  • 71. Data: 2013-01-19 22:05:47
    Temat: Re: BFG a ewentualna plajta RP
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 17:37, george pisze:

    > To ciekawe że domagasz sie przeprosin w sytuacji kiedy nazwałes mnie po
    > kolei analfabetą, kłamcą, manipulatem i idiotą w czasie gdy ja "śmiałem"
    > jedynie zasugerowac że być może oszczędzasz na emerturę w biletach
    > narodowego banku.

    Znowu manipulujesz. Ale mniejsza...

    > W systemie hard money owszem, złotem lub srebrem.

    LOL

    Będziesz dziubdział sztabki na piasek i ostrożnie odważał na
    aptekarskiej wadze, żeby resztę wypłacić, czy też pogodzisz sił
    zaokrąglaniem cen do np. dekagramów? ;->

    Ciekaw też jestem, jak będziesz sprawdzał czystość kruszców...

    Czy może mówisz o jakichś papierowych lub elektronicznych kwitach
    mających rzekomo jakieś pokrycie w złocie? Jeśli tak, to jesteś
    baaaaaaaaaaaaaardzo naiwny, zwłaszcza po niedawnych przygodach z Amber
    Gold :)

    > W systemie FIAT po translacji papierem.

    Znaczy się będziesz latał ze swoim złotem po kantorach, żeby je szybko
    na papier zamienić? (ze stratą)

    [ciach]

    > Czy jest jednak coś materialnego w czym swoje nadwyżki akumulujesz ?

    W normalnych walutach. Są najwygodniejsze, a w razie krachu i tak
    wszystko poleci na pysk, więc nie ma co kombinować z kłopotliwymi
    błyskotkami. Lepiej wydać na przyjemności lub zainwestować w coś, co ma
    praktyczne zastosowania.

    W trybie szykowania się na kataklizm wydałbym raczej pieniądze na
    agregat prądotwórczy (zaraz, to już mam...), zapas paliwa i
    długoterminowe awaryjne jedzenie. Oraz rewolwer lub dwa ;)

  • 72. Data: 2013-01-19 22:18:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 17:27, Jarek Andrzejewski pisze:

    > zdaje się, że nie masz kontrargumentów wobec twierdzenia, że złoto
    > _jest_ dobrym sposobem zachowania (albo jak najmniejszej utraty)
    > wartości majątku w czasie.

    Mam, tylko twoja wybiórcza percepcja spowodowana wiarą w twojego żółtego
    bożka powoduje, że ich nie dostrzegasz.

    Podsumuję, może przypadkiem zauważysz:

    1. ceny złota ulegają cyklicznym zmianom
    2. ich wysoki poziom jest skutkiem nie tyle wysokiego zapotrzebowania i
    niewystarczającej podaży tego surowca ile tradycji - złoto jest cenne bo
    ludzie uważają je za cenne

    W sumie bardziej logicznym metalem lokacyjnym byłby uran - tyle że jego
    przechowywanie byłoby dość nielegalne... ale jak już przy tym jesteśmy
    czy nie przypominasz sobie przypadków, kiedy władzuchna delegalizowała
    posiadanie twojego ukochanego złota i je całkiem sprawnie konfiskowała?

  • 73. Data: 2013-01-20 22:13:14
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > W normalnych walutach. Są najwygodniejsze, a w razie krachu i tak
    > wszystko poleci na pysk, więc nie ma co kombinować z kłopotliwymi
    > błyskotkami.

    Czyli jednak papier? tylko że nie PLN ?
    LOL.

    >Lepiej wydać na przyjemności lub zainwestować w coś, co ma
    > praktyczne zastosowania.

    Akurat z tym sie moge zgodzić tylko ze nie o to pytalem.
    Jak wydać nadwyżki, wie każdy.

    george

  • 74. Data: 2013-01-21 15:21:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 19 Jan 2013 22:18:58 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Mam, tylko twoja wybiórcza percepcja spowodowana wiarą w twojego żółtego
    >bożka powoduje, że ich nie dostrzegasz.
    >
    >Podsumuję, może przypadkiem zauważysz:
    >
    >1. ceny złota ulegają cyklicznym zmianom

    to fakt. Podobnie jak cena dolara, euro, złotówki, kukurydzy czy
    konserw

    >2. ich wysoki poziom jest skutkiem nie tyle wysokiego zapotrzebowania i
    >niewystarczającej podaży tego surowca ile tradycji - złoto jest cenne bo
    >ludzie uważają je za cenne

    to opinia, którą zresztą podzielam.
    I zgadzam się, że "złoto jest cenne, boludzie uważają je za cenne",
    tylko zdaje się wyciągam z tego inne wnioski niż Ty. Ja uważam, że ze
    względu na tę wiarę (być może irracjonalną), która trwa od tysięcy lat
    właśnie złoto warto mieć jako zabezpieczenie części majątku.

> [...]
    >czy nie przypominasz sobie przypadków, kiedy władzuchna delegalizowała
    >posiadanie twojego ukochanego złota i je całkiem sprawnie konfiskowała?

    przypominam, np. http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_6102.
    To tylko potwierdza moją tezę, że państwo wie, że źle robi psując
    pieniądz i stara się siłą zmusić obywateli do poniesienia kosztów tego
    ukrytego oszustwa.
    Dla mnie to jest argument za posiadaniem złota.
    A czego wg Ciebie dowodzi fakt, że jednym dekretem można
    zdelegalizować posiadanie złota?
    Czyż np. żywności (zdaje się, że to uważasz za dobrą lokatę) nie może
    to dotknąć? Przypominasz sobie głód na Ukrainie w latach 30-tych,
    który był skutkiem "kolektywizacji"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 75. Data: 2013-01-24 18:52:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2013 22:13, george pisze:

    > Czyli jednak papier? tylko że nie PLN ?
    > LOL.

    W tym, co mi jest potrzebne "na co dzień". Rezerwa złotówek i CHF na
    wypadek konieczności zmiany pracy.

    > Akurat z tym sie moge zgodzić tylko ze nie o to pytalem.
    > Jak wydać nadwyżki, wie każdy.

    Gromadzenie nadwyżek powoduje tylko to, że stajesz się łakomym kąskiem.

    Lepsza jest umiejętność przetrwania i produkowania/zarabiania w różnych
    warunkach.

    Nadwyżki muszą być dynamiczne (dochodu, a nie zapasów), wtedy nawet
    inflacja ci nie straszna.

  • 76. Data: 2013-01-24 19:01:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.01.2013 15:21, Jarek Andrzejewski pisze:

    > to fakt. Podobnie jak cena dolara, euro, złotówki, kukurydzy czy
    > konserw

    Czyli wracam do tego co na początku stwierdziłem: złoto jako jedyny
    bezpieczny i słuszny zapas to mit.

    Przyjdzie kryzys i w pierwszej kolejności zabiorą ci to twoje złotko.

    Zresztą złoto jest niewygodne z wielu innych powodów - fałszerstwa,
    odmierzanie...

> [...]
    > względu na tę wiarę (być może irracjonalną), która trwa od tysięcy lat
    > właśnie złoto warto mieć jako zabezpieczenie części majątku.

    Tylko że w ten sposób drogo kupisz złoto przed kryzysem, żeby w razie
    krachu tanio je sprzedać za artykuły pierwszej potrzeby lub je stracić w
    ramach jakiegoś dekretu.

    Pomyśl: wszyscy i radą za twoją radą i mają zapas złota "na ciężkie
    czasy". Nikt nie planuje radzić sobie inaczej jak płaceniem złotem.

    Tylko jak wszyscy dookoła będą mieć kawałki złota na kawałki chleba...
    to co będą jeść? ;-> Będą musieli oddać wszystko temu, co dostarczy
    chleb... który po kryzysie będzie się w złocie kąpał (zanim je drogo
    sprzeda szykującym się na kolejny kryzys).

    > przypominam, np. http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_6102.

    Ano właśnie.

    > To tylko potwierdza moją tezę, że państwo wie, że źle robi psując
    > pieniądz i stara się siłą zmusić obywateli do poniesienia kosztów tego
    > ukrytego oszustwa.

    I tak i nie. To ma zmusić do obracania pieniądzem. Pieniądz musi
    pracować. Nie jest ważne, ile żółtych punktów masz na koncie, ważne
    żebyś umiał je cały czas "produkować" niezależnie od warunków.

    Inwestuj raczej w siebie niż w stosik błyskotek.

    [ciach]

    > Czyż np. żywności (zdaje się, że to uważasz za dobrą lokatę) nie może

    Możliwość PRODUKCJI (lub zdobywania) żywności. Ewentualny jej zapas to
    taki sam bufor jak środki na koncie (tylko na inny wypadek).

    > to dotknąć? Przypominasz sobie głód na Ukrainie w latach 30-tych,
    > który był skutkiem "kolektywizacji"?

    No i bardzo by piwnica złota wtedy pomogła, nie? ;-> Tylko raczej trafić
    do łagru...

  • 77. Data: 2013-01-24 23:15:45
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Jan 2013 19:01:51 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Czyli wracam do tego co na początku stwierdziłem: złoto jako jedyny
    >bezpieczny i słuszny zapas to mit.

    słusznie. Srebro też warto mieć :-)
    Ale oczywiście zgadzam się: zakup tylko jednego dobra jako
    zabezpieczenia to ryzykowny krok.

    >Przyjdzie kryzys i w pierwszej kolejności zabiorą ci to twoje złotko.

    jak?

    >Tylko że w ten sposób drogo kupisz złoto przed kryzysem, żeby w razie
    >krachu tanio je sprzedać za artykuły pierwszej potrzeby lub je stracić w
    >ramach jakiegoś dekretu.

    być może tanio je sprzedam, kto wie. A być może drogo.
    Przyznasz chyba jednak, że "jakimś dekretem" znacznie łatwiej pozbawić
    wartości złotówkę (dolara, euro, jena, koronę, markę czy co tam kto
    ma) - w imię "ratowania" - niż złoto?
    No i dekret odbierający złoto może okazać się mało skuteczny, skoro
    autor dekretu nie ma wiedzy, kto ile złota posiada. W przypadku
    pieniędzy robi się to w sekundę:

    Art. 1. W miejsce złotego polskiego prowadza się walutę o nazwie
    kryzyski.
    Art. 2. Złote wymienia się na kryzyski po kursie:
    a) do 100 zł - 1:1
    b) powyżej 100 zł - 100:1
    3. Każdy obywatel może wymienić na kryzyski nie więcej niż 500 zł

> [...]
    >chleb... który po kryzysie będzie się w złocie kąpał (zanim je drogo
    >sprzeda szykującym się na kolejny kryzys).

    jakoś radzili sobie przez kilkadziesiąt wieków (a powiedzmy, że przez
    co najmniej kilka ostatnich całkiem nieźle), więc da się i w XXI.

    >I tak i nie. To ma zmusić do obracania pieniądzem. Pieniądz musi
    >pracować. Nie jest ważne, ile żółtych punktów masz na koncie, ważne
    >żebyś umiał je cały czas "produkować" niezależnie od warunków.

    tylko czy nadążę "produkować" w tempie, w jakim państwo je drukuje?
    Widzę, że wciąż nie przemawia do Ciebie hasło "oszczędzanie". To chyba
    nas różni.

    >Możliwość PRODUKCJI (lub zdobywania) żywności. Ewentualny jej zapas to
    >taki sam bufor jak środki na koncie (tylko na inny wypadek).

    i sądzisz, że ziemia czy przetwórnia w Twoich rękach wolna jest od
    ryzyka przejęcia "dekretem"? Niby dlaczego ma być bezpieczniejsza niż
    kruszce?

    >No i bardzo by piwnica złota wtedy pomogła, nie? ;-> Tylko raczej trafić
    >do łagru...

    lepiej do łagru (albo uciec z kraju - chyba przyznasz, że złoto może
    być w tym bardziej pomocne niż posiadanie miliona hektarów właśnie
    przejętego na kołchoz) niż pod żyzną ziemię ukraińską...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 78. Data: 2013-01-28 14:34:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2013 23:15, Jarek Andrzejewski pisze:

    > jak?

    Tak jak zabierają narkotyki. Tylko zawsze możesz sobie nowe ziółka
    wyhodować/nazbierać.

    A złoto? ;)

> [...]
    > Przyznasz chyba jednak, że "jakimś dekretem" znacznie łatwiej pozbawić
    > wartości złotówkę (dolara, euro, jena, koronę, markę czy co tam kto

    Owszem. Z tym że jak się pozbawi walutę wartości to tracą tylko ci, co
    mają jej zapasy.

    [ciach]

    > jakoś radzili sobie przez kilkadziesiąt wieków (a powiedzmy, że przez
    > co najmniej kilka ostatnich całkiem nieźle), więc da się i w XXI.

    Bo nie wszyscy poszli w jedynie słuszną i bezpieczną lokatę tylko np.
    zainwestowali w możliwość dostarczania kawałków chleba dla posiadających
    tylko kawałki złota (i może srebra).

    [ciach]

    > tylko czy nadążę "produkować" w tempie, w jakim państwo je drukuje?
    > Widzę, że wciąż nie przemawia do Ciebie hasło "oszczędzanie". To chyba
    > nas różni.

    Oszczędzanie w sensie ograniczania niepotrzebnych wydatków - jak
    najbardziej.

    W sensie odkładania nadmiaru w jakieś długoterminowe walory o w sumie
    urojonej wartości? W sumie to podobny hazard (na wypadek drastycznego
    kryzysu) jak każda inna loteria i tak czy inaczej ostro stracisz. Więc
    po co kombinować?

    > i sądzisz, że ziemia czy przetwórnia w Twoich rękach wolna jest od
    > ryzyka przejęcia "dekretem"? Niby dlaczego ma być bezpieczniejsza niż
    > kruszce?

    Bo jeszcze ciężej ją przejąć. "Spróbujecie przejąć, to będzie 'spalona
    ziemia'. Będziecie mnie chronić - dostaniecie procent."

    > lepiej do łagru (albo uciec z kraju - chyba przyznasz, że złoto może
    > być w tym bardziej pomocne niż posiadanie miliona hektarów właśnie
    > przejętego na kołchoz) niż pod żyzną ziemię ukraińską...

    Skoro mówimy o globalnym kryzysie, to nie będziesz miał dokąd uciekać. A
    jeśli kryzys nieglobalny, to wystarczy trzymać walutę kraju docelowego
    na koncie w tamtym kraju.

  • 79. Data: 2013-02-01 09:30:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 28 Jan 2013 14:34:26 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Bo nie wszyscy poszli w jedynie słuszną i bezpieczną lokatę tylko np.
    >zainwestowali w możliwość dostarczania kawałków chleba dla posiadających
    >tylko kawałki złota (i może srebra).

    skąd Twoja wiara, że rząd, który skonfiskuje złoto, pozbawi wartości
    pieniądz papierowy nie skonfiskuje piekarni albo zapasów żywności,
    które zgromadziłeś?

    >Bo jeszcze ciężej ją przejąć. "Spróbujecie przejąć, to będzie 'spalona
    >ziemia'. Będziecie mnie chronić - dostaniecie procent."

    aha, szkoda, że nie powiedziałeś tego Sowietom i ich namiestnikom w PL
    po II wojnie światowej.

    >Skoro mówimy o globalnym kryzysie, to nie będziesz miał dokąd uciekać. A

    kto mówi o globalnym kryzysie? Ja nie.

    >jeśli kryzys nieglobalny, to wystarczy trzymać walutę kraju docelowego
    >na koncie w tamtym kraju.

    no dobra, yuany też warto mieć :-)
    --
    pozdrawiam,