  • 1. Data: 2012-06-22 23:57:30
    Temat: Aplikacja do odczytywania kart zbliżeniowych
    Od: Clegan <c...@g...com>

    http://niebezpiecznik.pl/post/aplikacja-na-telefon-d
    o-wykradania-danych-ze-zblizeniowych-kart-kredytowyc

    A przecie miało to być takie bardzo bezpieczne :-)

  • 2. Data: 2012-06-23 10:19:33
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu piątek, 22 czerwca 2012 23:57:30 UTC+2 użytkownik Clegan napisał:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/aplikacja-na-telefon-d
    o-wykradania-danych-ze-zblizeniowych-kart-kredytowyc

    > A przecie miało to być takie bardzo bezpieczne :-)

    Sory ale czy to właśnie nie tak ma działać Google Wallet (a raczej już działa)

    http://www.google.com/wallet/what-is-google-wallet.h
    tml

    Skanujesz swoją kartę i trzymasz ją w Google Wallecie, przy płatności wybierasz kartę
    i przykładasz telefon (z NFC). Oczywiście na pewno są jakieś zabezpieczenia. Bodajże
    są też inne terminale niz do paypassa, tak przynajmniej było powiedziane w materiale
    video który oglądałem z pół roku temu.

    Zatem ten skaner raczej do niczego ci się nie przyda, nawet mając dane czyjejś karty
    nie zapłacisz płatnością NFC.

  • 3. Data: 2012-06-23 11:21:36
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 23 Jun 2012 01:19:33 -0700 (PDT), Tomek wrote:

    > Zatem ten skaner raczej do niczego ci się nie przyda, nawet mając dane
    > czyjejś karty nie zapłacisz płatnością NFC.

    Ale za to zapłacisz w internecie.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 4. Data: 2012-06-23 11:49:42
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 11:21:36 UTC+2 użytkownik Marcin Mokrzycki napisał:

    > Ale za to zapłacisz w internecie.
    >
    > --
    > Marcin Mokrzycki
    > gg:659336 o2:mmokrzycki

    Nieprawda.

    Przez NFC nie jest udostępniany przede wszystkim CVC. Numeru karty też nie widzę na
    tych screenach. Jedynie NFC ID jest i data ważności - do niczego nie przydatne.

    Siejecie panikę tylko.

    Polecam przecztać:
    Każdy terminal i czytnik kart zbliżeniowych musi posiadać autoryzację, nie ma więc
    możliwości podpięcia się do transakcji w sposób nielegalny za pomocą pirackiego
    urządzenia. Pomiędzy chipem, a czytnikiem nie są przesyłane dane dotyczące
    posiadacza, PIN karty, czy szczegóły dotyczące transakcji, a jedynie ciągi
    zaszyfrowanych cyfr. Poza tym za każdą transakcję przeprowadzoną z pomocą technologii
    zbliżeniowej, a więc bez użycia PIN-u odpowiedzialność ponosi bank. Wynika to z
    przepisów polskiego prawa i jest bardzo korzystne z punktu widzenia klienta.
    Bezpieczeństwo transakcji bezstykowych jest więc niejako zagwarantowane przez bank
    wydający kartę

  • 5. Data: 2012-06-23 12:02:34
    Od: disnej <d...@g...com>

    w atrykule pisze:

    "Aplikacja sczytuje numery kart kredytowych, daty ważności "

  • 6. Data: 2012-06-23 12:19:30
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 23 Jun 2012 02:49:42 -0700 (PDT), Tomek wrote:

    > Nieprawda.
    >
    > Przez NFC nie jest udostępniany przede wszystkim CVC. Numeru karty też
    > nie widzę na tych screenach. Jedynie NFC ID jest i data ważności - do
    > niczego nie przydatne.

    http://news.yahoo.com/meet-paycardreader-credit-card
    -stealing-android-app-160502307.html

    SC Magazine reports that Thomas Skora, a senior consultant for security
    firm Integralis, has created an app that can *"skim card numbers and
    [expiration] dates, along with transactions and merchant IDs"* using near
    field communications technology that is typically used by mobile payment
    platforms such as Google Wallet.

    CVC nie jest wykorzystywany przy płatnościach internetowych. Jeśli chodziło
    Ci o CVC2, to można znaleźć miejsca, w których da się zapłacić bez jego
    podawania.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2012-06-23 13:01:38
    Od: " " <b...@g...pl>

    mam w portfelu przekładki z folii aluminiowej więc żadne psuedo wynalazki są
    mi obce.
    raz nawet naciąłem kartę poniżej paska i paypass nie działa :)
    a NFC w telefonie, musi mieć wyłącznik...

  • 8. Data: 2012-06-23 13:20:28
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 12:19:30 UTC+2 użytkownik Marcin Mokrzycki napisał:

> [...]
    > Ci o CVC2, to można znaleźć miejsca, w których da się zapłacić bez jego

    Screen z aplikacji nie potwierdza kompletnie treści artykułu (poza datami ważności).

    Jeżeli takie dane są w ogóle przesyłane, to na pewno nie w postaci jawnej.

    Łatwiej byłyby pozyskać CVC2 + numer karty montując kamery w sklepie gdzieś przy
    czytniku, nagrywającą kartę z obu stron. Albo np. używać "szpiegowskich okularów" z
    kamerą w rozdzielczości 720p za kilka stówek. Tylko co nam po tych danych, skoro po
    zrobieniu transakcji namierzą nas w kilka dni...

    Na codzień w internecie jesteśmy narażeni na większe zagrożenia fraudami niż
    zeskanowanie karty zbiżeniowej w realu. Nie ma co się bać nowych technologii,
    transakcje są dobrze zabezpieczone na różne sposoby. Także pozdrawiam tych z kartami
    przedziurkowanymi, owiniętymi w folię śniadaniową i portfelem z ołowiu.

  • 9. Data: 2012-06-23 13:32:52
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 23 Jun 2012 04:20:28 -0700 (PDT), Tomek wrote:

    > Screen z aplikacji nie potwierdza kompletnie treści artykułu (poza
    > datami ważności).

    Wydaje mi się, że pole Kartennr. powinno zawierać numer karty. Zwłaszcza,
    że dla MasterCarda wartość pola zaczyna się od 5.

    > Jeżeli takie dane są w ogóle przesyłane, to na pewno nie w postaci
    > jawnej.

    Opierasz to na czymś więcej niż tylko wierze?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 10. Data: 2012-06-23 14:02:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    b...@g...pl napisał(a) :
    > mam w portfelu przekładki z folii aluminiowej więc żadne psuedo wynalazki są
    > mi obce.

    Zacytuję siebie z 24 stycznia:

    Oj, żebyś się zając nie zdziwił.
    Wkleiłem w obie okładki portfela folię aluminiową. W środku karta
    z RFID. I zdziwko mnie dopadło, jak czytnik zaskoczył. Z bliska,
    ale zaskoczył. Trzeba by mieć osłonę bezpośrednio na samą kartę.
    Okładki nic nie dają.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B