  • 1. Data: 2002-03-13 13:22:35
    Temat: BIK będzie się tłumaczył przed GIODO cz.1
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Przed chwilą dostałem poleconego z Biura Generalnego Inspektora Ochrony
    Danych Osobowych:

    "W związku z Pana pismem z dnia 26 lutego 2002 r. uprzejmie informuję, iż
    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych zwrócił się do Prezesa
    Zarządu Biura Informacji Kredytowej SA., na podstawie art. 14 ustawy z
    dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, póz.
    883, z późn. zm.), o złożenie pisemnych wyjaśnień w przedstawionej przez
    Pana sprawie.
    O treści wyjaśnień zostanie Pan powiadomiony po ich wpłynięciu do Biura
    Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych."

    Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy ;-)))

    Kamil
    c...@h...pl

    Art. 14.

    W celu wykonania zadań, o których mowa w art. 12 pkt
    1 i 2, Generalny Inspektor lub upoważnieni przez niego
    inspektorzy mają w szczególności prawo :
    1.wstępu, w godzinach od 6 do 22, za okazaniem imiennego
    upoważnienia i legitymacji służbowej, do pomieszczenia, w
    którym zlokalizowany jest zarejestrowany zbiór danych i
    przeprowadzenia niezbędnych badań lub innych czynności
    kontrolnych w celu oceny zgodności przetwarzania danych z
    ustawą,
    2.żądać złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień oraz wzywać
    i przesłuchiwać osoby w zakresie niezbędnym do ustalenia
    stanu faktycznego,
    3.żądać okazania dokumentów i wszelkich danych mających
    bezpośredni związek z problematyką kontroli,
    4.żądać udostępnienia do kontroli urządzeń, nośników oraz
    systemów informatycznych służących do przetwarzania
    danych,
    5.zlecać sporządzanie ekspertyz i opinii.

  • 2. Data: 2002-03-13 14:18:47
    Temat: Re: BIK będzie się tłumaczył przed GIODO cz.1
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > "W związku z Pana pismem z dnia 26 lutego 2002 r.
    A moglbys przypomniec to pismo?

    Michal.

  • 3. Data: 2002-03-13 15:48:23
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    zeszow.tpsa.pl...
    > A moglbys przypomniec to pismo?

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&threadm=73cd.0
    0002181.3c7bce95%40newsg
    ate.onet.pl&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3DBIK%2Bpopra
    wianie%26num%3D10%26as_s
    coring%3Dr%26btnG%3DSzukaj%2Bz%2BGoogle%26as_epq%3D%
    26as_oq%3D%26as_eq%3D%26
    as_ugroup%3Dpl.biznes.banki%26as_usubject%3D%26as_ua
    uthors%3D%26as_umsgid%3D
    %26lr%3D%26as_drrb%3Dq%26as_qdr%3D%26as_miny%3D1981%
    26as_minm%3D5%26as_mind%
    3D12%26as_maxy%3D2002%26as_maxm%3D3%26as_maxd%3D13

    I okolice (wątek jest pocięty)

    Kamil
    c...@h...pl

  • 4. Data: 2002-03-13 19:23:44
    Od: "Piotr Orzechowski" <p...@p...com>

    mam dwa pytania

    1) czy podpisywałeś w bankach zgodę na przekazywanie Twoich danych do BIK ? Kiedy
    starałem się o kredyt w mBanku to bardzo głośno i wyraźnie odczytano mi formułkę o
    tym, że mBank ma prawo przekazać moje dane do BIK - wcześniej żaden bank tego nie
    robił

    2) w jaki sposób skierowałeś zapytane do BIK ? chyba też muszę to zrobić

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 5. Data: 2002-03-13 19:31:05
    Od: "Piotr Orzechowski" <p...@p...com>

    a swoją drogą ciekawie wygląda ta strona BIK - czyżby kolejna firma
    znajomych znajomych wykonała stonkę ?:))

    Dziwne , że ludzie w tako poważnych instytucjach nie zwracają uwagi na
    wizerunek internetowy (a poważne nstytucje to na przykład era.pl, pkobp.pl
    ... i kilka innych, których stronki wyglądają naprawdę tragicznie)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 6. Data: 2002-03-13 21:33:52
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Piotr Orzechowski" <p...@p...com> wrote in
    message news:a6o8r8$5au$1@news.tpi.pl...
> [...]

    >BIK ? Kiedy starałem się o kredyt w mBanku to bardzo głośno i wyraźnie
    >odczytano mi formułkę o tym, że mBank ma prawo przekazać moje dane do BIK

    Teraz chyba w każdej umowie (dotyczącej nawet zwykłego ROR'u w jakimś np.
    PKO BP jest taka klauzula (to samo dotyczy umowy z Inteligo).

    Prawo to chyba ma na podstawie ustawy prawo bankowe,ale mi się nie podoba
    nie to, że BIK gromadzi jakieś dane. Nie podoba mi się zakres danych
    gromadzonych przez BIK i to że nie chcą tych danych udostępniać osobom
    których te dane dotyczą (bo podobno za drogo ich to kosztuje).

    > 2) w jaki sposób skierowałeś zapytane do BIK ? chyba też muszę to zrobić

    Ja do BIK'u żadnego pisma nie pisałem. Najprawdopodobniej mają już o mnie
    jakieś dane, ale nigdy bezpośrednio się do nich nie zwracałem o
    udostępnienie danych które na mój temat zgromadzili. Oburzył mnie
    natomiast sposób administrowania tymi danymi przez BIK. Zastanawiam się
    nad taką sytuacją: Rozwiązuje wszystkie umowy jakie mam podpisane z
    bankami. Spłacam wszystkie zobowiązania wobec nich (kredyty) i żądam
    usunięcia wszystkich danych które na mój temat zgromadzili.
    Zgodnie z:

    Art. 32.
    1.Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
    danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a
    zwłaszcza prawo do:

    6.żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania
    danych osobowych, czasowego lub stałego
    wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli
    są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub
    zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już
    zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
    ^^^^^^

    W takim przypadku dane są już zbędne do celu w którym zostały zgromadzone.
    Teraz pytanie czy mogę żądać od BIK'u żeby usunęli dane na mój temat ?

    A co do tego pisma. To wysłałem maila (podpisanego cyfrowo) na adres
    departamentu prawnego GIODO (na stronie www można znaleźć), a oni
    przysłali poleconego chociaż podkreślałem, że odpowiedź na maila mnie jak
    najbardziej satysfakcjonuje.

    Kamil
    c...@h...pl
    ps Tak poza tym to BIK jak nic według mnie łamie ustawę o ochronie danych
    osobowych. Wiem że liczba posiadanych dzieci czy innego tego typu
    informacje nie są może danymi osobowymi, ale :
    "
    Art. 6.
    W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się każdą
    informację dotyczącą osoby fizycznej, pozwalającą na
    określenie tożsamości tej osoby.
    "
    Czy dane typu wzrost, waga, kolor oczu, liczba posiadanych dzieci, rodzaj
    i wielkość zaciągniętych kredytów, miejsca pracy itp. są danymi osobowymi
    ? Według mnie każda z tych informacji oddzielnie napewno nie, ale w
    połączeniu te dane według mnie stanowią dane osobowe (pozwalają na
    określenie tożsamości osoby).

    Jeżeli powiem że ktoś kiedyś pracował w Plus GSM to ta informacja jako
    oddzielna nie pozwala określić tożsamości danej osoby, ale jeżeli powiem
    że mam na myśli osobę, która pracowała kiedyś w Plus GSM,
    następnie w Netii, a teraz w mBanku, jeżeli dodam do tego daty od kiedy do
    kiedy ta osoba pracowała w poszczególnych firmach, jeżeli powiem że ta
    osoba ma około 30 (dokładnie chyba 28 lat), ma wzrostu xxxcm, ma x dzieci,
    itp, a do tego dodam że kiedyś była bardzo aktywnym uczestnikiem pbb to
    chyba wszyscy tutaj obecni zgodzą się że te dane pozwalają na określenie
    tożsamości tej osoby. Są więc to dane osobowe czy nie ?

    A BIK próbuje się sianem wykręcić, bo jak podawał ktoś tutaj niedawno
    link, szczegółowy raport o kliencie może zajmować nawet kilkadziesiąt
    stron, a ich za drogo to kosztuje żeby każdemu zainteresowanemu takie dane
    przesyłać.

    Polecam artykuł 32 i późniejsze tej ustawy szczególnej uwadze.
    http://www.giodo.gov.pl/BGIW1220.HTM

    Zastanawiam się jakby zwrócić się do banków w których podpisywaliśmy
    cyrograf na przekazywanie danych do BIK'u z pytaniem jakie dane zostały
    przekazane do BIK'u ?;-) Może jakby zaczęło robić tak więcej osób to banki
    ograniczyłyby informacje które przekazują BIK'owi ?

    Art. 33. 1. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, administrator danych
    jest obowiązany, w terminie 30 dni, poinformować o przysługujących jej
    prawach, a zwłaszcza wskazać w formie zrozumiałej odnośnie danych
    osobowych jej dotyczących:

    1) jakie dane osobowe zawiera zbiór,

    2) w jaki sposób zebrano dane,

    3) w jakim celu i zakresie dane są przetwarzane,

    4) w jakim zakresie oraz komu dane zostały udostępnione.

    2. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, informacji, o których mowa w
    ust. 1, udziela się na piśmie.

  • 7. Data: 2002-03-13 22:03:23
    Temat: Czyli widzę, to MÓJ wątek chyba był... :-))
    Od: <k...@g...pl>

    ... o tym BIKu! BO własnie to są normalnie JAJA, żeby MI na MÓJ temat nie
    udostepniali takiej samej ilosci danych jak bankom!!! NO I CO DOSTAŁES ODPOWIEDŹ?!?

  • 8. Data: 2002-03-14 09:13:55
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    camokiller <c...@h...pl> wrote:

    > Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy ;-)))

    Był wczoraj w telewizorni. BIK uruchomił BOK, gdzie można się zgłosic po
    dane jakie zebrał na temat danej osoby.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 9. Data: 2002-03-14 09:34:26
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Był wczoraj w telewizorni. BIK uruchomił BOK, gdzie można się zgłosic po
    > dane jakie zebrał na temat danej osoby.

    Platnie?

    Michal.

  • 10. Data: 2002-03-14 11:44:58
    Od: <k...@g...pl>

    > Był wczoraj w telewizorni. BIK uruchomił BOK, gdzie można się zgłosic po
    > dane jakie zebrał na temat danej osoby.

    No i CO z tego, kiedy pewnie to są te same dane, co wysyłane pocztą. Dalej jest
    problem... nierozwiązany...!
    Nie muszę przecież chodzić (lub pisać) do BIKu, żeby sie dowiedzieć jak sie nazywam i
    gdzie mieszkam, nie?