  • 1. Data: 2002-02-20 13:12:38
    Temat: obnizka stop procentowych
    Od: "Daniel Rutkowski" <g...@s...pl>

    Kiedy nalezy spodziewac sie ich kolejnej obnizki? Interesuje mnie to
    poniewaz chce najtaniej kupic EURO, chyba powinny spasc niedlugo tez ich
    kursy po takiej obnizce?

    Daniel

  • 2. Data: 2002-02-20 15:17:14
    Temat: Re: obnizka stop procentowych
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    Daniel Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...
    >Kiedy nalezy spodziewac sie ich kolejnej obnizki? Interesuje mnie to
    >poniewaz chce najtaniej kupic EURO, chyba powinny spasc niedlugo tez ich
    >kursy po takiej obnizce?

    Raczej odwrotnie. Obnizka stop - mniejsza atrakcyjnosc obligacji, bonow i
    lokat - odplyw kapitalu z Polski - wzrost notowan dolarow i euro. Przed
    obnizka kursy moga spasc jezli kapital bedzie kupowal zlotowki przed
    ostatnimi przetargami ze starymi stopami procentowymi.

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 3. Data: 2002-02-20 17:06:08
    Od: "Daniel Rutkowski" <g...@s...pl>

    Użytkownik "T.Zon" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obnizka kursy moga spasc jezli kapital bedzie kupowal zlotowki przed
    > ostatnimi przetargami ze starymi stopami procentowymi.

    Wiec jak mam rozumiec slowa "(...) słabe dane o produkcji przemysłowej mogą
    zwiększyć oczekiwania inwestorów na szybką obniżkę stóp procentowych i
    dodatkowo wzmocnić naszą walutę(..) Jacek Jurczyński, Marek Nienałtowski
    WARSZAWSKA GRUPA INWESTYCYJNA SA"

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 4. Data: 2002-02-20 17:32:31
    Od: "Radek \(Jogurcik\)" <c...@p...onet.pl>

    > Kiedy nalezy spodziewac sie ich kolejnej obnizki? Interesuje mnie to
    > poniewaz chce najtaniej kupic EURO, chyba powinny spasc niedlugo tez ich
    > kursy po takiej obnizce?

    tak swoja droga to czy ktos zna www gdzie w internecie mozna znalezc jakies
    opracowanie opisujace caly mechanizm ksztaltowania sie kursow walut (moze
    byc ogolnie, w skrocie)

    tez mnei to interesuje, bo chce sprzedac dolary - jak najdrozej oczywiscie
    :))

    Radek

  • 5. Data: 2002-02-20 20:58:36
    Od: "Wir" <a...@w...pl>

> [...]
    > zwiększyć oczekiwania inwestorów na szybką obniżkę stóp procentowych i
    > dodatkowo wzmocnić naszą walutę(..) Jacek Jurczyński, Marek Nienałtowski

    Po pierwsze rekomendacje WGI 'nieczęsto' się sprawdzają :-))) Ale to tak na
    marginesie.

    Nie wnikając w sposoby spekulacji na obligacjach chodzi o to, że jeśli stopy
    spadną to spadnie rentowność emitowanych obligacji a co za tym idzie
    wzrośnie ich cena. Więc jeśli inwestor spodziewa się obniżki stóp to PRZED
    tą obniżką kupuje obligacje a po obniżce może zrealizować zysk.
    W tej wypowiedzi jest kilka założeń:
    1. Dobre dane gospodarcze (bo to nie musi być tylko produkcja przemysłowa)
    powinny skłaniać RPP do zluzowania polityki pieniężnej a co za tym idzie do
    ewentualnej obniżki stóp
    2. Inwestor to tutaj, w domyśle, inwestor zagraniczny, który aby nabyć
    obligacje za PLN musi przewalutować (zapewne dolary) na rynku.
    Więc umocnienie waluty powinno nastąpić PRZED obniżką stóp a nie po !

    To taka prosta teoryjka - a prawda taka, że dane o produkcji prawie nie
    wpłynęly na rynek walutowy. Zresztą Balcerowicz powiedział, że te dane
    zostały zdyskontowane ostatnią obniżką.

    Jak czytasz rekomendacje to musisz wiedzieć, że to są często życzenia
    człowieka, który je pisze.

    Jak chcesz kupić EUR to po pierwsze pomnóż sobie ilość przez kurs i zastanów
    się czy jest o co walczyć bo od kilku miesięcy kurs sie miota między 3,5 a
    3,7. Teraz jest około 3,64 (rynek międzybankowy - musisz dodać do tego parę
    gr) - pomyśl więc czy jest sens czekać na być może 3,55 ? Poza tym oglądnij
    sobie EUR/USD.

    pozdrawiam,
    Wir

  • 6. Data: 2002-02-21 08:21:54
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Rutkowski" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiększyć oczekiwania inwestorów na szybką obniżkę stóp procentowych i
    > dodatkowo wzmocnić naszą walutę(..) Jacek Jurczyński, Marek Nienałtowski

    to nalezy rozumiec tak - pojawia sie nadzieja na obnizke stop wiec nalezy
    niezwlocznie wykorzystac fakt iz teraz stopy sa wysokie i zarabiac na nich
    dopoki sa wysokie. Po obnizce zlotowka powinna oslabnac.

    D.

  • 7. Data: 2002-02-24 10:19:21
    Od: leh <l...@...pl>

    "Radek \(Jogurcik\)" <c...@p...onet.pl> skribis:

    >tez mnei to interesuje, bo chce sprzedac dolary - jak najdrozej oczywiscie
    >:))

    A przy okazji - gdzie sprzedawac / kupowac zeby bylo najlepiej ?
    Podejrzewam ze sa miejsca gdzie maj nizsze marze niz kantory na ulicy..
    Np. dla niektorych walut dobry jest Orbis :)

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)