  • 1. Data: 2002-02-20 13:42:41
    Temat: jaki fundusz emerytalny
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

    Chcę zbierac na emeryturę przez 30-35 lat. Czy wybrać jakiś fundusz
    emerytalny cz yinwestycjny czy moze bawić się w obligacje, a może jeszcze
    coś innego. Czas długi, a jak słyszałem to emerytura z I i II filaru ma być
    niska.

    Czekam na konkretne porady.

  • 2. Data: 2002-02-20 15:02:18
    Temat: Re: jaki fundusz emerytalny
    Od: "Kate" <k...@p...fm>

    Polecam ING, zwłaszcza polisę z tzw. klikiem. Szczegóły na ich stronie.
    Pozdrawiam
    Kate

  • 3. Data: 2002-02-20 17:28:06
    Od: "Krab" <k...@h...pl____>

    zanim zdecydujesz sie na placenie skladek do jakiegos 3 czy 5 filaru -
    polecam najpierw przeczytac - np tu:
    http://e-insurance.pl/filary/r-real.htm
    a potem dopiero wywalac forse w bloto na placenie na: marmury - mercedesy i
    wysokie (kilkanascie tys) pensje zarzadu w firmach zerujacych na przyszlych
    emeryturach
    ps
    w powyzszym art nie uwzgledniono (jesli mnie pamiec nie myli) np oplat dla
    nie-istniejacej jeszcze instytucji, ktora bedzie te emerytury wyplacac, a
    ktora zapewne pobierze kolejne 5-7-9% za to ze jeszcze zyjemy

  • 4. Data: 2002-02-20 18:45:39
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl____> napisał w
    wiadomości news:a50mb3$j7t$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > a potem dopiero wywalac forse w bloto na
    placenie na: marmury - mercedesy i
    > wysokie (kilkanascie tys) pensje zarzadu w

    Tak, pozostaje tylko podpisać sie pod Twoimi
    słowami. Wynagrodzenie ludzi zatrudnionych w
    OFEeramch (i nie tylko w tych) w zaden sposob nie
    jest związane z osiąganym wynikiem (wyjatkiem jest
    chyba dws akcji plus). Pisaliśmy juz sporona ten
    temat na pbb.
    Jeżeli już chcesz inwestować to może w obligacje
    lub w fundusze pieniężne z zerowa opłatą (mały
    przyrost ale stabilny wzrost i w efekcie pewnie
    lepiej wyjdziesz niż w ktoryms tam filarze)

> [...]
    > nie-istniejacej jeszcze instytucji, ktora bedzie
    te emerytury wyplacac, a
    > ktora zapewne pobierze kolejne 5-7-9% za to ze

    Pamięc cie nie myli, to bedzie prowizja pobierana
    przez insytucje powołane specjanie do wypłaty
    emerytury (gdy juz na nia przejdziesz, jak ja
    słyszałem bedzie to 7%)

    Sark

  • 5. Data: 2002-02-21 07:58:32
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

> [...]
    > emerytalny cz yinwestycjny czy moze bawić się w obligacje, a może jeszcze
    > coś innego. Czas długi, a jak słyszałem to emerytura z I i II filaru ma

    wedlug mnie II filar jest bardziej zyskowny i pewny od IIIgo. Chocbt przez
    to ze na biezaco wiesz jak ksztaltuje sie wartosc jednostki uczestnicrwa.
    Ja jestem w Nationale Nederlanden i jestem bardzo zadowolony.
    Dostaje powiadomienie przez e-mail o kazdym nadejsciu skladki. CZesto dzieki
    temu szybciej wiem ze nadeszla kasa na konto niz od moich kadr.

    AO

  • 6. Data: 2002-02-21 08:16:34
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

> [...]
    > a potem dopiero wywalac forse w bloto na placenie na: marmury - mercedesy
    > wysokie (kilkanascie tys) pensje zarzadu w firmach zerujacych na

    to co proponujesz

  • 7. Data: 2002-02-21 09:43:27
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Artur O." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wedlug mnie II filar jest bardziej zyskowny i pewny od IIIgo. Chocbt przez

    A zadałeś sobie trud oszacowanie ile w Twojej przyszłej emeryturze będzie
    składnikiem każdego "filaru" ????
    Bo dla mnie II filar jest śmieszną kwotą na "otarcie łez" i zamydlenie oczu
    Ile sobie odłożę "do skarpety" na starość tyle będę miał
    Z ZUS-u dostanę na "miskę zupy dziennie"
    Z OFE na "kartofle bez wkładki"
    Razem za mało, żeby żyć, za dużo, żeby "pod mostem" zdechnąć

    Aby (wy)godnie żyć musisz mieć cos dodatkowo odłożone i to jest ten 3 filar,
    a gdzie to odłożysz to Twój problem. Możesz np. zainwestować w potomków,
    którzy Cię do śmierci będą utrzymywać.

  • 8. Data: 2002-02-21 10:12:27
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

> [...]
    > Z ZUS-u dostanę na "miskę zupy dziennie"
    > Z OFE na "kartofle bez wkładki"
    > Razem za mało, żeby żyć, za dużo, żeby "pod mostem" zdechnąć

    Mogę sobie zadać trud, ale jak to chcesz wyliczyć. Ktoś gdzieś pisał, że to
    będzie to ok 50-60% obecnego wynagrodzenia. Czy masz może jakiś dobry sposób
    na obliczenie. Tak więc zostaje chyba III filar. Tylko gdzie??? A może
    skarpetka...

  • 9. Data: 2002-02-21 13:07:58
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    > będzie to ok 50-60% obecnego wynagrodzenia. Czy masz może jakiś dobry
    sposób
    > na obliczenie. Tak więc zostaje chyba III filar. Tylko gdzie??? A może
    > skarpetka...

    Pamietaj ze w III filarze pierwsze dwa lata oszczedzania ida praktycznie na
    straty. Jest to zwiazane z reasekurowaniem twojej polisy i prowizja dla
    agenta. Musisz zatem odpowiednio wczesnie zaczac i byc "odpornym" na
    indeksacje skladki. Potrafi ona zaskakujaco wzrastac z biegiem lat.
    A mimo to nie masz rzadnych pewnych zapewnien ile dostaniesz po okresie
    oszczedzania.
    Wedlug mnie II filar jest tu duzo bardziej przejrzysty.

    AO

  • 10. Data: 2002-02-21 13:25:53
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    oczu
    > Ile sobie odłożę "do skarpety" na starość tyle będę miał
    > Z ZUS-u dostanę na "miskę zupy dziennie"

    Niestety ( w polskich warunkach) wada II filaru jest stopien legalnosci
    Twoich zarobkow.
    A zatem jaka czesc Twoich zarobkow jest zgloszona do ZUSu a jaka jest
    "kopertowa".

    Ja jestem w tej komfortowej sytuacji ze 100 % pensji jest opodatkowana
    zgodnie z obowiazujacymi przepisami i konto w NN jest po 3ch latach
    istnienia III filaru w granicach 10 tys. zl
    To dobrze rokuje na przyszlosc.

    AO