  • 11. Data: 2002-02-22 09:37:11
    Temat: Re: Bankgesellschaft Berlin sprzedaje Inteligo
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > tzw. utracone korzyści. Zarządy banków od lat walczą żeby obniżyć stopy
    tych
    > rezerw i nic ....NBP ma przecież za to gotówę do obrotu ...

    Mowisz jak pracownik banku.
    Jesli za obnizeniem tych stop poszloby obnizenie kredytow - ok - ale wcale
    tak sie nie dzialo - dlatego nie widze powodu, zeby bankowcy mieli miec
    dodatkowy punkt w bilansie zyskow...

    A Inteligo jest "malym" bankiem - jakby taki PKO BP upadl :) Ja sobie tego
    nie wyobrazam ;))

  • 12. Data: 2002-02-22 09:38:19
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Użytkownik "Kasia Skalska" <K...@e...pl> napisał w wiadomości

    Duzo sie nie pomylilem - ego.pl PTE BIG BG S.A. ....

  • 13. Data: 2002-02-22 10:10:27
    Od: "Kasia Skalska" <K...@e...pl>

    > Użytkownik "Kasia Skalska" <K...@e...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Duzo sie nie pomylilem - ego.pl PTE BIG BG S.A. ....

    :-))) no i co z tego że pracuję w instytucji finansowej ? To chyba oznacza
    że mam jako takie pojęcie o tym , o czym piszę - a to chyba dobrze, nie ?
    Zaś co do obniżenia stóp kredytów to wszyscy na to z niecierpliwością
    czekają, ale to nie tylko poziom rezerw obowiązkowych ma na to wpływ (byłoby
    fajowo gdyby to było takie proste). Poza tym wybacz, ale obniżka ta w
    porównaniu to poziomów rezerw jakie są utrzymywane w krajach cywilizowanych
    była śmiesznie niska - zatem jak można tylko na tej podstawie wymagać aby
    banki dostosowywały oprocentowanie kredytów do standardów
    zachodnioeuropejskich ? Choć przyznaję że sama też czekam na tą radosną
    chwilę, kiedy poziomy stóp procentowych kredytów spadną do liczb
    jednocyfrowych ... ech ...Może doczekamy ... :-))) Pozdroofka.

  • 14. Data: 2002-02-22 10:15:13
    Od: "Kasia Skalska" <K...@e...pl>

    Acha - i żeby było jasne (uprzedzam spodziewane ataki ): uważam że polskie
    banki zdzierają ze swoich klientów zbyt dużo - i nie miałam zamiaru w
    poprzednim poscie bronić tych zdzierców - ale takie są fakty. Usługi banków
    potanieją jeśli będą ku temu przesłanki rynkowe ...

  • 15. Data: 2002-02-22 10:21:44
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > zachodnioeuropejskich ? Choć przyznaję że sama też czekam na tą radosną
    > chwilę, kiedy poziomy stóp procentowych kredytów spadną do liczb
    > jednocyfrowych ... ech ...Może doczekamy ... :-))) Pozdroofka.

    Nie mam nic przeciwko, tylko stwierdzilem, ze piszesz jakbys w jakims banku
    pracowala - no i jakos tak sie zgodzilo :)

    Realne oprocentowanie lokat/kredytow tez ma sie w Polsce do zachodnich
    standardow jak.... A jesli panstwo wypuszcza obligacje na potege (dziura 40
    mld) to bankom bedzie sie oplacalo dalej ladowac kase wlasnie w papiery
    rzadowe, a nie uzerac sie z kredytobiorcami.

    Moze zysk nie taki - ale 100% bezpieczenstwa.

    Dlatego dla panstwa w tej sytuacji - obnizenie stop obowiazkowych to raczej
    glupota - pomogloby tylko bankom, panstwu nie.

    Dalej - nie patrzac teraz ze strony podatnika - banki wymyslajac tysiace
    sposobow na obejscie belkowego - pokazaly, ze trzeba z nimi ostro ;)

    Dlatego ja bardzo akurat kibicuje PKO BP - nie mam tam konta (wlansi
    przyszlo potwierdzenie zamkniecia ;) po pol roku), ale.. No wlasnie.

  • 16. Data: 2002-02-22 10:40:13
    Od: "Kasia Skalska" <K...@e...pl>

> [...]
    raczej
    > glupota - pomogloby tylko bankom, panstwu nie.

    Schodzimy na temary makroekonomiczne ... no cóż Państwo ma wiele
    instrumentów do tego aby tchnąć ducha w gospodarkę - co generalnie ma
    zbawienny wpływ na wszystkie wskaźniki makroekonomiczne - nie tylko
    oprocentowania kredytów ... I oglądanie się p. Belki na RPP i zwalanie całej
    winy na Radę że taka niedobra - bo nie obniżając stóp procentowych hamuje
    cały rozwój naszej gospodarki jest najłagodniej rzecz ujmując wygodnictwem
    ze strony p. ministra . Widać Państwu nie zależy na obniżaniu stóp
    oprocentowań obligacji ... A dlaczego ? Sama się nad tym głowię - może masz
    jakiś pomysł ?

    > Dalej - nie patrzac teraz ze strony podatnika - banki wymyslajac tysiace
    > sposobow na obejscie belkowego - pokazaly, ze trzeba z nimi ostro ;)

    I co - to było złe podejście z punktu widzenia klientów ??? Twoim zdaniem
    wszyscy powinniśmy oddać do Skarbu Państwa wszystko posłusznie i schylić
    głowy przed kolejnymi obciążeniami fiskalnymi ? Taaak - bo w sumie to
    jeszcze chyba nie płacimy za powietrze, którym oddychamy - no a każdy
    oddychać musi i jakby to wzmocniło nasz budżet .. hmmm. Chyba rzucę ten
    pomysł odpowiednim osobom :-))

  • 17. Data: 2002-02-22 10:40:22
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    banków
    > potanieją jeśli będą ku temu przesłanki rynkowe ...

    To zaatakowac Cie moga inni bankowcy - bynajmniej nie klienci.
    Ale z potanieniem - bedzie tez nie tylko jak zacznie sie wytwarzac realna
    konkurencja, ale tez jak znikna "Bykowskie" i inne zlodziejskie szumowiny -
    ciagle sie slyszy kto i ile ukradl...

  • 18. Data: 2002-02-22 10:52:45
    Od: "Kasia Skalska" <K...@e...pl>

    > Ale z potanieniem - bedzie tez nie tylko jak zacznie sie wytwarzac realna
    > konkurencja, ale tez jak znikna "Bykowskie" i inne zlodziejskie
    szumowiny -
    > ciagle sie slyszy kto i ile ukradl...

    No cóż ... takie zdarzenia były, są i będą .. i chyba nie pozostało nic
    innego jak się z tym pogodzić. To tylko kwestia tego co wyjdzie na światło
    dzienne, a co uda się zachować w zaciszu gabinetów .. Mnie też to się nie
    podoba ... ale cóż - my to tylko małe robaczki jesteśmy i nic nie możemy -
    można liczyc na uczciwość Top Menagementu jeśli to komuś poprawi
    samopoczucie, ale ja naiwna nie jestem aż tak :-))

  • 19. Data: 2002-02-22 17:16:08
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Fundusz gwarancyjny - to prawda obejmuje wypłaty tylko do określonej kwoty
    > .. niestety niewielkiej - coś ok. 4 tys zł ( może trochę się mylę). Ale
    > obowiązkowe wpłaty na ten fundusz są tworzone nie od dziś i pokrywanmy je
    > jako klienci banków od dawna. Kolejny upadek (jeśli nastąpi) jakiegoś
    banku
    > nie nadszarpnie go na tyle żeby podnosić panikę że to się odbije na
    opatach,
    > które ponosimy ( no chyba że stałoby się to zjawiskiem masowym...) ...

    Wprost z dnia na dzień, to może nie, ale w dalszej przyszłości...- i masz
    rację pisząc, że inteligo to mały bank, ale straty poniesione nawet przez
    jednego człowieka są dla tego człowieka bardzo "uciążliwe".
    Dla mnie wystarczający jest sam fakt obłudy, który powoduje iż w tej właśnie
    chwili klientom mówi się że wszystko w porządku, a później rozkłada ręce.
    Uważam więc, że jeśli BGB sprzedaje inteligo i nie wiadomo nawet czy ktos to
    kupi, to jest to powód do niepokoju i zastanowienia się, czy warto wiązać
    się z tym bankiem.

    > Bardziej martwiłabym się tu o poziom rezerw obowiązkowych jakie banki
    muszą
    > tworzyć - to są naprawdę duże pieniądze zamrażane, z tytułu czego banki
    mają
    > tzw. utracone korzyści. Zarządy banków od lat walczą żeby obniżyć stopy
    tych
    > rezerw i nic ....NBP ma przecież za to gotówę do obrotu ...

    A to swoją drogą, ale imo banki polskie ("w polsce"- jak kiedyś ktoś napisał
    :-)) nie potrafią zarządzać skutecznie nawet tym co mają. Najlepszy przykład
    "króla żelatyny" i pekao, które utopiło kilka milionów złotych- jest pewnie
    jezszcze kilka innych afer i przekrętów na grube miliony- wszystko to straty
    banków które z kolei odbijają się na klientach.
    Ale co tam- upadek jednego banku...-Poprzez takie właśnie przekręty i
    nieudolność banku normalni i uczciwi klienci nie mogą dostać kk (kosmiczne
    wymagania), kredytu na zakup mieszkania, czy innych.
    Póki tak będzie, to niech się nie dziwią, że ludzie nerwowo reagują na takie
    informacje.
    Grzegorz

  • 20. Data: 2002-02-23 20:07:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002 09:14:15 +0100, "Kasia Skalska" <K...@e...pl>
    wrote:

    >Fundusz gwarancyjny - to prawda obejmuje wypłaty tylko do określonej kwoty
    >.. niestety niewielkiej - coś ok. 4 tys zł ( może trochę się mylę).

    do tej kwoty to BFG zwraca 100% ale 90% do duzo wiekszej (chybaz 10x
    wiekszej)

    > Ale
    >obowiązkowe wpłaty na ten fundusz są tworzone nie od dziś i pokrywanmy je
    >jako klienci banków od dawna.

    A co sie niby dzieje z pieniedzmy z tych wplat w "miedzyczasie"
    upadkow bankow ?
    O ile sie nie myle to banki musza miec wydzielone pewne bezpiecznie
    ulokowane srodki na wypadek gdyby BFG sie o nie upomniala ale
    wyplacaja je dopiero jak potrzeba.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl