  • 1. Data: 2002-03-22 11:48:48
    Temat: BSK -> MultiBANK sie nie da (ponoc)
    Od: y...@m...try2hackme.org (Michał Cieślicki)

    Witam wszystkich.
    Nie czytuję regularnie tej grupy, ale zapewne rozpocznę...
    Chciałem się Was poradzić w pewnej kwestii.
    Otóż miałem przelać pewną niewielką, okrągłą (111 zł) kwotę
    znajomemu - właścicielowi konta w multibanku.

    Ponieważ nie miałem możliwości zrobienia tego przez własne konto
    internetowe, poprosiłe moją przyjaciółkę, aby te pieniążki wpłaciła
    w oddziale banku w Gliwicach (oddział przy ulicy Zwycięstwa.).

    Po dwudziestu minutach Pani w okienku z wśiekłością oznajmiła, że nie
    _mają takiej możliwości_, aby wpłacić pieniądze do multibanku.

    Kiedy się o tym dowiedziałem, to zdębiałem, ponieważ wydawało mi się,
    że nie powinno to stanowić w 2002 roku problemu, ale przyznam, że nie
    miałem niestety czasu, aby się zapoznać z postami na tej grupie.

    Być może zechcecie mi pomóc i poradzicie, co należy robić na przyszłość
    w takich sytuacjach. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    --
    Michał Cieślicki {sol4,monkey,sol4.net}
    od 1016112078 zbieracz spamu

  • 2. Data: 2002-03-22 11:51:15
    Temat: Odp: BSK -> MultiBANK sie nie da (ponoc)
    Od: "<< HYS >>" <a...@a...pl>

    Może tradycyjnie nie potrafią obsłużyć liczby kontrolnej na początku, w
    takim przypadku podaje się numer bez pierwszych dwóch cyfr. Od 2004 nie
    powinno byc problemu bo wszystkie banki bedą musialy uzywać formatu NRB

    Użytkownik Michał Cieślicki <y...@m...try2hackme.org> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@m...try2hackm
    e.org...

  • 3. Data: 2002-03-22 12:00:48
    Temat: Re: BSK -> MultiBANK sie nie da (ponoc)
    Od: y...@m...try2hackme.org (Michał Cieślicki)

    a...@a...pl <a...@a...pl> wrote:

    >Może tradycyjnie nie potrafią obsłużyć liczby kontrolnej na początku, w
    >takim przypadku podaje się numer bez pierwszych dwóch cyfr. Od 2004 nie
    >powinno byc problemu bo wszystkie banki bedą musialy uzywać formatu NRB

    Tak, na początku numeru konta było 53, a w inteligo chyba jest 11.
    Ale problem w tym, że ostrzegłem o tym moją przyjaciółkę,
    a i ta Baba kombinowała i z tymi dwoma cyferkami i bez.
    Dzwoniła gdzieś, a później się wściekła. Aż żałuję, że sam nie poszedłem
    do tego banku, bo bym zażądał pisemnego uzasadanienia odmowy przyjęcia
    przelewu, zeskanował i wysłał z zapytaniem do jakiejś gazety.

  • 4. Data: 2002-03-22 12:07:34
    Od: "<< HYS >>" <a...@a...pl>

    Czyli to problem w BSK. Właściwie to już obecnie powinni umożliwiać
    przesyłanie na nowe numery (nawet z liczbą kontrolną) choć sami nie muszą
    jeszcze tak numerować swoich kont - o ile pamietam bylo to w napisane w
    ustaleniach związku banków polskich.

  • 5. Data: 2002-03-22 12:16:48
    Od: y...@m...try2hackme.org (Michał Cieślicki)

    a...@a...pl <a...@a...pl> wrote:

> [...]
    >przesyłanie na nowe numery (nawet z liczbą kontrolną) choć sami nie muszą
    >jeszcze tak numerować swoich kont - o ile pamietam bylo to w napisane w
    Mógłbyś mnie nakierować na co się mogę powołać dochodząc swoich racji.
    Olałbym sprawę, bo wiem jaki to bank, ale wkurzyło mnie chamstwo tej
    kobiety.

  • 6. Data: 2002-03-22 12:31:30
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Michał Cieślicki" <y...@m...try2hackme.org> wrote in message
    rg...
> [...]
    > do tego banku, bo bym zażądał pisemnego uzasadanienia odmowy przyjęcia
    > przelewu, zeskanował i wysłał z zapytaniem do jakiejś gazety.

    Wypełnia się druk przelewu i daje kasjerce. Jak ma problemy to wołać
    kierownika. Jak i to nie pomaga to poprosić o telefon do jakiejś osoby
    przełożonej w centrali. Mają obowiazęk zrealizować ten przelew tym bardziej,
    że na ich drukach jest miejsce na normalny format rachunku IBAN.
    Nie przelewałem w oddziale, ale z BSKOnLine chodzi bez problemów.

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2002-03-22 14:42:25
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Cieślicki" napisał w wiadomości ...

    > Dzwoniła gdzieś, a później się wściekła. Aż żałuję, że sam nie poszedłem
    > do tego banku, bo bym zażądał pisemnego uzasadanienia odmowy przyjęcia
    > przelewu, zeskanował i wysłał z zapytaniem do jakiejś gazety.

    Co się wsciekasz na kobietę - mogła zrobić tylko to
    na co pozwalał jej program.
    A Ty Kolego mogłeś wplacić w Multibanku.
    Albo jeszcze lepiej w BRE.
    I nie wymądrzać o 2002 roku.

    JO

  • 8. Data: 2002-03-22 14:47:52
    Od: y...@m...try2hackme.org (Michał Cieślicki)

    jo44 <j...@f...onet.pl> wrote:
    >Co się wsciekasz na kobietę - mogła zrobić tylko to
    >na co pozwalał jej program.
    >A Ty Kolego mogłeś wplacić w Multibanku.
    >Albo jeszcze lepiej w BRE.
    >I nie wymądrzać o 2002 roku.

    Wpłaciłem w tym banku w którym miałem (w sumie nie ja) bliżej.
    Nie wymądrzam się o 2002 roku, wydaje mi się, że takie rzeczy powinny
    działać, a jeśli nie działają, to mam prawo wściec się na kobietę,
    która jest chamska i ordynarna.
    Z uwagi na to, że uzyskałem sporo pomocy od wcześniej odpowiadających
    mi grupowiczów, pragnę im podziękować za sugestie i poświęcony czas,
    natomiast z uwagi na to, że z pieniaczami nie rozmawiam, koledze
    przekazuję wysoko oprocentowanego (na wszystkie grupy w usenecie *PLONK*a).

  • 9. Data: 2002-03-22 18:01:12
    Od: "TomEr" <t...@n...spam.silesianet.pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co się wsciekasz na kobietę - mogła zrobić tylko to
    > na co pozwalał jej program.

    "program" w BSK pozwala na puszczanie wszelkich przelewow
    wina lezy po stronie zarowno kasjerki jak i (a moze przede wszystkim) jej
    przelozonego.

    TomEr

  • 10. Data: 2002-03-22 20:44:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > >
    > Co się wsciekasz na kobietę - mogła zrobić tylko to
    > na co pozwalał jej program.
    > A Ty Kolego mogłeś wplacić w Multibanku.

    Na jednej z Internetowych list dyskusyjnych nie dawno bylo o etyce bankowej
    i o tym jak jedne banki skarza sie na nie przestrzeganie jej przez inne
    banki. W zwiazku z tym przypominam:

    <cite>
    Pracownik banku powinien wykonywać swoje obowiązki starannie i sumiennie,
    zgodnie z najlepszą wolą i wiedzą, w granicach dopuszczalnego ryzyka
    uzasadnionego interesem banku.

    Sprawą honoru pracownika banku jest odpowiedzialność za własne słowo, którym
    powinien czuć się związany tak samo, jak formalnie sporządzonym dokumentem.

    Pracownik banku powinien być uprzejmy i taktowny, udzielać rzetelnych
    informacji, rzeczowo wyjaśniać klientom istotę świadczonych przez bank usług
    </cite>

    Maciej