  • 11. Data: 2012-06-23 14:17:46
    Temat: Re: Aplikacja do odczytywania kart zbliżeniowych
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 13:32:52 UTC+2 użytkownik Marcin Mokrzycki napisał:

    > Wydaje mi się, że pole Kartennr. powinno zawierać numer karty. Zwłaszcza,
    > że dla MasterCarda wartość pola zaczyna się od 5.

    > Opierasz to na czymś więcej niż tylko wierze?
    >
    > --
    > Marcin Mokrzycki
    > gg:659336 o2:mmokrzycki

    Interesowałem się tym dosyć dawno więc teraz nie przytoczę. Ale wystarczy popatrzeć
    na użyte standardy zabezpieczeń wymienione m.in. tutaj:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communicatio

    lub pokazane na slajdach (tutaj jest dla wersji 1, z tego co opisuje wiki jest już
    wersja 2)

    http://docbox.etsi.org/workshop/2009/200901_SECURITY
    WORKSHOP/NXP_MEINDL_NFCIP1SecurityStandardProtectsNe
    arFieldCommunication.pdf

    PS Pole o którym mówisz jest na pewno za krótkie żeby to był numer karty.

    PS2 Także na prawdę nie widze powodu do traktowania kart z paypassem jako prób
    wyłudzeń. Z resztą czy komukolwiek opłaca się kraść po 50zł na transakcji? Za pomocą
    paypassa można co najwyżej kupić dobra, pieniędzy nie zobaczymy.

    Lepiej na aukcji wystawić telefon za 2000zł i go nie wysłać (lewe konto, dane).
    Oszczędzamy sobie pokazywania siebie w sklepie 40 razy przy zakupach po 50zł...

  • 12. Data: 2012-06-23 14:24:22
    Od: Tomek <t...@g...com>

> [...]
    > że dla MasterCarda wartość pola zaczyna się od 5.

    > Opierasz to na czymś więcej niż tylko wierze?

    A jeżeli interesują cię dokładniejsze dane to odsyłam:

    http://www.nfc-forum.org/specs/spec_license

    Data Exchange Format Technical Specification
    NFC Data Exchange Format (NDEF) Technical Specification
    NFC Simple NDEF Exchange Protocol Specification

    Te rzeczy są opracowywane przez lata, wdrażane są najlepsze zabezpieczenia i na pewno
    skan telefonem nie daje nam możliwości fraudu.

    Co do Google Wallet to powiązany jest on niejako z citibankiem z tego co pamiętam,
    więc też tak zeskanowaną zwykłą paypassówka nie będzie dało się zapłacić.

  • 13. Data: 2012-06-23 21:49:57
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 23 Cze, 11:49, Tomek <t...@g...com> wrote:

    > Przez NFC nie jest udostępniany przede wszystkim CVC. Numeru karty też nie widzę na
    tych screenach. Jedynie NFC ID jest i data ważności - do niczego nie przydatne.
    Cyt. "Aplikacja sczytuje numery kart kredytowych, daty ważności
    łącznie z identyfikatorami merchanga i transakcji". Nawet MC swego
    czasu przyznał, że nr karty w zbliżeniówkach przechwycić można.

    > Siejecie panikę tylko.
    Wybacz, ale sobie doczytaj na niebezpieczniku dodatkowe artykuły,
    które pokazują skuteczny sposób fraudu kart zbliżeniowych.
    Opowieści o najlepszych zabezpieczenia tworzonych przez lata to można
    sobie w ramach rozrywki opowiadać. Cytujesz marketolenie MC czy Visty
    biorąc je za pewnik. Trochę dystansu.

    > Poza tym za każdą transakcję przeprowadzoną z pomocą technologii zbliżeniowej, a
    więc bez użycia PIN-u odpowiedzialność ponosi bank.
    Jest to nieprawda. Do momentu zastrzeżenia karty ponosisz
    odpowiedzialność do kwoty 150 euro (czyli na zasadach ogólnych
    dotyczących kart).

  • 14. Data: 2012-06-23 22:12:44
    Od: " " <b...@g...pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zacytuję siebie z 24 stycznia:
    >
    > Oj, żebyś się zając nie zdziwił.
    > Wkleiłem w obie okładki portfela folię aluminiową. W środku karta
    > z RFID. I zdziwko mnie dopadło, jak czytnik zaskoczył. Z bliska,
    > ale zaskoczył. Trzeba by mieć osłonę bezpośrednio na samą kartę.
    > Okładki nic nie dają.

    Portfel ma wszyte w zewnętrzne powłoki folię aluminiową, a dodatkowo kieszonki
    na karty mają wszyte ekranowanie. Nie da rady zapłacić kartą zbliżeniowo.

  • 15. Data: 2012-06-24 00:38:22
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-22 23:57, Clegan pisze:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/aplikacja-na-telefon-d
    o-wykradania-danych-ze-zblizeniowych-kart-kredytowyc

    Kolejne "hackerskie" narzędzie odczytujące "tajne" informacje
    wydrukowane na awersie karty. Prościej zrobić zdjęcie karty,
    nie trzeba mieć nfc w telefonie i nie trzeba go przykładać tak blisko karty.

  • 16. Data: 2012-06-24 01:17:06
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 21:49:57 UTC+2 użytkownik Clegan napisał:

> [...]
    > Jest to nieprawda. Do momentu zastrzeżenia karty ponosisz
    > odpowiedzialność do kwoty 150 euro (czyli na zasadach ogólnych

    Chętnie poczytam gdzie MC przyznał, że podczas transmisji numer karty jest przesyłany
    JAWNIE. Co najwyżej przesyłanych jest kilka dat i numerków pozwalających
    zidentyfikować kartę, lub numer zaszyfrowany.

    Polecam przeczytać i obejrzeć:
    http://www.dailyfinance.com/2011/02/08/rfid-skimmer-
    could-steal-your-credit-card-number-while-its-stil/

    W tytule wielkimi "STEAL YOUR CREDIT CARD NUMBER". W artykule nigdzie nie jest
    napisane nawet, że można ukraść cały numer karty. Wspomiane jest tylko o datach
    ważności, i mniej istotnych danych. Na filmiku nawet nie pokazane w real-time czy te
    numery są zeskanowane czy koleś zrobił to w paincie. Na ulicy też mówi im bank i datę
    ważności. Druga sprawa można podstawić za $ takich ludzi. Tak na prawdę cały artykuł
    to tylko REKLAMA PORTFELA...

    Na prawdę uważasz, że zeskanowanie paypassa to gratka dla poważnych "graczy"?? Czy
    ktokolwiek o zdrowych zmysłach będzie bawił się w zakupy po 50zł i zostanie wielkim
    skimmerem milionerem?

    Coraz bardziej widzę, że dla niektórych grupowiczów idealna karta to:
    1. potraktowana magnesem żeby zabić pasek
    2. dziurkacz dla zabicia bezstykowości
    3. papier ścierny do zatarcia numerów (numery wkuwamy na pamięć)
    4. zamknięcie na kłódkę kodową w miejscu po dziurkaczu
    6. kod kłódki zmieniamy po każdej transakcji (tak samo jak PIN)
    7. karta kodów do kłódki (oczywiście zaszyfrowana)
    8. ołowiany portfel

    Dodatkowo pieniądze przelewane na rachunek karty dopiero przed samymi zakupami.

    Współczuję trochę ciągłego życia w strachu przed zeskanowaniem karty, kiedy tak jak
    wspomniał MarcinF wszystko jest na karcie. Rozumiem, że kart płatniczych używacie tak
    aby nikt nigdy nie zauważy ich numerów. Z tymi danymi można robić transakcje na duże
    pieniądze, a nie w spożywczaku po 50zł.

  • 17. Data: 2012-06-24 01:27:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 23.06.2012 o 21:49 Clegan <c...@g...com> pisze:

    > Jest to nieprawda. Do momentu zastrzeżenia karty ponosisz
    > odpowiedzialność do kwoty 150 euro (czyli na zasadach ogólnych
    > dotyczących kart).

    Ja mi sie wydaje, ze UEIP nie wien nawet co to platnosc zblizeniowa,
    moglbys zacytowac jakie warunki musza byc spelnione aby obciazyc klienta?

    MK

  • 18. Data: 2012-06-24 10:58:26
    Od: disnej <d...@g...com>

    przecież tu nie chodzi o 50zł, jak ktoś przejdzie po autobusie to bedzie mial
    kilkanascie numerow kart, a sam numer karty juz wystarczy by zrobic zakupy w
    internecie rowniez na wyzsze kwoty niz 50zl

    pytanie czy mozna ten nr odczytac czy nie

  • 19. Data: 2012-06-24 11:39:41
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 11:49:42 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

    > Polecam przecztać:
    > Każdy terminal i czytnik kart zbliżeniowych musi posiadać autoryzację, nie ma więc
    możliwości podpięcia się do transakcji w sposób nielegalny za pomocą pirackiego
    urządzenia. Pomiędzy chipem, a czytnikiem nie są przesyłane dane dotyczące
    posiadacza, PIN karty, czy szczegóły dotyczące transakcji, a jedynie ciągi
    zaszyfrowanych cyfr. Poza tym za każdą transakcję przeprowadzoną z pomocą technologii
    zbliżeniowej, a więc bez użycia PIN-u odpowiedzialność ponosi bank. Wynika to z
    przepisów polskiego prawa i jest bardzo korzystne z punktu widzenia klienta.
    Bezpieczeństwo transakcji bezstykowych jest więc niejako zagwarantowane przez bank
    wydający kartę

    Jednak regulaminy wielu bankow mowia inaczej. Mamy limity typu 100zl np. w Citi.

    co z przypadkiem gdy ktos zbuduje 'most posredniczacy' pomiedzy wlascicielem karty
    platniczej a urzadzeniem w rekach zlodzieja ktory przeprowadza transakcje w niczego
    nieswiadomym sklepie? Trudne do wykonania ale nie niemozliwe?

  • 20. Data: 2012-06-24 12:25:02
    Od: Tomek <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 czerwca 2012 10:58:26 UTC+2 użytkownik disnej napisał:
> [...]
    internecie rowniez na wyzsze kwoty niz 50zl

    > pytanie czy mozna ten nr odczytac czy nie

    Proszę o linki gdzie zrobię zakupy z samym numerem karty - pytam z ciekawości bo się
    nie spotkałem