  • 61. Data: 2013-01-18 09:26:28
    Temat: Re: BFG a ewentualna plajta RP
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Jan 2013 21:17:29 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >No i właśnie to napisałem. Złoto jest tylko towarem, a nie jakimś
    >absolutem, "jedyną bezpieczną przystanią".

    pozwolę sobie więc użyć Twoich słów w takiej parafrazie: "A czy ja
    gdzieś napisałem, drogi kłamco, że [jest absolutem]??"
    Dodam: czy ktokolwiek w tej dyskusji to napisał?

    Na tym zakończę, bo irytuje mnie Twój "sposób" dyskusji, w której
    zamiast argumentów używasz inwektyw.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 62. Data: 2013-01-18 09:29:27
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Jan 2013 23:07:39 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >gospodarka zacznie padać. Wbrew pozorom zauważalna deflacja jest jeszcze
    >gorsza niż kontrolowana inflacja, bo nagle zyskowne jest gromadzenie
    >takiej czy innej waluty i po prostu czekanie. A gospodarka to ruch., zaś
    >pieniądz to tylko narzędzie służące do społecznie akceptowalnego
    >podziału zasobów.

    to bzdura.
    Gdyby ludzie tak postępowali, to nikt nie kupował by elektroniki,
    komputerów itp. - skoro jest oczywiste, że za kilka miesięcy stanieją.
    A jednak kupują...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 63. Data: 2013-01-18 09:34:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Jan 2013 15:44:20 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Swoją drogą podane przez ciebie źródło jest dla mnie o tyle
    >niewiarygodne, że pomija np. to:
    >
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Price_revolution

    600% przez 150 lat?
    To potworność! Kto mógłby znieść inflację na poziomie 1,2% rocznie?!
    Zgroza... Cud, że świat przetrwał te mroczne wieki straszliwej
    inflacji na złocie...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 64. Data: 2013-01-18 09:51:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 09:26, Jarek Andrzejewski pisze:

    > pozwolę sobie więc użyć Twoich słów w takiej parafrazie: "A czy ja
    > gdzieś napisałem, drogi kłamco, że [jest absolutem]??"
    > Dodam: czy ktokolwiek w tej dyskusji to napisał?

    16 stycznia, 15:38:

    "właśnie w ekstremalnych sytuacjach złoto utrzymywało wartość"

    Nie, nie utrzymywało. Traciło. Mniej niż "papierowe pieniądze", ale
    traciło. Bo trzeba było dać go dużo więcej za te same artykuły
    "pierwszej potrzeby", niż przed sytuacjami ekstremalnymi.

  • 65. Data: 2013-01-18 09:53:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 09:29, Jarek Andrzejewski pisze:

    > to bzdura.

    Nie.

    > Gdyby ludzie tak postępowali, to nikt nie kupował by elektroniki,
    > komputerów itp. - skoro jest oczywiste, że za kilka miesięcy stanieją.
    > A jednak kupują...

    Znaczy się ty elektronikę kupujesz, żeby trzymać ją jako bezpieczną
    lokatę? Bo inaczej analogia jest kompletnie do dupy.

  • 66. Data: 2013-01-18 09:56:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 09:34, Jarek Andrzejewski pisze:

    > 600% przez 150 lat?
    > To potworność! Kto mógłby znieść inflację na poziomie 1,2% rocznie?!
    > Zgroza... Cud, że świat przetrwał te mroczne wieki straszliwej
    > inflacji na złocie...

    Zdaje się nie rozumiesz znaczenia słowa "średnia".

  • 67. Data: 2013-01-18 10:03:03
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 18 Jan 2013 08:55:45 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A nie zauważyłeś, że to celowo przekręcone słowo?

    Nie. Za to często widzę takie żałosne tłumaczenia po fakcie.

    > To przyp*.*dol się jeszcze do gwiazdek i kropki, że niepoprawne...

    Eee tam, ja na DOS-ie wychowany jestem.

    AK

  • 68. Data: 2013-01-18 11:03:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 10:03, Andrzej Kubiak pisze:

    > Nie. Za to często widzę takie żałosne tłumaczenia po fakcie.

    To zinterpretuj sobie to: "a nóż widelec..."

  • 69. Data: 2013-01-18 17:27:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 18 Jan 2013 09:56:01 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Zdaje się nie rozumiesz znaczenia słowa "średnia".

    zdaje się, że nie masz kontrargumentów wobec twierdzenia, że złoto
    _jest_ dobrym sposobem zachowania (albo jak najmniejszej utraty)
    wartości majątku w czasie.
    Powodzenia w gromadzeniu konserw i "organizowaniu" jedzenia...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 70. Data: 2013-01-18 17:37:30
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Och, jakże sprytnie się wymigałeś od przeprosin za wciskanie mi swoich
    > konfabulacji w moje usta.

    To ciekawe że domagasz sie przeprosin w sytuacji kiedy nazwałes mnie po
    kolei analfabetą, kłamcą, manipulatem i idiotą w czasie gdy ja "śmiałem"
    jedynie zasugerowac że być może oszczędzasz na emerturę w biletach
    narodowego banku.

    > A pomyśl: jeśli pilnie potrzebujesz np. naprawić samochód, kupić
    > samochód czy naprawić uszkodzony dach w domu, to czym najłatwiej i z
    > najmniejszą stratą zapłacisz? Złotem?

    W systemie hard money owszem, złotem lub srebrem. W systemie FIAT po
    translacji papierem.

    Zadam jeszcze raz pytanie dla uproszczenia watku.
    W jakich "rezerwach" Andrzej Lawa trzyma swoje oszczędności / nadwyżki w
    reżimie FIAT.

    Jak narazie usłyszałem od Ciebie:
    a) kontakty
    b) umiejetności produkcji bimbru i szlugów ( bo nie same szlugi i bimber)
    c) instalacje do produkcji powyższego.

    Czy jest jednak coś materialnego w czym swoje nadwyżki akumulujesz ?

    george