  • 11. Data: 2020-03-28 16:03:01
    Temat: Re: Banki, korona i informacje
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > W znanych mi konstrukcjach jest to tak rozwiązane, że przy braku prądu
    > samek jest zamknięty. Prąd podany na elektrozamek "odhacza" rygiel i
    > pozwala na otwarcie drzwi. Nie bardzo wiem, jak skonstruować inne
    > urządzenie. Musiał byś podawać prąd czały czas na zamek, a to by po
    > prostu za grzałkę robiło.

    W znanych mi konstrukcjach, jeżeli to są drzwi niezbędne przy ewakuacji,
    to przy awarii zasilania zamek się otwiera.

    Ba, różne wejścia i furtki w ogóle nie mają zamka, tylko elektromagnes,
    który cały czas trzyma.

    Mocne są elektromagnesy teraz - 5000 N siły trzymania pobiera jakieś 6W.

    https://allegro.pl/oferta/zwora-elektromagnetyczna-y
    ale-elektromagnes-540-kg-6969730040

    MJ

  • 12. Data: 2020-03-28 19:26:05
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Musiał byś podawać prąd czały czas na zamek, a to by po
    > prostu za grzałkę robiło.

    Tak się robi.

    --
    Alf/red/

  • 13. Data: 2020-03-28 20:05:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 15:49, Kamil Jońca pisze:

    > A jak w przypadku pożaru? MZ właśnie przy braku napięcia zamek powinien
    > się otworzyć.

    Przeważnie od środka otwiera się prze naciśnięcie klamki, albo jeśli z
    jakiegoś powodu nie ma takiego rozwiązania, to jest wyłącznik pożarowy
    całego systemu.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-03-28 20:12:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 16:03, Michal Jankowski pisze:

    > W znanych mi konstrukcjach, jeżeli to są drzwi niezbędne przy ewakuacji,
    > to przy awarii zasilania zamek się otwiera.

    Albo od środka otwiera się naciskając klamkę.

> [...]
    > który cały czas trzyma.
    > Mocne są elektromagnesy teraz - 5000 N siły trzymania pobiera jakieś 6W.

    Ale wątpię, by w wypadku drzwi wejściowych do siłowni ktoś takie
    rozwiązanie zastosował. Urządzenie ma pobór mocy prawie 6 W. To ma sens
    na wejściu do biurowca, gdzie po godzinach pracy to wyłączasz.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2020-03-28 20:14:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 19:26, Alf/red/ pisze:

    > Tak się robi.

    Nie zawsze, a w wypadku drzwi wejściowych, to raczej nie właśnie z uwagę
    na problemy spowodowane zanikiem napięcia.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-03-28 20:16:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Przeważnie od środka otwiera się prze naciśnięcie klamki, albo jeśli z
    A jeśli nie?

    > jakiegoś powodu nie ma takiego rozwiązania, to jest wyłącznik pożarowy
    > całego systemu.
    A jeśli on jest odcięty przez pożar?
    KJ

  • 17. Data: 2020-03-28 20:51:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 20:16, Kamil Jońca pisze:

    > A jeśli nie?
    > A jeśli on jest odcięty przez pożar?

    A jeśli drzwi są zamknięte na klucz i nie masz klucza?

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-03-28 21:01:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > A jeśli drzwi są zamknięte na klucz i nie masz klucza?

    To powinna być informacja o kluczu :P
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 19. Data: 2020-03-28 21:27:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2020 o 21:01, Kamil Jońca pisze:

    > To powinna być informacja o kluczu :P

    "Ma Pani Marysia" :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2020-03-28 21:41:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Tego debila, co wymyślił te kody, trzeba by na taczkach wywieźć.

    Ale masz świadomość, że kody do domofonów były wtedy, gdy o żadnych
    brelokach unique, ani nawet o dallasach 1990A nikt nie myślał?
    --
    Krzysztof Hałasa