  • 1. Data: 2002-02-26 18:06:15
    Temat: BIK - poprawianie błednych danych - NIEMOŻLIWE?!?
    Od: <k...@g...pl>

    Zwróciłem się o zapytanie nt. moich danych do BIK, dostałem szybko (po tygodniu)
    odpowiedź. Jednak ta odpowiedź, oprócz faktu KTÓRE banki przekazały informacje na
    mój temat i które PYTAŁY o mnie NIC POZA TYM mi NIE UDOSTĘPNIA!
    To znaczy, że poza przepisaniem moich danych tyle razy ile razy banki udostępniały
    lub prosiły o informacje na mój temat NIC NIE MA! Te dane to: imię, nazwisko, Pesel,
    data ur., nr dow. osob., adres, poza tym BIK informuje (już bez konkretów), że
    przetwarza także następujące dane: zawód, wykształcenie, nr tel., obywatelstwo,
    płeć, stan cywilny, źródła dochodu, dane o zatrudnieniu, liczba osób w gospodarstwie
    dom., status mieszkaniowy.

    I teraz dojdę do sedna sprawy. Wiem, że przysługuje mi prawo poprawiania tych danych
    przetwarzanych przez BIK (rzecz jasna w bankach, nie w BIK-u), ale NIC MI NIE
    WIADOMO o najważniejszych danych: historii kredytowej!!! Więc jak mam ją poprawić???
    Jeśli jakiś bank się np. pomylił i napisał, że np. nieterminowo lub w ogóle nie
    spłaciłem jakiegoś kredytu, a jest to nieprawda, to już może do końca życia taka
    informacja za mną pójdzie, a ja nawet o tym się nie dowiem!!!
    BARDZO PROSZĘ, zainterweniujcie w BIK-u! Co mam zrobić, aby dostać PEŁNE dane, te
    które dostają banki pytające o moją historię? Przecież mam do tego prawo,
    nieprawdaż?!?

    Dzwoniłem do BIK-u, gosć mówi, że faktycznie logika jest dziwna, ale niby takie mają
    przepisy i koniec: NIE DOWIEM sie nic wiecej na SWÓJ(!) temat.
    A co Wy na to? Jak sie o sobie dowiedziec wiecej niz obcy ludzie (banki)?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2002-02-26 18:31:32
    Temat: Re: BIK - poprawianie błednych danych - NIEMOŻLIWE?!?
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Dodałem trochę swojego i zrobiłem forward do Departamentu Prawnego
    Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, ciekawe czy odpowiedzą i co
    odpowiedzą.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 3. Data: 2002-02-26 18:43:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Dodałem trochę swojego i zrobiłem forward do Departamentu Prawnego
    > Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, ciekawe czy odpowiedzą i co
    > odpowiedzą.

    Przeciez dane osobowe udostepnili ;). IMHO rowniez dane dotyczace historii
    kredytowej powinny byc udostepniane, ale chyba nie na podstawie usrawy o
    ochronie danych osobowych. Mam wrazenie, ze zeby BIK i banki zaczely
    udostepniac dane ktorych w tym dokumencie brakowalo bedzie potrzebna decyzja
    sadu ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 4. Data: 2002-02-26 18:47:27
    Od: <k...@g...pl>

    > Dodałem trochę swojego i zrobiłem forward do Departamentu Prawnego
    > Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, ciekawe czy odpowiedzą i co
> [...]
    To fajnie. Bede niecierpliwie czekał - jak odpowiedzą NAPISZ!!!

  • 5. Data: 2002-02-26 18:47:54
    Od: <k...@g...pl>

  • 6. Data: 2002-02-26 18:55:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości (...............)
> [...]
    > A co Wy na to? Jak sie o sobie dowiedziec wiecej niz obcy ludzie (banki)?

    faktycznie logika bez sensu, chociaz ty tez troche z logika jestes na
    bakier -
    - nie wystarczyloby ci wiedziec tyle co banki, musisz wiedziec wiecej?
    Przeciez BIK nic wiecej o tobie nie wie niz banki od ktorych ma dane ;-)))

    Faktycznie, gdyby wiedziec, co ktory bank na ciebie nadal mialbys szanse
    zmusic bank do sprostowania informacji - tylko droga przez bank ma sens
    ale bank ci nie powie, BIK tez nie chce a my klienci jestesmy bezradni.
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-02-26 19:02:55
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > - nie wystarczyloby ci wiedziec tyle co banki, musisz wiedziec wiecej?
    > Przeciez BIK nic wiecej o tobie nie wie niz banki od ktorych ma dane ;-)))

    Ależ przecież ja CHCE wiedziec TYLE CO BANKI! Tyle że bank dowiaduje sie na moj temat
    od BIKu WIECEJ niż ja! Ja tylko sie dowiaduje jak sie nazywam, gdzie mieszkam itd. To
    wiem. Wiem oczywiscie tez gdzie mam kredyty, ale NIE WIEM czy informacje o mojej
    historii kred. sa bezbledne czy moze nie.
    JAK mam je ewentualnie poprawiac, jak mi sie ich nie udostepnia?!?

  • 8. Data: 2002-02-26 19:21:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    WIEM czy informacje o mojej historii kred. sa bezbledne czy moze nie.
    > JAK mam je ewentualnie poprawiac, jak mi sie ich nie udostepnia?!?

    UODO gwarantuje tylko mozlidosc poprawiania danych osobowych. Abys mogl
    poprawiac dane dotyczace kredytow musisz najpier wykazac, ze sa one danymi
    osobowymi ;).
    Jak juz pisalem, ja jestem zwolennikiem dostepu osoby zainteresowanej do
    wszystkich danych. Nie sadze jednak, ze uda sie je wydusic z tych instytucji
    bez walki ;).
    Byc moze BIK powinien udostepniac wszystkie dane pobierajac za to jakas
    oplate.

    Maciej

  • 9. Data: 2002-02-26 20:41:34
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a5gnel$kss$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > poprawiac dane dotyczace kredytow musisz najpier wykazac, ze sa one danymi

    To się bardziej nadaje do Rzecznika praw obywatelskich..
    by zbadano zgodność prawa bankowego z Konstytucją.

    Art. 51.

    1. Nikt nie moze byc obowiazany inaczej niz na podstawie ustawy do
    ujawniania informacji dotyczacych jego osoby.

    2. Wladze publiczne nie moga pozyskiwac, gromadzic i udostepniac innych
    informacji o obywatelach niz niezbedne w demokratycznym panstwie prawnym.

    3. Kazdy ma prawo dostepu do dotyczacych go urzedowych dokumentow i zbiorow
    danych. Ograniczenie tego prawa moze okreslic ustawa.

    4. Kazdy ma prawo do zadania sprostowania oraz usuniecia informacji
    nieprawdziwych, niepelnych lub zebranych w sposob sprzeczny z ustawa.

    5. Zasady i tryb gromadzenia oraz udostepniania informacji okresla ustawa.

    Jak mamy korzystać z dobrodziejstwa Art 51.4 ?

> [...]
    instytucji
    > bez walki ;).
    > Byc moze BIK powinien udostepniac wszystkie dane pobierajac za to jakas

    Przecież pobiera od banków a te przerzucają to na kredytobiorców.

    Uważam, że dostęp do danych winien byc bezpłatny,
    i nie tak, że w Usrzykach w godzinach 3:00- 4:15 :-)).

    BAH

  • 10. Data: 2002-02-26 20:44:29
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > 5. Zasady i tryb gromadzenia oraz udostepniania informacji okresla ustawa.
    >

    > Jak mamy korzystać z dobrodziejstwa Art 51.4  ?

    NO I CO WY NA TO??? A może sie jakis prawnik wypowie?
    Moze napiszemy WSPOLNIE do BIKU???