  • 1. Data: 2003-02-18 11:16:44
    Temat: BZ WBK - niesłuszne wypowiedzenie - co zrobić?
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    witam

    prawie rok temu złożyłem w BZ WBK konto walutowe EUR i USD. Ale system nie
    przyjmował takich rachunków bez konta osobistego więc pani "założyła" mi
    takie martwe konto aby móc w systemie wprowadzić konta walutowe. I fajnie
    gdyby nie zmiana systemu u nich. Nowy już tego nie łykną i zaczął mi
    naliczać prowizje za prowadzenie konta. Olewałem to równa aż wczoraj
    przyszło "WYPOWIEDZENIE" umowy konta, którego nie zakładałem hahaha.
    Oczywiście wzywają mnie do zapłaty niedozwolonego debetu, odsetki koszty
    pism dla klienta (a jakże) - razem uwaga 59,4 pln.
    I teraz pytanie - co z tym zrobić?
    Czekać dalej i jak skierują sprawę na drogę postępowania egzekucyjnego
    napisać do nadzoru bankowego, że mnie bank okrada czy już jest ten moment?
    Czy może ktoś zna adres tego nadzoru to ja chętnie napiszę - wybieram się
    też do kierowniczki mojego oddziału z prośbą o pisemne wyjaśnienie i
    przeprosiny (czy może coś jeszcze żądać?

    wszelkie sugestie mile widziane

    pzdr
    mwi

    ps a może odesłać to wezwanie faksem z prośbą o przysłanie kopii umowy konta
    której nie podpisałem (może się barany zorientują)

  • 2. Data: 2003-02-18 11:37:58
    Temat: Re: BZ WBK - niesłuszne wypowiedzenie - co zrobić?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2t4nj$cia$1@news.onet.pl, mwi <m...@p...onet.pl>:

    > I teraz pytanie - co z tym zrobić?

    Pragmatycznie najsensowniej jest isc do kierowniczki i wytlumaczyc tak jak
    tutaj. Powinna Ci bez problemu anulowac tamte roszczenia.
    Wydaje mi sie, ze nie mieli racji, ze ROR zlotowkowy jest potrzebny do
    walutowego.

    Gdyby byly problemy a faktycznie nie podpisales umowy na ROR zlotowkowy, to
    nie maja prawa pobierac od Ciebie oplat za tamten ROR i kierowniczka powinna
    taki argument raczej zrozumiec. Niemniej uwazaj, bo jesli taka umowe
    podpisales, to idac w tym kierunku zapedzisz sie w kozi rog.

    Co do "zadoscuczynienia" to nie przesadzajmy - az taka krzywda Ci sie nie
    stala, jesli nie obciaza Cie w zaden sposob. Ale mozesz zapytac na koncu,
    moze zaoferuja Ci cos promocyjnie, np. ROR bezplatnie przez rok (np. mi tak
    zaproponowali) - ale chyba to Cie nie interesuje, wiec szkoda czasu.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-18 12:24:02
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > taki argument raczej zrozumiec. Niemniej uwazaj, bo jesli taka umowe
    > podpisales, to idac w tym kierunku zapedzisz sie w kozi rog.

    sprawdziłem 2 razy, nie podpisałem umowy do konta które mi wypowiedzieli

> [...]
    tak
    > zaproponowali) - ale chyba to Cie nie interesuje, wiec szkoda czasu.
    ROR mnie nie interesuje i chyba faktycznie nie będę się wygłupiał z jakiś
    wielkim zadośćuczynieniem (choć w przypadu banków trzeba być mocno
    wyczulonym - dziś ja jutro może kto inny a tak moja mała "awantura" może
    kogoś uchroni przed takimi wypadkami)

    > --
    > Robert

    pzdr
    mwi

  • 4. Data: 2003-02-18 14:54:59
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    sprawdziłem 2 razy, nie podpisałem umowy do konta które mi wypowiedzieli

    a gdzie sprawdziłeś??? Masz dostęp do archiwum banku??? Sugerujesz, że
    dysponentka otworzyła Ci konto (ROR) ot tak, tylko żebyś mógł mieć rachunek
    walutowy w BZWBK?
    Marek

  • 5. Data: 2003-02-18 19:25:06
    Od: "Pararobert" <p...@U...onet.pl>

    Cześć.

    Jak dobrze zrozumiałem to otworzono Ci konto bez Twojej zgody na piśmie? No
    to zapytaj się dyrektora oddziału, jak to jest, że otwiera się konta na
    martwe dusze. Nie chce mi się wierzyć, że nie podpisałes umowy o prowadzenie
    rachunku - nawet, jeśli Ci sugerowano, że będzie to rachunek martwy.
    Rok temu za prowadzenie takiego rachunku (chyba, że było to konto dla
    studenta - ale jak widzę to raczej nie) również pobierano opłaty a fakt, że
    miałeś na wyciągu "0" wcale nie oznaczało, że nie miałeś debetu - "0" na
    wyciągu oznacza "0" dostępnych środków. Jak byś popatrzył uważnie na
    wyciągi, to powinieneś zauważyć, że na samym końcu masz księgowania. To były
    opłaty które szły na konto windykacyjne.

    System nie ma nic do tego - różni się od SEZAMU/ZORBY tylko tym, że jest
    czytelniejszy dla klienta i dla klienta.

    Pozdrawiam
    Pararobert

  • 6. Data: 2003-02-18 20:18:48
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Pararobert wrote:

> [...]

    I jeszcze dla klienta ;)
    BP, NMSP
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-02-19 09:55:57
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    > sprawdziłem 2 razy, nie podpisałem umowy do konta które mi wypowiedzieli
    >
    > a gdzie sprawdziłeś??? Masz dostęp do archiwum banku???

    w dokumentach, które podpisałem i mam u mnie (jak coś podpisuję w banku to
    zawsze proszę o kopię) nie widnieje takie konto

    >Sugerujesz, że dysponentka otworzyła Ci konto (ROR) ot tak, tylko żebyś
    mógł mieć rachunek
    > walutowy w BZWBK?

    dokładnie tak, otworzyła takie konto bo inaczej się ponoć nie dało

    > Marek

    pzdr
    mwi

  • 8. Data: 2003-02-19 10:01:52
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    prowadzenie
    > rachunku - nawet, jeśli Ci sugerowano, że będzie to rachunek martwy.
    jak w mojej odp. wyżej tak było

> [...]
    były
    > opłaty które szły na konto windykacyjne.
    w wyciągach miesięcznych przychodziło coś w stylu:
    -3pln za prowadzenie konta (którego nie otwierałem)
    +3pln przeksięgowanie z czegoś tam)
    saldo 0pln
    aż tu nagle:
    saldo -43 (około)
    i wezwanie do spłaty.

    > System nie ma nic do tego - różni się od SEZAMU/ZORBY tylko tym, że jest
    > czytelniejszy dla klienta i dla klienta.
    co do systemu to tak zostałem poinformowany (przez panią w oddziale), że
    podliczył to konto jako używane i chce mnie obciążyć. A że był zmieniany to
    sam to odczułem, jak chciałem wpłacić USD to zajęło to ok 30 min. (pani była
    "świeża" w systemie - a może nowa?)

    > Pozdrawiam
    > Pararobert

    pzdr
    mwi

  • 9. Data: 2003-02-19 13:13:34
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "mwi"
    > w wyciągach miesięcznych przychodziło coś w stylu:
    > -3pln za prowadzenie konta (którego nie otwierałem)
> [...]

    ror nie moze miec debetu i dlatego automat uzupelnial konto ror o 3 zl a
    obciazal konto twojego nielegalnego zadluzenia. dopiero jak tam sie
    uzbieralo lub minal jakis okres w ktorym wolno bezkarnie splacic, to
    przeniesli zadluzenie na przeterminowane i wymagaja jego splaty natychmiast.
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-02-19 19:40:34
    Od: "Pararobert" <p...@U...onet.pl>

    Cześć.
    > w wyciągach miesięcznych przychodziło coś w stylu:
    > -3pln za prowadzenie konta (którego nie otwierałem)
> [...]
    No i nie zastanowiło cię to, że na "martwym" koncie są jakies operacje? Jest
    to normalna operacja w systemie ZORBA - nie można Cię zdebetować jeśli mas
    zero na rachunku, więc wszystko idzie na r-k należności od klienta. Stąd
    masz wezwanie do zapłaty. I normalnego classica... :) Jesli masz absolutną
    pewność, że nie podpisałeś umowy na ROR to smaruj do Dyrektora i każ mu
    wyjaśnić fakt, że otwiera się na ciebie jakieś konta bez umowy.

> [...]
    > podliczył to konto jako używane i chce mnie obciążyć. A że był zmieniany
    > sam to odczułem, jak chciałem wpłacić USD to zajęło to ok 30 min. (pani
    Wpłata na twój r-k walutowy? jeśli tak to musiał być poniedziałek po
    przejściu na niwy system. Ja bym jej wybaczył, ale nie zapomniał do końca
    życia... ;-)

    Pozdrówka
    Pararobert