Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2002-04-19 16:43:32
Temat:Western union - ile kosztuje przeslanie pieniedzy?
Od:"Alexx" <h...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos korzystal z ich uslug?? Jakie ceny???
Bylem na ich stronie, ale cwaniaki nie podaja cennika...
Chce wyslac cos kolo 100 zł do Czech (do Pragi) i szuakam sposoby aby było
to jak najtaniej...
pozdr
Alexx

2. Data: 2002-04-19 17:17:45
Od:<g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bylem na ich stronie, ale cwaniaki nie podaja cennika...
> Chce wyslac cos kolo 100 zł do Czech (do Pragi) i szuakam sposoby aby było
minimalna oplata to ok. $20, czyli w twoim przypadku prowizja 100% :)
Raczej znajdz inny sposob...

3. Data: 2002-04-19 17:51:13
Od:"Grzes" <p...@a...net.pl.spam> szukaj wiadomości tego autora

WUMT jest raczej drogi, jego zaleta to szybkość (kilka minut) a nie cena
wysyłając z polski kase za granice wpłata musi być w $ (lub w przeliczeniu w
zł)
prowizje sa bardzo wysobie, podaje tylko te najnizsze kwoty
OD KWOTY$ DO KWOTY $ OPLATA $
0 50 13
50,01 100 15
100,1 200 22
200,1 300 29

wiec przy wpłacie 100 zł tj. ok. 25 $ prowizja wynosi 13 $

Grześ

4. Data: 2002-04-20 08:01:07
Od:"Alexx" <h...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

:(((((

Kurcze niedobrze... W takim razie jak placic za aukcje wylicytowane na
zachodzie??
Czy da sie np podac gosciowi numer ekarty i powiedziec zeby sobie pobral
naleznosc???
O takich marzeniach jak sprzedac cos na zachodzie i dostac szybko i tanio
kase do Polski to nawet nie wspominam :( co za zacofany kraj :PP

pomozcie!!

5. Data: 2002-04-20 08:35:58
Od:"pablos" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co znalazłem to najlepsze ceny ma BidPay (jest on zresztą oparty na
Western Union)

w skrócie system działa tak, że sprzedawca otrzyma od BidPaya pocztą przekaz
pienięzny do odbioru kasy w oddziale Western Union , Tobie zaś pieniądze
ściągane są z karty

plus w stosunku do PayPala : działa również w Polsce

plus w stosunku do Western Union : kilkakrotnie tańszy - przekaz 65 USD
kosztuje 5 USD a normalnie w Western Union 15 USD

6. Data: 2002-04-20 10:57:25
Od:"inkoguto" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kase do Polski to nawet nie wspominam :( co za zacofany kraj :PP

Tak jakby w innych krajach operacje międzynarodowe były darmo:-(
To wszędzie jest drogie dla malutkich kwot!!!
Najtańszy sposób, ale powolny i ryzykowny, to wysłać banknot w kopercie.
Ciut droższy, dużo szybszy i mniej ryzykowny to płatność kartą

7. Data: 2002-04-21 10:39:22
Od:"Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> Najtańszy sposób, ale powolny i ryzykowny, to wysłać banknot w kopercie.
> Ciut droższy, dużo szybszy i mniej ryzykowny to płatność kartą

Nie taki znowu ryzykowny. Należy wysłać to jako list wartościowy. Przy
nadaniu podajesz jego wartość (czyli wysokość kwoty włożonej do koperty) i
list idzie w specjalnym trybie tzn. odbiór przesyłki potwierdzają wszystkie
osoby, przez których ręce ta przesyłka przechodzi. Dla niewielkich kwot jest
to najtańszy sposób przesłania pieniędzy.
Ja z tego sposobu jak dotąd nie korzystałem, wyczytałem o nim w gazecie, a
ponieważ temat mnie interesował, więc zdobyte informacje zweryfikowałem na
poczcie i uzyskałem tam ich potwierdzenie.

--
Pozdrowienia

Krzysztof Maj