  • 1. Data: 2002-03-13 12:56:48
    Temat: Kredyt hipoteczny
    Od: "BZ" <t...@p...fm>

    Witam !!!
    Jestem laikiem w tych sprawach więc szukam informacji wszędzie. Chcę kupić
    mieszkanie i wziąść kredyt hipoteczny na to mieszkanie.
    1) Czy kredyt może mieć wartość 100% wartości mieszkania tznbiorę kredyt,
    płacę człowiekowi od którego kupuję i płacę sobie kredyt zamiast płacić
    haracz gościowi od którego wynajmuję?
    2) oprocentowanie, w którym banku najtaniej?
    3) /kiedy bank może stać się właścicielem mieszkania? Jak nie zapłacę raz?
    Spóźnię się jeden dzień z zapłatą raty? Itp
    Pozdrawiam
    Teodor

  • 2. Data: 2002-03-13 13:26:03
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "BZ" <t...@p...fm> writes:

    > Witam !!!
    > Jestem laikiem w tych sprawach więc szukam informacji wszędzie.

    <autoreklama> Może cię zaciekawi
    http://www.kupmieszkanie.w.pl/mieszkanie_kredyt

    > 1) Czy kredyt może mieć wartość 100% wartości mieszkania tznbiorę
    > kredyt, płacę człowiekowi od którego kupuję i płacę sobie kredyt
    > zamiast płacić haracz gościowi od którego wynajmuję?

    Bywają takie oferty ale dość rzadko i zwykle mają specyficzne
    dodatkowe wymagania ('dla polityków', 'dla młodych biznesmenów...')

    Typowo powinieneś jednak jakieś 20% mieć.

    A jeśli chodzi o haracz, cóż, jest wysoce możliwe że okaże się iż

    [odsetki dla banku] + [opłaty za własne mieszkanie] > [czynsz u kogoś]

    (nie żebym od razu zniechęcał ale trzeba taki rachunek wykonać)

    > 2) oprocentowanie, w którym banku najtaniej?

    expander miał chyba takie porównanie. Ale oprocentowanie to bynajmniej
    nie wszystko.

    > 3) /kiedy bank może stać się właścicielem mieszkania? Jak nie zapłacę raz?
    > Spóźnię się jeden dzień z zapłatą raty? Itp

    Nie. Jeśli spóźnisz się, po prostu lecą karne odsetki. Jeśli nie
    zapłacisz raty albo zapłacisz za mało, bank najpierw będzie Cię
    'poganiał', próbował się układać etc. Skorzystanie z hipoteki to
    raczej ostateczność, stosowana gdy 'nic innego nie daje się z Tobą
    zrobić'.

  • 3. Data: 2002-03-13 14:02:33
    Od: "Szczepan Kuźniarz" <s...@i...pl>

> [...]
    > 3) /kiedy bank może stać się właścicielem mieszkania? Jak nie zapłacę raz?
    > Spóźnię się jeden dzień z zapłatą raty? Itp

    Ma takowy kredyt w LG Petro i sprawa wygląda tak:

    1) Może być 100% wartości, ale wtedy jest wyższe oprocentowanie. LG ma dwa
    progi
    do 20% środków własnych najdroższy kredyt, do 50% tańszy, powyżej 50%
    najtańszy.
    2) Nie wiem dokładnie, ale widziałem gdzieś reklamy 4.99% w Euro. Trzeba
    jednak wziąć
    pod uwagę prowizję banku rzędu 1-2% kwoty kredytu i wszelkie opłaty związane
    zabezpieczeniem kredytu (np. obowiązkowa hipoteka + wpis do księgi
    wieczystej,
    ubezpieczenie i cesja praw na bank, itp.).
    3) Zależy co jest w umowie zapisane. LG bodajże pozwala na jednomiesięczny
    poślizg raz
    na rok. Jednocześnie też wymagają założenia rachunku u nich i zrobienia
    zlecenia stałego
    na spłatę raty, więc jeżli tylko masz pieniądze na koncie to sami sobie je
    ściągną i już.

    Pozdrawiam,

    Szczepan Kuźniarz
    s...@i...pl

  • 4. Data: 2002-03-13 14:07:18
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

> [...]
    |
    | [odsetki dla banku] + [opłaty za własne mieszkanie] > [czynsz u kogoś]
    |
    | (nie żebym od razu zniechęcał ale trzeba taki rachunek wykonać)

    W BOŚ-u dają na 90% ceny mieszkania.

    Jeśli chodzi o wynajem to ja płaciłem za kawalerkę w Centrum W-wy (27m2)
    1200 zł, Teraz za mieszkanie 55m w Ursusie płacę 500 zł czynszu (z
    ogrzewaniem na zimę, moze w lecie będzie mniej) + 1500 zł spłaty kredytu.

    No ale płacę za swoje jak to się mówi, chociaż w tych 2000 zł połowa to
    odsetki dla banku.

  • 5. Data: 2002-03-14 14:47:42
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

> [...]
    > ogrzewaniem na zimę, moze w lecie będzie mniej) + 1500 zł spłaty kredytu.
    >
    > No ale płacę za swoje jak to się mówi, chociaż w tych 2000 zł połowa to

    Ja miesieczny koszt kredytu mam okolo 650 PLN (kredyt w USD w ING BSK na 25
    lat). Oplaty za mieszkanie to okolo 400 PLN (czynsz, woda, gaz i prad)
    Mysle, ze moglbym smialo (gdybym mial gdzie mieszkac hehe) wynajac to
    mieszkanie za 950 PLN + oplaty. Zostawaloby mi jakies 300 PLN na czysto. No
    wlasnie.... tylko musialbym gdzies w tym czasie zamieszkac ;-)

    Malin

  • 6. Data: 2002-03-14 14:49:34
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik Szczepan Kuźniarz <s...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a6nm5l$386
    Jednocześnie też wymagają założenia rachunku u nich i zrobienia
    > zlecenia stałego
    > na spłatę raty, więc jeżli tylko masz pieniądze na koncie to sami sobie je
    > ściągną i już.

    Nawet jesli nie masz, a przyznali ci debet, to i taks ciagna na rzecz
    hipotecznego a zostawia ujemne saldo na rachunku osobistym :)

    Malin

  • 7. Data: 2002-03-14 17:55:26
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Thu, 14 Mar 2002 15:47:42 +0100, "Jacek Maliszewski"
    <J...@s...home.pl> wrote:

> [...]
    >mieszkanie za 950 PLN + oplaty. Zostawaloby mi jakies 300 PLN na czysto. No
    >wlasnie.... tylko musialbym gdzies w tym czasie zamieszkac ;-)

    Kochany, wszystko pieknie, ale czy dotarlo juz do Ciebie, ze ten
    haracz bedziesz placil przez 25 lat?!?!?! Toz to pol zycia :-)

    (Tak wiem, mozesz go splacic wczesniej. ale pewnie beda pilniejsze
    wydatki :-))

    Pozdrawiam
    PGR

  • 8. Data: 2002-03-14 18:28:20
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Piotr Gralak <g...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...

> [...]
    > haracz bedziesz placil przez 25 lat?!?!?! Toz to pol zycia :-)
    >
    > (Tak wiem, mozesz go splacic wczesniej. ale pewnie beda pilniejsze

    Tak zdaje sobie sprawe - traktuje to jako jeden z podatkow. Miesiecznie na
    jedzenie wydaje z zona okolo 800 zlotych (tak mi sie zdaje). Placac 22% VAT
    od tego mam ladny haracz ;-)

    A kredyt czesciowo splace po odzyskaniu podatku z US.

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl

  • 9. Data: 2002-03-14 18:35:21
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Thu, 14 Mar 2002 19:28:20 +0100, "Jacek Maliszewski"
    <j...@s...home.pl> wrote:

    >A kredyt czesciowo splace po odzyskaniu podatku z US.
    >
    >Malin

    E tam, splacisz. Pojawi sie dziecko, potem drugie, potem trzeba bedzie
    zmienic samochod :-)))

    PGR

  • 10. Data: 2002-03-14 18:46:03
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Piotr Gralak <g...@i...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...

    > E tam, splacisz. Pojawi sie dziecko, potem drugie, potem trzeba bedzie
    > zmienic samochod :-)))

    No to trudno - jeden podatek wiecej do placenia. Ale przynajmniej place na
    swoje :)
    To mnie mniej boli :) Znacznie mniej, niz oddawanie co miesiac Panstwu 4
    tysiace miesiecznie w formie wszelakich podatkow - tutaj nie widze na co
    place :(

    Malin

    P.S. Samochodu na razie nie zamierzam nawet kupowac nawet po raz pierwszy -
    nie wspominajac o wymianie. Ciecko? Coz za 2 tygodnie sie narodzi :) Chyba
    jednak nie bedzie to az tak uciazliwe finansowo - ludzie przesadzaja :) A
    jak zbuduje juz kolumne aktywow w wystarczajacej wielkosci, by zaczely mnie
    utrzymywac - to wtedy pozwole sobie na odrobine rozpusty i kupie samochod a
    moze nawet i dom ;-)

    Malin