  • 21. Data: 2002-03-02 11:00:38
    Temat: Re: BIK - poprawianie błednych danych - NIEMOŻLIWE?!?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 26 Feb 2002 22:45:30 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >niech tylko wskaza ktory bank i kiedy "doniosl"

    Przeciez to chyba wlasnie odpowiedz z BIKu zawiera.

    >- przeciez bank klientowi
    >nie ma prawa odmowic odpowiedzi na pytanie np:
    >"jak mam przyznany kredyt"
    >"ile mam wolnych srodkow"
    >"czy dnia X przekroczylem wolne srodki/ opoznilem sie ze splata kredytu"

    Odmowic nie omowi ale na ogolne pytanie typu - czy kiedykolwiek
    przykroczylem termin splaty itp moze byc ciezko uzyskac kompletna
    odpowiedz.
    I i tak nigdy nie ma pewnosci czy to co poszlo do BIKu to te same
    informacje jakie dostaje klient, przeciez nie mozna wykluczyc, ze na
    skutek jakiegos bledu nie pojda tam zupelnie inne dane.

    IMO klient powinien moc otrzymac o osobie dokladnie taki sam raport
    jaki dostanie bank wysylajac zapytanie o tego klienta plus nazwy
    bankow, z ktorych pochodza dane (bo tych infomacji banki w raporcie
    nie dostaja).
    Ale opieram sie tylko na zdrowym rozsadku a nie na podstawie prawnej
    :-/
    Ale gdzie to bylo zapisane, ze raz na pol roku klient moze sprawdzic
    swoje dane ? Czy tam aby na pewno bylo zastrzezenie tylko do danych
    osobowych ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 22. Data: 2002-03-02 16:22:49
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > jaki dostanie bank wysylajac zapytanie o tego klienta plus nazwy
    > bankow, z ktorych pochodza dane (bo tych infomacji banki w raporcie

    No własnie, a tak NIE JEST!! Otrzymałem tylko to co wyzej napisalem czyli swoje dane.
    Nt. kredytow nic oprocz nazwy bankow i nazwy tych bankow co pytały.