  • 1. Data: 2002-03-22 10:52:41
    Temat: Płatności KK
    Od: "PJ" <hosi@_NO_SPAM_o2.pl>

    Witam!
    Oto cytat z ebanki.pl: "Transakcje poniżej kwot 100-300 zł rzadko
    podlegają autoryzacji. Powyżej pewnej kwoty granicznej wszystkie
    transakcje w POS-ie muszą być autoryzowane."

    Czy to oznacza, że nawet jeśli karta zostanie już zastrzeżona to
    mimo to można ją płacić np. do kwoty 100zł?

    PJ

  • 2. Data: 2002-03-22 11:03:14
    Temat: Re: Płatności KK
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 11:52:41AM +0100, PJ wrote:

> [...]
    >
    > Czy to oznacza, że nawet jeśli karta zostanie już zastrzeżona to
    > mimo to można ją płacić np. do kwoty 100zł?

    Tak. Ale dotyczy tylko kart wypuklych, dla wszystkich elektronow
    zawsze autoryzowane, nawet dla 1zl.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-03-22 11:06:46
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2002 11:52:41 +0100, "PJ" <hosi@_NO_SPAM_o2.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Czy to oznacza, że nawet jeśli karta zostanie już zastrzeżona to
    > mimo to można ją płacić np. do kwoty 100zł?
    (uwaga mogę kłamać - jeśli tak to niech mnie ktoś mądry poprawi :-)
    Zazwyczaj nie - POS trzyma w pamięci listę kart zastrzeżonych i co jakiś
    czas ją, w ramach połączenia, aktualizuje. Da się zastrzeżoną kartą
    zapłącić jeśli od momentu zastrzeżenia POS nie zdążył sobie zaktualizować
    stoplisty.

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 4. Data: 2002-03-22 11:11:08
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 12:06:46PM +0100, gornik wrote:

> [...]
    > czas ją, w ramach połączenia, aktualizuje. Da się zastrzeżoną kartą
    > zapłącić jeśli od momentu zastrzeżenia POS nie zdążył sobie zaktualizować

    Na pewno nie trzyma calej - wyobrazasz sobie pojemnosci pamieci tych
    posow jak by mialy trzymac skradzione karty za ostatni rok? ;-)

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-03-22 11:14:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Tak. Ale dotyczy tylko kart wypuklych,

    ... i tylko do momentu, az sie POS nauczy, ze karta jest na czarnej
    liscie.

    MJ
    PS. Jak to jest z zelazkami? Sa jeszcze gdzies uzywane do transakcji
    nieautoryzowanych? W taksowkach moze?

  • 6. Data: 2002-03-22 11:17:45
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 12:14:19PM +0100, Michal Jankowski wrote:

    > ... i tylko do momentu, az sie POS nauczy, ze karta jest na czarnej
    > liscie.

    I sie na tej liscie znajdzie ;-)

    > PS. Jak to jest z zelazkami? Sa jeszcze gdzies uzywane do transakcji
    > nieautoryzowanych? W taksowkach moze?

    Zdecydowanie tak. No i poza polska bardzo czesto, rzecz jasna.

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-03-22 12:00:04
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    PJ <hosi@_no_spam_o2.pl> wrote:

    > Czy to oznacza, że nawet jeśli karta zostanie już zastrzeżona to
    > mimo to można ją płacić np. do kwoty 100zł?

    Tak.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-03-22 12:00:30
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > MJ
    > PS. Jak to jest z zelazkami? Sa jeszcze gdzies uzywane do transakcji
    > nieautoryzowanych? W taksowkach moze?

    I w wagonach sypialnych.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-03-22 12:05:17
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia 22 Mar 2002 12:11:08 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    napisał(a):

    > Na pewno nie trzyma calej - wyobrazasz sobie pojemnosci pamieci tych
    > posow jak by mialy trzymac skradzione karty za ostatni rok? ;-)
    Policzmy - jedna karta: 16 cyfrowy numer + 4 cyfrowa data ważności =
    liczba 20 cyfrowa - da się zapisać jako 2^67 (co więcej nie potrzeba na
    prawdę aż tyle bo jest w tym liczba kontrolna, miesiąc jest z przedziału
    1-12, itd.). Czyli z duuużym zapasem potrzeba 10 bajtów.
    Czyli np. 64 MB to 6,5 miliona numerów kart. Co za problem ???

  • 10. Data: 2002-03-22 13:13:44
    Temat: Re: Płatno?ci KK
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    "gornik" <g...@g...w.pl> wrote in message

> [...]
    > 1-12, itd.). Czyli z duuużym zapasem potrzeba 10 bajtów.
    > Czyli np. 64 MB to 6,5 miliona numerów kart. Co za problem ???

    To sie zdziwisz, POS ma w pamieci gora 300 - 400 numerow zastrzezonych kart,
    jezeli karta jest embosowana, kwota transakcji ponizej floor limit-u, a POS
    nie wybierze tej konkretnej transakcji do autoryzacji w sposob losowy to
    transakcja przejdzie na 100% !!!!!