  • 1. Data: 2002-04-19 19:43:00
    Temat: BIG BG pnie sie w gore
    Od: "minik" <m...@m...net>

    "BIG BG w trzy miesiące zarobił więcej niż w całym ubiegłym roku

    isk (18-04-02 18:27)

    Bank zarobił w pierwszym kwartale na czysto 45,5 mln zł.

    BIG BG jako pierwszy z giełdowych banków zdecydował się podać wyniki
    finansów za pierwszy kwartał.

    - Szczególnie cieszy, że na zyski złożyła się podstawowa działalność banku,
    a nie jednorazowe transakcje - powiedział dziennikarzom prezes BIG BG
    Bogusław Kott. Zapewnił też, że wbrew prasowym spekulacjom nie wybiera się
    jeszcze na emeryturę. - Chciałbym zakończyć proces restrukturyzacji banku i
    dlatego zamierzam przepracować jeszcze co najmniej dwa lata. Może wtedy
    pomyślę o odpoczynku - powiedział.

    Według jego informacji w najbliższym czasie strategiczny inwestor BIG BG
    portugalski Banco Commercial Portuges nie będzie chciał zwiększyć udziałów w
    banku ponad 50 proc. i ogłosić wezwania na pozostałe akcje warszawskiej
    instytucji. - W tym roku nie przewidujemy też nowej emisji akcji. Po raz
    kolejny natomiast planujemy zwiększenie funduszy własnych przez zaciągnięcie
    pożyczki podporządkowanej - przyznał Kott.

    Prezes BIG BG odniósł się też do ubiegłorocznych wyników finansowych spółki.
    Przypomnijmy, że audytor banku firma KPMG podała, że gdyby BIG BG rozliczył
    wszystkie koszty poprzez rachunek zysków i strat, to w 2001 r. jego wynik
    netto zostałby obniżony o 868 mln zł. Prasa zarzucała też, że mimo słabych
    wyników banku jego zarząd zarobił w ub.r. aż 32 mln zł. - Audytor miał prawo
    wydać swoją opinię na temat sposobu sporządzenia bilansu, ale przecież go
    nie zakwestionował. A mógł to zrobić, gdyby się z nim nie zgadzał. A co do
    zarobków zarządu mogę jedynie powiedzieć, że zostały one zatwierdzone przez
    akcjonariuszy banku - uciął dyskusję Kott.

    W I kwartale wynik na działalności bankowej wyniósł 283,4 mln zł, czyli o 11
    proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2001 r. Nadal jednak rośnie
    odsetek nieregularnych kredytów, które w decydującej mierze zaważyły na
    ubiegłorocznych słabych wynikach zarówno BIG BG, jak i całego sektora
    bankowego. Obecnie w banku niespłacane na czas kredyty stanowią 22,5 proc.
    wszystkich - przed rokiem było tylko 18,2 proc. Bank utworzył jednak w ub.r.
    specjalny fundusz na wypadek utraty części kredytów i dzięki temu jego
    współczynnik wypłacalności wynosi 9,97 proc. (NBP zaleca, by nie był niższy
    od 8 proc.)."

    Za gazeta.pl

  • 2. Data: 2002-04-20 09:47:38
    Temat: Re: BIG BG pnie sie w gore
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > "BIG BG w trzy miesiące zarobił więcej niż w całym ubiegłym roku

    Oj bedzie z tego jeszcze niezly bigos.........

  • 3. Data: 2002-04-20 13:54:22
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <a...@a...net>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
    > "BIG BG w trzy miesiące zarobił więcej niż w całym ubiegłym roku
    >

    > Bank zarobił w pierwszym kwartale na czysto 45,5 mln zł.
    Parę lat temu pracownicy pewnego zakładu (parę tys.osób) musieli tam założyć
    konta. W ostatnich m-cach ci
    pracownicy dostawali i jeszce dostają akcje pracownicze i ZCW chyba
    większość je od razu spienięża
    Nie do końca więc są to jakieś szczególne zasługi banku

    Arek

  • 4. Data: 2002-04-27 01:20:40
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > "BIG BG w trzy miesiące zarobił więcej niż w całym ubiegłym roku
    >
    > isk (18-04-02 18:27)
    >
    > Bank zarobił w pierwszym kwartale na czysto 45,5 mln zł.

    To ty nie wiesz ze Marek Belka (byl?) czlonkiem rady nadzorczej tego
    banku.........odplaca sie za nadobne....