  • 21. Data: 2012-06-24 13:25:15
    Temat: Re: Aplikacja do odczytywania kart zbliżeniowych
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2012-06-24 11:39, Krzysiek pisze:
    > co z przypadkiem gdy ktos zbuduje 'most posredniczacy' pomiedzy wlascicielem karty
    platniczej a urzadzeniem w rekach zlodzieja ktory przeprowadza transakcje w niczego
    nieswiadomym sklepie? Trudne do wykonania ale nie niemozliwe?

    Podziwiam fantazję, ale naprawdę nikt nie wymyśla wydumanych sposobów,
    żeby ukraść 100 czy 200zł. Dla takiej kwoty to się podchodzi do pacjenta
    i pyta się czy chce w ryja. Więc takie zastanawianie się to dyskusja
    czysto akademicka.

    --
    Raf

  • 22. Data: 2012-06-24 16:13:37
    Od: disnej <d...@g...com>

    > Proszę o linki gdzie zrobię zakupy z samym numerem karty - pytam z ciekawości bo
    się nie spotkałem

    Odsyłam do archiwum, temat "Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy", google
    znajduje po temacie.

  • 23. Data: 2012-06-24 18:15:22
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2012 16:13:37 UTC+2 użytkownik disnej napisał:

    > Odsyłam do archiwum, temat "Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy", google
    znajduje po temacie.

    Z tego co wyczytałem zapłacić można przez telefon lub amazon.com.

    1. Gdzie można zapłacić przez telefon?
    2. Z amazonem to nieprawna - oni nie wymagają CVC2, ale płatność i tak nie przejdzie
    JEŻELI BANK TO SPRAWDZA. Kupowałem kiedyś coś i tam nie ma miejsca na wpisanie CVC2,
    nie mogłem zapłacić żadną z posiadanych kart. Kupił mi dopiero kumpel który miał
    "kartę wirtualną"

    Druga sprawa to okazuje się, że sprzedawcy mają na paragonach pełne numery kart, daty
    ważności itp. Skoro tak, to bardziej prawdopodobne jest, że taki przestępca po prostu
    kupi sobie kopie tych paragonów, niż będzie chodził po mieście i macał ludzi
    czytnikiem. Boicie sie wyimaginowanych sposób kradzieży danych kart, a codziennie
    rozdajecie PEŁNE dane w sklepach...

    Skoro jest taka nagonka na ochronę danych, to czekam na odpowiedź na jedno ważne
    pytanie:
    Macie PEŁNE dane karty (a nie jakieś ochłapy zeskanowane z paypassa) jesteście
    złodziejami i co z nimi robicie? Nie ma możliwości ich sprzedaży, macie dokonać
    transakcji.
    Czekam na odpowiedzi.

  • 24. Data: 2012-06-24 18:52:35
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 24 Cze, 01:17, Tomek <t...@g...com> wrote:

    > Chętnie poczytam gdzie MC przyznał, że podczas transmisji numer karty jest
    przesyłany JAWNIE.
    Za http://samcik.blox.pl/2012/01/MasterCard-oskarza-o-k
    lamstwo-tych-ktorzy-strasza.html
    cytat z oświadczenia MC: "Jedyne co można przechwycić to datę ważności
    i numer karty."
    Widzę, że skoro ktoś wskazuje na niebezpieczeństwa w technologii
    zbliżeniowej to od razu zaczynasz mu przypisywać jakieś skrajności.
    Jest to bardzo specyficzny sposób dyskusji.

    Do wszystkiego należy podchodzić z rozsądkiem - bzdurą jest szerzenie
    apokaliptycznych wizji złodziei kradnących masowo dane z kart, ja
    jeszcze większą bzdurą jest opowiadanie o niesamowitych systemach
    zabezpieczeń stosowanych przez banki i organizacje płatnicze.

    Przy okazji: http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk
    Jak widać technologia jest tak bezpieczna, ze lepiej o tym nie mówić
    bo zaraz prawnicy się na człowieka rzucą :-)

  • 25. Data: 2012-06-24 19:15:52
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2012 13:25:15 UTC+2 użytkownik Rafał napisał:

    > Podziwiam fantazję, ale naprawdę nikt nie wymyśla wydumanych sposobów,
    > żeby ukraść 100 czy 200zł.
    do czasu az ktos opracuje metode by zastosowac zjawisko skali.
    (np.nie da się pobic/okrasc wszystkich a autobusie, ale jesli wszyscy maja karte
    platnicza....)

  • 26. Data: 2012-06-24 19:37:34
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

> [...]

    platniczej a urzadzeniem w rekach zlodzieja ktory przeprowadza transakcje w niczego
    nieswiadomym sklepie? Trudne do wykonania ale nie niemozliwe?

    Wydaje mi się że trudno to zastosować na masową skalę, metoda wymaga
    odczytania karty w tym samym czasie co transakcja, a większość miejsc
    gdzie można odczytać kartę w każdej chwili (markety, dworce, itp) jest
    monitorowana.

  • 27. Data: 2012-06-24 20:58:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Odsyłam do archiwum, temat "Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy", google
    znajduje po temacie.

    Moge podać pełny nr jednej z moich kart- MC debit- chce ktoś?
    Co z nim zrobi?
    Nic

  • 28. Data: 2012-06-24 23:33:24
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2012 18:52:35 UTC+2 użytkownik Clegan napisał:

> [...]
    > Jak widać technologia jest tak bezpieczna, ze lepiej o tym nie mówić
    > bo zaraz prawnicy się na człowieka rzucą :-)

    Proszę cię, tak wybiórczo traktujesz te artykuły. Trochę niżej jest wyraźnie napisane
    o co chodzi z numerem karty:

    "Jeśli zbliżam kartę bezstykową do czytnika zainstalowanego w sklepie, to terminal
    podpięty do czytnika automatycznie generuje, a czytnik wysyła do karty, pewien
    numeryczny kod. Czip na karcie przyjmuje kod i na podstawie zdefiniowanego wcześniej
    algorytmu wykonuje kilka obliczeń (wykorzystuje do nich kod przesłany z czytnika,
    numer karty i licznik transakcji). Trzy ostatnie cyfry otrzymanej liczby czip karty
    odsyła do czytnika sklepowego. Jeśli wszystko się zgadza, transakcja jest
    zatwierdzana"

    Ewidentnie widać tutaj zastosowanie modelu challenge-response, nic natomiast nie jest
    wspomniane o przesyłaniu numeru karty. Przyznaje nawet jeżeli ten nieszczęsny numer
    karty jest przesyłany jawnie to CO Z NIM ZROBISZ? Codziennie sprzedawca ma go na
    paragonie, kasjer widzi na oczy imię nazwisko, CVC2, datę i numer karty (nie musi
    zapamiętywać ma na paragonie).

    Czekam na filmiki z okradania ludzi klonowanym paypassem.

  • 29. Data: 2012-06-25 00:50:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-24 19:37, MarcinF pisze:

> [...]
    > odczytania karty w tym samym czasie co transakcja, a większość miejsc
    > gdzie można odczytać kartę w każdej chwili (markety, dworce, itp) jest

    I co z tego, mało to słupów ma firmy o których nawet nie wiedzą, tylko
    co miesiąc podpisują papierki i dostają za to kilkaset zł?

  • 30. Data: 2012-06-25 17:24:04
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 24 Cze, 23:33, Tomek <t...@g...com> wrote:

    > Ewidentnie widać tutaj zastosowanie modelu challenge-response, nic natomiast nie
    jest wspomniane o przesyłaniu numeru karty.
    Znaczy się sami sobie zaprzeczają ?
    Oczywiście ta aplikacja do odczytywania to jest ściema i nikt - poza
    tobą - tego nie wykrył ? Na obrazku masz Kartennr - to zapewne nie
    jest nr karty bo ty tak stwierdziłeś ? :-))

    > Czekam na filmiki z okradania ludzi klonowanym paypassem.
    O fraudzie ze zbliżeniówkami było.
    Technologia nie jest w 100% bezpieczna. I ta teza nie jest budowana na
    podstawie zapewnień organizacji płatniczych, bo te można traktować z
    b.dużą dozą sceptycyzmu.