy kraść - wystarczy przeczytać.

    Trzeba ją najpierw zobaczyć..Pokaże znajomemu czy obcy przez
    ramię w autobusie?

    >Więc nie da się zaprzeczyć, że jest to "potencjalne ułatwienie dla
    cyberprzestępców".

    Mając na uwadze kartkę to nie rasowych "cyber".

    >Inna sprawa oczywiście, czy "płaskie" hasło nie jest jeszcze gorsze.
    >Ale one są stosowane od lat i działają dobrze.

    >Mnie śmieszą wymuszenia zmiany hasła - np. robi tak płatnik co miesiąc, więc pani
    księgowa
    w haśle >zmienia trzy litery na odpowiadające obecnemu miesiącowi.

    Fakt, dość powszechne. Więc wymusza się np. co 25 lub 45 dni.

    >[...]
    >Póki co mam test z wczoraj z biedronka - 66zł, visa i PIN - dobrze, że miałem
    rękawiczki,
    co wiszą przy >wejściu (w środku ręce całe mokre).

    A jakie w Biedronce, lateksowe? Jeszcze trzeba umieć je higienicznie zdejmować.

    Arek

  • 25. Data: 2020-03-29 01:30:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 22:49, Michal Jankowski pisze:

    > Dokładnie taka zwora jest w furtce na osiedle koło mnie. Działa
    > krugłosutoczno.
    > A jak to nie jest zwora na 500kG, tylko klapka w zamku, to w ogóle moce
    > są śmieszne.

    Ale są, a jeśli mogą nie być, to po co mają być?

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2020-03-29 09:37:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może być na odwrót: mocny magnes neodymowy, a przy konieczności otwarcia
    elektromagnes o przeciwnej polaryzacji.

    -----

  • 27. Data: 2020-03-29 16:13:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale sa nowe budynki lub nowe bramy i nadal sa kody.
    > Ale moze kady sa lepsze niz inne pomysly ?

    To także możliwe.
    Oba rozwiązania mają oczywiste wady - ale dostęp do osiedla lub
    np. klatki schodowej albo innego garażu to nie są żadne niebotyczne
    wymagania bezpieczeństwa. Myślę, że to co jest wygodniejsze dla
    mieszkańców, jest dobre - być może najlepiej dać wybór.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2020-03-29 19:23:34
    Od: gosc <t...@z...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pozwala na otwarcie drzwi. Nie bardzo wiem, jak skonstruować inne
    > urządzenie. Musiał byś podawać prąd czały czas na zamek, a to by po

    Przecież są zwykłe klamki na kod:
    https://www.youtube.com/watch?v=B4ICPPOrAC8

  • 29. Data: 2020-03-30 13:45:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2020 o 19:23, gosc pisze:

    > Przecież są zwykłe klamki na kod:
    > https://www.youtube.com/watch?v=B4ICPPOrAC8

    Zobacz na ceny :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2020-03-30 13:50:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2020 o 16:13, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > niebotyczne wymagania bezpieczeństwa. Myślę, że to co jest
    > wygodniejsze dla mieszkańców, jest dobre - być może najlepiej dać

    Wybór nie jest najlepszym sposobem, bo ludzie wybiorą to, co im będzie
    najprościej, a to niekoniecznie musi być najbezpieczniejsze.

    --
    Robert Tomasik